2003-11-07, 21:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elite
Nä jag har ju inte det, därför jag försöker locka folk att testa så jag vet

Men varför inte? Tror du dom har extraherat dåligt? Isåfall lär det ju iaf vara bättre än att knapra fröna oextraherade. Eller att dom luras och att det inte är hbw? Jag vet inte, men.. hbw som hbw?

Gro fröna mellan papper? Tar det inte ca 1 år innan hbw-frön ens börjar gro?

Jo jag tror dom suger. Dels därför att jag tror dom tar de sämsta fröna, och jag tror extraheringen är dålig också. Ta Henrik med Smartbar som exempel. Han är ärlig och försöker inte lura någon... Han skickar med en massa extra grejor med sinna kapslar nu: 5 extra HBW + syrian rue (eller om det var det där andra)... Men övriga skiter i det så länge folk köper. Har inte hört om någon som köpt LSA kappslar och varit nöjd.
Citera
2003-11-07, 22:33
Medlem
hbw växer bara i varmare breddgrade typ florida och neråt. 100 spänn för 10 frön är grymmt dyrt. köp morning glory från ipomoea.se och sök på blomman för dagen eller ipomoea, 10 spänn för 100 frön + att dom går att odla i sverige. hbw innehåller endast liiiite mer lsa, men det är ingen märkbar skillnad för mig iaf. 1 hbw frö = 1g morning glory. rekommenderar flying saucer.
Citera
2003-11-07, 22:43
Medlem
håller föresten med funsmoke att dom där extrakten suger lika mycket som jenna jameson. du kan ju själv räkna ut hur mkt billigare det blir att köpa morning glory från http://www.impecta.se och extrahera själv.

1 flaska kemiskt ren bensin, gripens hushållsserie
á 15:-

1 flaska kemiskt ren aceton, gripens hushållsserie
á 15:-

30 MG frön av typen flying saucer
á 14:- *8 (minsta ordersumma 100:-)

frakt
25:-

(sedan kan du plantera några frön vilket resulterar i många många fler frön alldes gratis)

15 + 15 + 113 = 143:-
detta räcker till rätt mycket mer än 5 starka doser, som hbw extraktet gör

hbw extrakt
148:-

frakt
100:-

248:-...
Citera
2003-11-07, 22:50
Bannlyst
Jo jag köpte faktiskt 10 påsar därifrån efter ditt förra tips (STORT TACK)

Men det har inte blivit av än att extrahera dem. HBW är ju enklare eftersom i alla fall jag inte behöver extrahera dem

LSA sägs ju inte vara en substans utan en grupp av substanser. Är det någon som vet något mer om det? Är det någon skillnad, p.g.a. detta, mellan Morning Glory (Blomman för dagen, låter så töntigt) och HBW?
Citera
2003-11-08, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HickA
enklaste, snabbaste och effektivaste sättet för extrahering:

polära och icke polära lösningsmedel

Du behöver

Tätslutande Glasburkar
Icke-polärt lösningsmedel (kemiskt ren bensin)
polärt lösningsmedel (etanol (sprit), metanol, aceton (kemiskt ren), lacknafta) Om du använder etanol så ska det vara _minst_ 40%.
Filterpapper (eller kaffefilter)

1) Börja med att mala fröna till ett så fint pulver som möjligt.
2) Lägg ner detta pulver i det icke polära lösningsmedlet och låt
ligga nån dag.
3) Häll ut allting på tidningspapper eller dylikt, låt bensinen dunsta. Det är EXTREMT jävla noga att det är riktigt torrt innan du fortsätter, vänta tills det inte luktar bensin längre. Låt det hellre ligga en dag extra än att riskera något.
5) När det är HELT torrt tar du de malda fröna och lägger i en så liten burk som möjligt filmburkar.
6) Häll på valfritt polärt lösningsmedel så att täcker, sätt på locket och skaka
HÄFTIGT i ett par minuter.
7) Låt detta stå över natten och skaka det så ofta
8) Filtrera skiten och lägg frömoset i en ny burk och häll på nytt polärt lösningsmedel, och låt stå över natten.
9) filtrera igen, men den här gången slänger du frömoset och låter sedan all kvarvarande vätska dunsta.

käka den gummiliknandemassa som är kvar på bottnen. du kan snabba på effekten från HBW med koffein (red bull, kaffe).

