2011-03-20, 16:31
Medlem
paltmoss avatar
behöver en ny serie att se på..

har väl sett bl.a.
the wire
sons of anarchy
chuck
californication
arrested development
house osv osv

söker efter någon serie som jag kanske helt missat, följer väl & har sett nästan alla stora serier dom senaste 5 åren så söker kanske efter nåt från 00-05(?) t.ex. the sopranos om jag inte hade sett den
Citera
2011-03-20, 16:48
Medlem
Funcadelics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paltmos

har väl sett bl.a.
the wire
sons of anarchy
chuck
californication
arrested development
house osv osv

söker efter någon serie som jag kanske helt missat, följer väl & har sett nästan alla stora serier dom senaste 5 åren så söker kanske efter nåt från 00-05(?) t.ex. the sopranos om jag inte hade sett den

En av de bästa serier jag sett är OZ. De senare säsongerna kanske inte håller lika hög standard som de första men på det hela taget är serien grymt bra. Å andra sidan är det väl få serier som lyckas hålla en hög standard i sex år.
Citera
2011-03-20, 17:07
Medlem
paltmoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funcadelic
En av de bästa serier jag sett är OZ. De senare säsongerna kanske inte håller lika hög standard som de första men på det hela taget är serien grymt bra. Å andra sidan är det väl få serier som lyckas hålla en hög standard i sex år.

sett vore bäst med en lång lista på serier ist..
Citera
2011-03-20, 20:26
Medlem
Fimp1s avatar
Letar efter en ny serie ska posta lite vad jag gillar.

Fringe- även fasst det börjar spåra ur nu
lost- Ja läs ovan. Första säsongerna var bra
Oz- awesome helt enkelt
4400
Invasion

Sen lite komedier som är underbara:
Trailorparkboys
The Office uk,us
Family Guy- och allt annat Seth Macfarlane gjort
South Park
Its Always Sunny In Philadelphia
Wonder Showzen
Aqua Teen Hunger Force
Metapocalypse
Little Brittain

Är det något jag missat? Vill hitta något nytt spännande eller som man kan sitta och garva åt!
Citera
2011-03-21, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paltmos

har väl sett bl.a.
the wire
sons of anarchy
chuck
californication
arrested development
house osv osv

Jag har precis sett igenom Lie to Me. Bland de absolut bästa jag sett! Är lite som CSI stuket med nya fall varje avsnitt, men ändå en stadig storyline. Dock är det mer som att istället för att gå in på de klassiska DNA, blodprov och andra ledtrådar så läser de av människor med hjälp av "Micro-expressions". Som mänskliga lögndetektorer, låter lite spejsat men den är faktiskt baserad på en verklig människa!

Tim Roth har huvudrollen som Dr Cal Ligthman och spelar rollen helt genialt!

Alla bör se serien, inte bara du!
Citera
2011-03-21, 10:12
Medlem
En fängelseserie, eller någon hård gängserie.

Typ lik: Prison Break eller Sons of Anarchy. Gärna lite nyare serier.
Citera
2011-03-21, 11:28
Medlem
Funcadelics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakejake
En fängelseserie, eller någon hård gängserie.

Typ lik: Prison Break eller Sons of Anarchy. Gärna lite nyare serier.

OZ
Citera
2011-03-21, 14:22
Medlem
paltmoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treety
Jag har precis sett igenom Lie to Me. Bland de absolut bästa jag sett! Är lite som CSI stuket med nya fall varje avsnitt, men ändå en stadig storyline. Dock är det mer som att istället för att gå in på de klassiska DNA, blodprov och andra ledtrådar så läser de av människor med hjälp av "Micro-expressions". Som mänskliga lögndetektorer, låter lite spejsat men den är faktiskt baserad på en verklig människa!

Tim Roth har huvudrollen som Dr Cal Ligthman och spelar rollen helt genialt!

Alla bör se serien, inte bara du!

följer den stadigt mycket bra serie.. som sagt.. behöver nån som kan tipsa mig om typ 10st på samma gång så jag kan ta nån som jag inte sett
Citera
2011-03-21, 23:19
Medlem
Deadwalkings avatar
hej är det någon som kan tipsa på en serie som liknar dexter eller the mentalist
Citera
2011-03-23, 18:40
Medlem
RoomFullOfRatss avatar
Rekommendera mig en TV-serie som är lik...

Community
Parks and Recreation
Modern Family
The Office
Citera
2011-03-23, 21:54
Medlem
FISKISCHs avatar
Serie med Pirater, Aventyr och spänning!

Tja!

Jag letar efter en serie som helst handlar om pirater, eller utspelar sig under de åren då pirater var som vanligast. Skulle det finnas någon som är i stil eller likhet med pirates of the caribbean så skulle det vara guld!
Annars allt ni kan komma på i äventyr genren. Går bra med lite fantasy i det också, sålänge det stannar på en bra nivå.
Har sökt och googlat utan att hitta något som ens kommer i närheten av vad jag söker.
Hjälp mig!
Citera
2011-03-23, 22:19
Medlem
om jag inte minns fel fanns det ett barnprogram som hette "Pirates on dark water" eller nåt i den stilen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in