• 3
  • 4
2009-06-09, 00:03
Medlem
tjohos avatar
Trodde i min enfald att alla 3-åringar varit med någon gång när mor och far klippt sig men där hade jag alltså fel.

Många frisörer har en liten specialstol för barn, där mina har klippt sig så var det som en bil så de fick sitta och "köra" under tiden de klipptes.
Alternativet kan då också vara att de sitter i föräldrarnas knä, så fick min minsting göra första gången han klipptes. Men då var han iofs bara 4 månader.

Personligen tror jag inte alls på ett system med mutor. Jag tror att det kan bli svårt att ta sig ur det, och mutorna blir ju större och dyrare ju äldre barnen blir.
Citera
2009-06-09, 16:10
Medlem
poojks avatar
silvertejp och valium!

skämt å sido, idag ser man för få hippie ungar, kör med pandband
Citera
2009-06-09, 20:21
Medlem
Svidmyras avatar
Jag har satt ungarna på en hög stol framför en spegel och sen lyft upp håret bit för bit med en kam. När jag lyft upp hår med kammen så sticker det ju upp en massa hår ovanför tänderna, ungarna har själva fått bestämma hur mycket av det jag ska klippa av. När de har märkt att kammen fungerar som en sorts skydd och att jag varken klipper dem i öronen eller i svålen så har det gått bra att klippa som jag själv vill efter en förvånansvärt kort stund.
Citera
2009-06-09, 20:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av broadman
Hur gör ni för att klippa håret. Har bara lyckats klippa håret 1 gång på tre år och då i sömnen, vilket inte går längre.

Nu är situationen desperat. (lugg snart till näsan!) Jag vet inte om mitt problem är unikt men barnet är lite rädd och vrider på huvet just när man ska klippa. Ändå tar jag det så försiktigt så det knappt känns. Att lova en godisbit efteråt går bra tills saxen närmar sig huvet då ångrar hon sig och vrider på huvet..

Har inte haft hjärta att under tvång hålla fast huvet och klippa.

Lugg? Är du en kvarleva från 70-talet??? Du kanske borde tänka på att ge din lilla snoris en vettig frisyr i stället, så kanske snorisen mer uppskattar att du tar fram saxen.
Citera
2009-08-19, 17:07
Medlem
broadmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Lugg? Är du en kvarleva från 70-talet??? Du kanske borde tänka på att ge din lilla snoris en vettig frisyr i stället, så kanske snorisen mer uppskattar att du tar fram saxen.
Goddag yxskaft. Det är luggen jag retat mig på.

Men för att ge en uppdatering till FB föräldrar så kan jag säga att det hela löste sig igår.

Medecinen var att besöka en frisör hon hade tydligen klippt barn innan. Det hela förlöpte över förväntan och nu har barnet det efterfrågade frisyren, -hääärligt!
Citera
2009-08-19, 19:03
Medlem
He-Mans avatar
Min mamma fick pli på mig när hon klippte mig med list. Hon gav mig beröm hela tiden för att jag lyckades sitta still mycket bättre än pappa. Som stolt liten parvel gjorde jag då mitt allra bästa för att sitta så still som möjligt för att fortsätta brädda pappsen. Blev en aning snopen den dagen när jag fattade att det rörde sig om barnpsykologi från hennes sida
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in