Alltså, i punkt 8 ska man ju behålla det polära lösningsmedlet! För det innehåller ju massa roligt LSA!
Sedan kan man låta det stå och låta eventuella frörester sjunka till botten och ta bort dem.
Och sedan låter man vätskan dunsta....
Aja, läs här om inte annat: http://ethnobotanicals.org/herbals/argyreia.htm

Sedan var det nån som nämde att man kunde koka fröna i vatten eller vad det nu var? Har läst att det inte är någon bra idé eftersom LSA molekylen visst är väldigt känslig och lätt att bryta ner. Så man förstör dem då.
Samt att man ska använda så färska frön som möjligt av samma anledning.

Lyck till! Själv har jag gett upp LSA eftesom jag fick en j*#$! ordentlig bodyload samt en snetripp som heter duga när jag skulle komma ned igen

/G
Citera
2003-11-08, 00:16
Medlem
HickA: Känner du ingen skillnad säger du? Tycker de flesta säger att mg suger medans hbw är bra som fan.. men kanske mer myt då? Hur många doser får man för 14.20:- från den sidan?

Har du testat plantera? GÅr det plantera mellan några andra årstider än juni-september? Hur många frön får man på en blomma?
Citera
2003-11-08, 00:33
Medlem
Citat:
HickA: Känner du ingen skillnad säger du? Tycker de flesta säger att mg suger medans hbw är bra som fan.. men kanske mer myt då?

enda skillnaden mellan mg och hbw är att mg innehåller lite mindre lsa, men då får man ju helt enkelt ta mer. man får prova sig fram, lsa är ju tydligen väldigt individuellt från person till person, en del känner total eufori vid en fjärdedel av den dos som nån annan inte känner av.

Citat:
Hur många doser får man för 14.20:- från den sidan?

30 frön, blir ju några gram, beror på hur stark dos du vill ha.

Citat:
Har du testat plantera? GÅr det plantera mellan några andra årstider än juni-september? Hur många frön får man på en blomma?
har ej provat att plantera själv, men tänkte göra det fram mot sommaren. går inte tidigare/senare än juni-septemper (fast det beror ju på vädret). blomman för dagen är ju en klätterväxt som blir ca 2 m hög, så det blir väl rätt många frön på en sån.

Även om mg kan ha svagare effekt än hbw så är ju mg helt överlägset vad det gäller pris.
Citera
2003-11-08, 03:00
Bannlyst
Tja det går nog att bli lika bra hög på båda. Med LSA är ett samlingsnamn på en grupp substanser, och hur dessa är fördelade kan nog skilja sig mellan HBW och MG. Sedan om det märks och om någon av dem "vinner" tror jag knappast, men vet ej eftersom jag inte använt mina 20 påsar MG.
Citera
2003-11-08, 11:58
Medlem
Men hur många mg-frön kan man jämföra med hbw-frön? Säg att en stark på hbw är 10 frön, kan man säga.. 20 Morningglory-frön då eller får man öka på mycket så man kanske behöver ca..100 morning glory frön?
Citera
2003-11-08, 12:11
Bannlyst
Citat:
Men hur många mg-frön kan man jämföra med hbw-frön? Säg att en stark på hbw är 10 frön, kan man säga.. 20 Morningglory-frön då eller får man öka på mycket så man kanske behöver ca..100 morning glory frön?

100 har jag sett angivna. Men min våg fungerar inte :-( Så jag vet inte hur mycket de väger. Morning Glory kan man för övrigt odla enkelt inomhus på vintern.
Citera
2003-11-08, 13:05
Medlem
jovisst går dom att odla på vintern, men jag menade utomhus då. finns väl inget direkt bestämmt antal frön för mg, mer gram. 10g mg = 10 st hbw.
Citera
2003-11-08, 16:08
Medlem
Heh liite mer lsa i hbw? Är ju 10ggr mer då..

Hmm men då blir det ju inte så billigt ändå, iofs billigare än hwb men blir mkt att extrahera, 100 frön bara för en tripp. Men hmm, kanske blir att beställa ändå och se hur allt ser ut..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in