• 1
  • 2
2009-05-23, 19:07
Medlem
Är det någon som framgångsrikt använt www.fixakontraktet.se? Eller möjligtvis www.bostaddirekt.se, osv?
Citera
2009-05-23, 21:53
Medlem
Hittade en länk som är ett repotage med en intervju med killen som har sajten. Själv så tror jag det är bondfångeri.

http://etc.se/artikel/17128/lat-dig-...-bostadssajter
Citera
2009-05-23, 21:54
Medlem
Sangsoms avatar
Detta luktar lurendrejeri tycker jag.
Citera
2009-05-24, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fletchsson
Hittade en länk som är ett repotage med en intervju med killen som har sajten. Själv så tror jag det är bondfångeri.

http://etc.se/artikel/17128/lat-dig-...-bostadssajter

Jo jag hade läst den där och jag är också väldigt misstänksam. Det är därför jag vill veta om det är någon som haft dåliga/bra erfarenheter av tjänsten. Jag får inte upp så många diskussioner om det när jag googlar nämligen.
Citera
2009-05-24, 09:13
Medlem
flipsters avatar
Bostad Direkt har funnits länge. Jag har kompisar som fixat lägenhet genom dem, oftast till väldigt dyra hyror och tidsbegränsade kontrakt. Inte det allra bästa, men kanske en nödlösning innan man hittar annat boende?!
Citera
2009-05-24, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flipster
Bostad Direkt har funnits länge. Jag har kompisar som fixat lägenhet genom dem, oftast till väldigt dyra hyror och tidsbegränsade kontrakt. Inte det allra bästa, men kanske en nödlösning innan man hittar annat boende?!

Ok. Nä någon nödlösning behöver jag inte. Jag har en lägenhet i stan via sssb men börjar bli less på den höga hyran (8400) så jag och min fru försöker hitta något billigare. Men eftersom vi är lite löjligt kräsna så vill vi inte flytta utanför tullarna.
Citera
2009-05-24, 10:07
Medlem
flipsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cooney
Ok. Nä någon nödlösning behöver jag inte. Jag har en lägenhet i stan via sssb men börjar bli less på den höga hyran (8400) så jag och min fru försöker hitta något billigare. Men eftersom vi är lite löjligt kräsna så vill vi inte flytta utanför tullarna.

En tvåa i en förort får du nog för 5 000 kr och uppåt hos Bostad Direkt. Jag tror absolut att du vågar hyra av dem.

Jag har precis fått rum via SSSB.
Citera
2009-05-24, 10:20
Medlem
Banditos avatar
Jag testade fixakontraktet under en månad. Rätt enkelt igentligen, en kompis skrev faktiskt ett eget sånt program som ligger och tittar efter uppdateringar på hyresvärdarnas sidor.

Jag fick inte min lya genom fixakontraktet iaf. Tyckte att det var ytterst få lägenheter som var intressanta. Mkt lägenheter i botkyrka, fisksätra osv...
Citera
2009-08-27, 17:42
Bannlyst
Prissänkt och fria sms

Jag har just gått med och nu kostar det "endast" 298:- och sen behöver man inte sitta och vaka på sidan heller. Man kan välja tre områden man är mest intresserad av och så skickar dom ett sms när det dyker upp nåt.

Nån som tänkt gå med, så PM:a mig så skickar jag gärna en rekomendation.

/
Citera
2009-09-02, 18:41
Medlem
vet två lyckade iaf

Jag var på inflyttningsfest hos en tjej som hade fått sin lya genom fixakontraktet o en av hennes polare som var där hade också fått lägenhet genom sajten så det verkar ju inte vara helt kass iallafall

Men båda dom hade jobb där dom satt vid en dator så dom kunde anmäla sig snabbt. Kanske svårt om man typ jobbar på ett verksatdsgolv.

funderar på att testa själv. Kan ju vara värt ett par hundra att slippa allt jävla andrahandstjafs. Återkommer med rapport ifall jag gör det
Citera
2009-09-02, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff567
Jag har just gått med och nu kostar det "endast" 298:- och sen behöver man inte sitta och vaka på sidan heller. Man kan välja tre områden man är mest intresserad av och så skickar dom ett sms när det dyker upp nåt.

Nån som tänkt gå med, så PM:a mig så skickar jag gärna en rekomendation.

/

Annars då? Affärerna går bra?
Citera
2009-10-29, 17:06
Medlem
www.hyresbevakning.se gör samma sak fast för 30kr och inte 300
kan vara värt att testa
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera