2012-06-30, 13:38
Medlem
SneakyCreatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Letar efter en bra eller rolig serie.
Detta är mina favoriter och jag hoppas på en serie i samma klass:

The Sopranos, Six Feet Under, Breaking Bad, Boardwalk Empire, The Wire

Oz & Twin Peaks.

Bra smak för övrigt!
Citera
2012-06-30, 13:46
Medlem
SneakyCreatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnAlbatros
Vilken ska man se då?
Laddat ner två versioner, ena är 90 minuter. Den andra finns en ep00 och en ep01, när jag slår på ep01 börjar den med "Previously on Twin Peaks".

edit: och varför ska man inte se 90minutaren, är det för att det är dåligt avsnitt, eller för att de säger och gör saker som förstör senare i serien.

I dvd-versionen heter de internationell resp. original. Jag vet inte vilken av dem som är 90 min, men det är originalet man bör se. Den andra innehåller vissa spoilers och har ett slut som inte går ihop med serien. Sen när du sett klart serien kan du se Fire walk with me också (y)
Citera
2012-06-30, 15:15
Medlem
EnAlbatross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SneakyCreature
I dvd-versionen heter de internationell resp. original. Jag vet inte vilken av dem som är 90 min, men det är originalet man bör se. Den andra innehåller vissa spoilers och har ett slut som inte går ihop med serien. Sen när du sett klart serien kan du se Fire walk with me också (y)
hittade nu, var ep00 som var 90min-piloten. Fast då börjar ep1 med "previously on" ska den verkligen börja så? Eller ska jag spola det också?
Citera
2012-06-30, 21:51
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
För komediserier:

The Office, It's always sunny in philadelphia och Eastbound & Down.

Har ni några förslag att ge mig?

Riktigt bra serier du nämner! Du borde kolla in Trailer Park Boys.
Citera
2012-07-01, 16:52
Medlem
Söker advokatserier som;

Boston Legal
Suits
The Good Wife

Skulle vara tacksam.
Citera
2012-07-02, 14:04
Medlem
Söker nyare serier 05-framåt.

Vill verkligen ha en serie att följa nu en serie som man längtar som fan till nästa avsnitt.

Har tidigare suttit fastklistrad och kollat alla säsonger av Heroes och Prison Break och Entourage och har gillat alla de väldigt mycket. Men det måste inte handla ngt sånt utan viktigast är att det är en nyare serie som är välgjord och inte innehåller zombier eller vampyrer. Har sett ett avsnitt av The Wire och fastnade inte riktigt. Såg även första avsnittet av Boardwalk empire som jag annars trodde verkligen skulle kunna bli min nya favorit men så blev det ej.

Tacksam för svar
Citera
2012-07-02, 17:06
Medlem
Tjatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foshoi12
Söker nyare serier 05-framåt.

Vill verkligen ha en serie att följa nu en serie som man längtar som fan till nästa avsnitt.

Har tidigare suttit fastklistrad och kollat alla säsonger av Heroes och Prison Break och Entourage och har gillat alla de väldigt mycket. Men det måste inte handla ngt sånt utan viktigast är att det är en nyare serie som är välgjord och inte innehåller zombier eller vampyrer. Har sett ett avsnitt av The Wire och fastnade inte riktigt. Såg även första avsnittet av Boardwalk empire som jag annars trodde verkligen skulle kunna bli min nya favorit men så blev det ej.

Tacksam för svar
The Newsroom, en ny serie av Aaron Sorkin andra avsnittet släpptes idag. Strike Back (första säsongen heter Chris Ryan's stricke back) är värd att testa också.
Citera
2012-07-02, 21:08
Medlem
Tjena! Gillar skarpt Big bang theory, The O.C, Tto and a half men.

Finns det liknande humor serier som de 2 ovanstående ( Inte O.C ) ?

Och nu till O.C, Finns det någon som den, behöver inte påminna om den exakt. Tyckte storyn var ganska bra, och man fastnade väldigt lätt, dock så sög marissas skådespel något enormt.

Vad rekommenderar ni för serie/serier till mig ?
Citera
2012-07-02, 22:09
Medlem
Tjatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackshadow
Tjena! Gillar skarpt Big bang theory, The O.C, Tto and a half men.

Finns det liknande humor serier som de 2 ovanstående ( Inte O.C ) ?

Och nu till O.C, Finns det någon som den, behöver inte påminna om den exakt. Tyckte storyn var ganska bra, och man fastnade väldigt lätt, dock så sög marissas skådespel något enormt.

Vad rekommenderar ni för serie/serier till mig ?
Happy endings är en bra komediserie och Charlie sheens nya serie har nyss haft premiär, det finns två avsnitt Anger Management heter den och påminner ganska mycket om Two & Half men.

Sen måste jag som vanligt alltid slå ett slag för It's Always Sunny In Philadelphia (bästa komediserien som någonsin gjorts!) och Louie.

Den självklara uppföljaren till O.C är ju One Tree Hill men den har du säkert koll på. Friday Night Lights är riktigt annars riktigt bra, Kyle Chandler har fått en emmy för sitt skådespel i den serien.
Citera
2012-07-02, 22:17
Medlem
Its always sunny.... Har jag redan sett 1 säsong av, inte såå värst rolig, men ger den förmodligen en till chans snart. OTH blev tråkig efter 4-5 säsonger, för mycket familj och för lite sport

angående Friday Night Lights, Den finns väl bara i film? Hittar inte serie.
Citera
2012-07-02, 23:21
Medlem
Tjatters avatar
Citat:
Its always sunny.... Har jag redan sett 1 säsong av, inte såå värst rolig, men ger den förmodligen en till chans snart. OTH blev tråkig efter 4-5 säsonger, för mycket familj och för lite sport

angående Friday Night Lights, Den finns väl bara i film? Hittar inte serie.
Nej det finns som serie också, fem säsonger: http://www.imdb.com/title/tt0758745/

Finns bland annat på tvtorrents.
Citera
2012-07-03, 19:48
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
...
Va försiktig med vad du skriver.
https://www.flashback.org/announcement.php?f=17
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera