2009-05-23, 17:04
Medlem
soptippsbosses avatar
Tv-bolagen fortsätter mjölka ur segmentet dokusåpa. Den här gången är det kanal5 som spelar in en yrkessåpa, skådeplatsen blir handelsmeckat Ge-Kås i Ullared. Just nu söker de människor som vill ställa upp till inspelningen av detta under perioden 22 juni - 26 juli.

Citat:
Ursprungligen postat av kanal5
Vi är intresserade av såväl den inbitna entusiasten som förstagångsbesökaren. Roliga sällskap och happenings är såklart också av intresse! Så ska Du eller någon du känner till Ullared i sommar, hör av dig!
Länk till kanal5

Inte mig emot då jag finner den här typen av tv-program väldigt underhållande. Jag kan se bilden framför mig av sjubarnsmorsor som kör dragkamp om samma tjugopack mammatrosor eller invadrarmorsan som ska handla en halvpall vetemjöl.

Något startdatum verkar inte vara officiellt men i början på hösten är väl ingen högoddsare? Någon som tänker söka? Jag längtar redan - att titta alltså.

2009-05-23, 17:24
Bannlyst
Tjatigt med massa såpor jämt, men detta låter intressant.

Det där stället är helt sjukt. Jag orkade bara gå inne i affären i tio minuter, sen hade jag huvudvärk. Och som folk ser ut! Men trevliga är dom.
2009-05-23, 17:40
Medlem
wonderlands avatar
Också tröttnat lite på dessa realitysåpor, MEN i detta fall verkar det intressant. Kan tänka mig att det finns många original där och vore kul om de lyckades filma hysterin när det typ är nyöppning/rea eller så, för det lär vara lite hysteri iaf. Vet också att det är rejält trångt, så det kommer nog vara många förbannade kunder.

Var där för över tio-femton år sedan, minns inte så mycket förutom att det var rejält trångt och billigt. Mamma var där förra året och hon höll på att bli nerslagen av en köplysten kvinna, så man får hoppas att de lyckas fånga bra material så det inte blir lika utvattnat som Färjan är nu.
2009-05-23, 18:14
Medlem
Stockholmsnatts avatar
Jag kommer följa denna serie.
Ullared Gekås är helt bizzart.

De borde fästa en kamera i en kundvagn och bara filma.
Det är som noshörningar som slåss ibland.

Jag åker dit en gång om året för att köpa strumpor och för att titta på alla konstiga människor.

Nu sist så gick det knapp att ta sig fram där inne, det var mängder med folk.
Men det värsta är, om man går bakom nån annan (vilket man måste)
Så helt plötsligt så stannar personen mitt i gången, släpper vagnen börjar kolla på klänningar eller nått. (gångarna är 1 meter breda och vagnarna likaså)
Det bildas en rad med folk bakom en de försöker flytta hyllor o skit för att få igenom vagnarna.

Så jag var helt slut gått runt där inne ett antal timmar blir seg lutar mig fram mot vagnen. går och ställer mig närmast väggen fanns inga folk där de sålde typ glödlampor, jag höll på få en utomkroppen upplevelse pgr utmattning
i radion spelas Edit Piaf Låten
http://www.youtube.com/watch?v=M5gpBncR8zI

10 meter framför mig står två 40 åriga gubbar tittar helt hjärndöda upp på en 14" tv likt Macintosh reklamen 1984
http://www.youtube.com/watch?v=OYecfV3ubP8
i tvn loopas en reklamfilm om nån kran som kan spola 360 grader runt om diskbänken för endast 29 kr kan den bli din. Mer och mer folk samlades stirrande upp mot den lilla tvn.

Överallt där det är en tom plats, ingen köper nått man ställer sig för att kunna koppla av lite.
Så kommer folk tror man hittat nått klipp och börjar böka runt som vildsvin i tygtrasor o skit vart man än står. Sen tittar de på en som detta var väl inget och går vidare sen kommer 4 kundvagnar till.

Enda stället (som alltid är överfullt) där man kan sitta och koppla av i är "Oasen" som det finns ett flertal av där har de 5 bänkar och 10 kaffeautomater och automater där de säljer kakor & negerbollar etc, där sitter folk halvt utslagna som om de precis släppts ut nått koncentrationsläger.

Så de skall bli intressant om de kan förmedla denna bild eller om allt är positivt vinklat.

Glömde nämna det är fullt med skåningar som går runt och ropar till varandra hela tiden
"Mikael titta vad jag hitta till daj den var väl fint?"
Senast redigerad av Stockholmsnatt 2009-05-23 kl. 18:22.
2009-05-23, 18:29
Medlem
Tycker det är en bra ide. Brukar vara där när jag är på västkusten för att fylla på cola-förådet. Tycker dock Ullared var bättre förr, inte alls lika nyttigt för ekonomin i dessa dar. Kan nog utan tvekan bli bra tv däremot då folket är lika galet än.
2009-05-23, 23:13
Medlem
jenny747s avatar
gudars skymning, jag vill vara med
ullared är ju lite av ett mekka, är helt fascinerande hur folk kan se så tattiga ut alltså, bara för att mna åker dit behöver man väl inte ha på sig en urtvättat tisha och för tajta shorts över sin feta röv?

överväger att söka
2009-05-24, 00:25
Medlem
paperboy85s avatar
"Yrkessåpa", ja.

Nej, men det ska bli intressant att se vad Kanal 5 kan vaska fram. Det är ju schysst att dem ska filma en del på campingen också, det brukar ju finnas en del roligt folk där, på campingar. TV4 hade sin Sverige campar för ett kort tag sen, men det var lite väl tillrättalagt och det tycks inte bli någon andra säsong av den serien inom den närmsta tiden, så det här ser man fram emot.
2009-05-24, 00:43
Medlem
Walkers avatar
Läste om det för några månader sedan. Verkade som de sneglade på Färjan och sökte efter lika färgstarka karaktärer som Färjan-Håkan bland personalen.

Någon som är intresserad att titta på en "Ullared-Håkan" den charmiga men bortkomna killen i kassan?! Njaaa..
2009-05-24, 01:14
Medlem
Trodde det var ett skämt! Men jag måste nog fan se vad det är för mongon som trängs i flera h för att handla en massa fula skitsaker.
2009-05-24, 01:30
Medlem
quaertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walker
Läste om det för några månader sedan. Verkade som de sneglade på Färjan och sökte efter lika färgstarka karaktärer som Färjan-Håkan bland personalen.

Någon som är intresserad att titta på en "Ullared-Håkan" den charmiga men bortkomna killen i kassan?! Njaaa..
Jo, kanske.

Jag skiter såklart i Håkan, men det borde kunna finnas värre original ute i obygden.
2009-05-24, 10:51
Medlem
antonftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsnatt
Jag kommer följa denna serie.
Ullared Gekås är helt bizzart.

text.
Glömde nämna det är fullt med skåningar som går runt och ropar till varandra hela tiden
"Mikael titta vad jag hitta till daj den var väl fint?"
Som tur är har jag aldrig varit där men tack vare dig kan jag bespara mig äventyret. Underbart skrivet.
Senast redigerad av antonftw 2009-05-24 kl. 10:56.
2009-05-25, 22:18
Medlem
äh, de e fan att det alltid ska va fullt av folk. tänkte dra dit på en rast och köpa ett par hörlurar men tro fan att det ska vara 4 kundvagnar i varje kassa. enda gången man kan dra dit e tidigt som fan på morgonen.

Sen om det blir någon kopia på Färjan-Håkan så tror jag det blir någon som jobbar på kundtjänst eller någon av vakterna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in