Citat:
Ursprungligen postat av HickA
enklaste, snabbaste och effektivaste sättet för extrahering:
polära och icke polära lösningsmedel
Du behöver
Tätslutande Glasburkar
Icke-polärt lösningsmedel (kemiskt ren bensin)
polärt lösningsmedel (etanol (sprit), metanol, aceton (kemiskt ren), lacknafta) Om du använder etanol så ska det vara _minst_ 40%.
Filterpapper (eller kaffefilter)
1) Börja med att mala fröna till ett så fint pulver som möjligt.
2) Lägg ner detta pulver i det icke polära lösningsmedlet och låt
ligga nån dag.
3) Häll ut allting på tidningspapper eller dylikt, låt bensinen dunsta. Det är EXTREMT jävla noga att det är riktigt torrt innan du fortsätter, vänta tills det inte luktar bensin längre. Låt det hellre ligga en dag extra än att riskera något.
5) När det är HELT torrt tar du de malda fröna och lägger i en så liten burk som möjligt filmburkar.
6) Häll på valfritt polärt lösningsmedel så att täcker, sätt på locket och skaka
HÄFTIGT i ett par minuter.
7) Låt detta stå över natten och skaka det så ofta
8) Filtrera skiten och lägg frömoset i en ny burk och häll på nytt polärt lösningsmedel, och låt stå över natten.
9) filtrera igen, men den här gången slänger du frömoset och låter sedan all kvarvarande vätska dunsta.
käka den gummiliknandemassa som är kvar på bottnen. du kan snabba på effekten från HBW med koffein (red bull, kaffe).
Alltså, i punkt 8 ska man ju
behålla det polära lösningsmedlet! För det innehåller ju massa roligt LSA!
Sedan kan man låta det stå och låta eventuella frörester sjunka till botten och ta bort dem.
Och sedan låter man vätskan dunsta....
Aja, läs här om inte annat:
http://ethnobotanicals.org/herbals/argyreia.htm
Sedan var det nån som nämde att man kunde koka fröna i vatten eller vad det nu var? Har läst att det inte är någon bra idé eftersom LSA molekylen visst är väldigt känslig och lätt att bryta ner. Så man förstör dem då.
Samt att man ska använda så färska frön som möjligt av samma anledning.
Lyck till! Själv har jag gett upp LSA eftesom jag fick en j*#$! ordentlig bodyload samt en snetripp som heter duga när jag skulle komma ned igen
/G