2009-05-23, 13:05
Medlem
Hej! Har tagit 40 mg morfin meda. Hur lng tid mste man vnta innan man kan dricka alkohol?
Citera
2009-05-23, 14:51
Medlem
ingen som har koll?
Citera
2009-05-23, 14:58
Medlem
sg fljande i FASS

" Toxicitet: Toxisk dos fr vuxna (utan toleransutveckling) anges vanligen ligga i intervallet 40-60 mg peroralt.

Skopolamin, hypnotika och alkohol potentierar toxiska effekter."

Allts r 40 mg p grnsen? har lst om mnga hr som rekommenderar en hgre dos fr nybrjare
Citera
2009-05-23, 20:54
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ogge98
sg fljande i FASS

" Toxicitet: Toxisk dos fr vuxna (utan toleransutveckling) anges vanligen ligga i intervallet 40-60 mg peroralt.

Skopolamin, hypnotika och alkohol potentierar toxiska effekter."

Allts r 40 mg p grnsen? har lst om mnga hr som rekommenderar en hgre dos fr nybrjare
Knarkarna och sjukvrden har nog lite olika syn p vad som r p grnsen eller ej.

Jag sjlv skulle nog knappt verleva doserna man rekommenderar p FB ibland, medan andra tar det dubbla och tycker det r perfekt. Jag har iaf lrt mig att inte lita p FB fr det finns mnga som inte har en aning om vad dom rekommenderar, dom skriver ngot dom lst tidigare bara... utan att ha testat sjlv. Vissa tror jag rekommenderar alldeles fr hga doser till nybrjare bara fr att framst som "hftiga" ocks... d ser det ju ut som dom sjlva anvnder vldigt hga doser. Vissa r fan inte kloka... Menar inte i just det hr 40 mg-fallet nu, eller att du sett hgre rekommendationer.

Vet inte nr det r skert att dricka igen. Vissa dricker ju samtidigt som dom tar Opioider, och klarar det bra... andra klarar det inte s bra. Drfr brukar rden "Sup redan nu du, det r lugnt!" ses hr i trdarna ibland men jag skulle aldrig rekommendera ngot sdant. Tycker det r lite svrt med det dr eftersom det beror lite p hur van man r vid Opioiden sedan innan. I nulget skulle t. ex. jag vga dricka lite, men hade jag inte tagit Opioider dagligen s skulle jag inte dricka frrn dagen efter, men jag skulle inte dricka mycket.

Enligt ett inlgg i Faqen fr Opioider hr p FB s r halveringstiden p Morfin 4 timmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in