Att Berghs skola alltid har varit den främsta "knarkskolan" av reklam och designutbildningar är väl känt. Den är elitistisk och uppmanar elever in i droglivet. Deras rektor Sofia Strömberg borde skämmas! Hon kan stå glatt och presentera hur elever från skolan vinner priser och skiter blint i hur många linor de snortat upp för att orka nå resultat.
Enligt en yngre vän och elev på skolan som själv halkat dit efter 2 år på copylinjen, så säljs droger i skåpen och att knarka på toaletterna mitt på dagen är inget man behöver skämmas för. Det är "bara" sånt man gör för att nå sina deadlines????!!!
När jag själv var ung och gick på Beckmans fanns så klart allt farligt/roligt att tillgå i ett nära område men inte fan hade vi någon lärare eller idiot rektor som pressade oss till att lina upp för att vinna priser. Vi uppmanades att tänka och jobba kreativt genom egen personlig begåvning.
Stäng ner den vidriga skola Berghs som ska vara "branschens bästa val" och framförallt sparka den äckliga knarkmamman till rektor, Sofia Srömberg. Vi som jobbar i branschen är inte ute efter nya stjärnskott med pudrade näsor som lever i mental kollaps och knarkdarrar på jobbet!
Senast ut i Berghs knarkskskandaler hittar jag det här som handlar om lite elever där som nu åkt dit, toppen av ett isberg alltså!
http://www.realtid.se/ArticlePages/2...?sAction=lk#k1