2011-09-16, 15:17
Medlem
spida-mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scampia
Jag rekommenderar starkt BBC's "An idiot abroad". Ett väldigt humoristiskt och annorlunda reseprogram med en pessimistisk Manchesterbo som får uppleva världens sju underverk och en hel del annat därtill.

Kan bara instämma, fast det är ju inte särskilt likt packat och klart. Det är inte BBC utan SKY kan jag tillägga.
Citera
2011-09-16, 17:37
Medlem
MegaPros avatar
Tips om serier med advokater tas gärna emot. T.ex Suits och Boston legal.
Citera
2011-09-17, 01:33
Medlem
Wicked_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drums
Wow, vi skulle kunna vara soulmates haha. Anyways, eftersom vi verkar ha samma smak nämner jag några jag gillar som du inte redan nämnt:

Bored to Death
Californication
Misfits (tänk dig Skins fast med superkrafter)
Oz
The Walking Dead
The Mentalist
The Shield

Tack för dem! Jag har sett The Mentalist och gillar den! Californication är det många som rekommenderat här men jag tröttnade efter något avsnitt, blir det bättre?
Citera
2011-09-17, 01:36
Medlem
kirrem4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaPro
Tips om serier med advokater tas gärna emot. T.ex Suits och Boston legal.
Ge white collar ett försök, kollar själv den serien och jag tycker den är riktigt bra!
Citera
2011-09-17, 05:02
Medlem
kirrem4ns avatar
Kan även skriva dom serierna jag rekommenderar!
Californication
Dexter
Entourage
Friday night lights
Game of thrones
Lost
One tree hill
Prison break
Sons of anarchy
Suits
The O.C
The killing
The walking dead
Vampire diaries
White collar
Jag är då allt en liten serienörd
Citera
2011-09-18, 01:50
Medlem
Swecans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spida-man
Breaking Bad, Boardwalk Empire. Letar förövrigt själv efter serier i samma stuk.
Tackar ska ta en närmare titt på dem
Citera
2011-09-18, 14:00
Bannlyst
Söker efter bra serier. Med spännande handling och sköna karaktärer. Finns det några såna serier där ute?

Jag har inte riktigt fastnat för humoristiska serier ännu. Favoriten är Seinfeldt. Hatar 2 and a half men, sjukt tråkigt humor. Gillar å andra sidan serier som Borgen, Dexter, Downton Abbey, CSI, Criminal Minds, Gossip Girl (endast för att Chuck är med) osv.

Vilka serie kan passa mig tror ni?
Citera
2011-09-18, 14:26
Medlem
Jag letar efter lite äldre TV-serier som tex Salem's Lot (1979). Det behöver inte vara skräck då jag har ganska bred smak så länge det är bra grejer.

Gärna sånt som finns att köpa på DVD.
Senast redigerad av ReturnToZero 2011-09-18 kl. 14:29.
Citera
2011-09-18, 16:28
Medlem
Jag tycker om tv-serier som djupast sett handlar om relationer mellan människor.
T ex Lost är ett klockrent exempel på det.
Gillar även Friends och The Office, men är nu mer på jakt efter något som lost, heroes, prison break, alltså inte en ren humor serie.

Prison Break har en touch av relationsbyggandet jag vill åt, men inte tillräckligt.
Heroes har lite mer av det.

Finns det nått annat bra?
Citera
2011-09-18, 16:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hej-Party
Jag tycker om tv-serier som djupast sett handlar om relationer mellan människor.
Gillar även Friends och The Office, men är nu mer på jakt efter något som lost, heroes, prison break, alltså inte en ren humor serie.

Prison Break har en touch av relationsbyggandet jag vill åt, men inte tillräckligt.

Kan rekommendera Rookie Blue. Man får se nyexade poliser möta sin vardag. Serien handlar om 5 vänner som precis har gått klart polishögskolan och ska nu ut på gatan för att handskas med kriminaliteten som råder i USA. Massor med relationer som uppstår. Lite som Grey's Anatomy, fast om poliser då.
Citera
2011-09-18, 17:07
Medlem
Smiskads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinPappaLiknarMig
Söker efter bra serier. Med spännande handling och sköna karaktärer. Finns det några såna serier där ute?

Jag har inte riktigt fastnat för humoristiska serier ännu. Favoriten är Seinfeldt. Hatar 2 and a half men, sjukt tråkigt humor. Gillar å andra sidan serier som Borgen, Dexter, Downton Abbey, CSI, Criminal Minds, Gossip Girl (endast för att Chuck är med) osv.

Vilka serie kan passa mig tror ni?

Glee eller Without a trace kanske?
Citera
2011-09-18, 17:08
Medlem
iPatjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hej-Party

Six Feet Under, handlar helt om relationer och livsproblem. Bästa tv-serien någonsin enligt mig och väldigt många andra. Den kan verka vara dryg och deppig när man läser plotten men det är den definitivt inte, skulle rekommendera alla att se den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in