2009-05-23, 07:57
Medlem
Hejsan vet inte om detta är rätt forum men iaf så ungefär för 3 dagar sedan började mitt internet att gå hur slött som helst. Det tar några minuter för att ladda en sida och så har det aldrig varit innan. Jag har NOD32 antivirus program och det körde jag. Den hittade ett virus vid namn "proto.dll" stog att den inte kunde ta bort filen så jag försökte göra det manuellt och det gick inte heller (stog att den användes men den fanns inte med i min "hijackthis" lista) så jag laddade ner ett annat antivirus/malware program vid namn "Malwarebytes' Anti-Malware" och den tog bort .dll filen men fortfarande segar mitt internet så in i. Jag sökte runt på lite forum ang malware och fann någon lång lista med olika program som man absolut inte skulle ha på sin dator och jag gick igenom listan men jag har inte ett enda av de där programmen installerade så jag vet inte varifrån den där proto.dll kommer och jag förstår inte heller varför mitt internet är så fruktansvärt slött nu även fast filen är borta. Någon som vet hur jag ska göra för att återställa detta? Har även rensat all cache och kakor och allt från firefox men utan några resultat.
Citera
2009-05-23, 10:54
Medlem
qetuRs avatar
Prova http://www.bredbandskollen.se/ och se hur snabbt det är i förhållande till det du betalar för. Ansluter du trådlöst? Säker på att du är den ända som använder ditt nätverk? Ingen annan som tankar? Inte du som tankar?
Citera
2009-05-23, 12:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av qetuR
Prova http://www.bredbandskollen.se/ och se hur snabbt det är i förhållande till det du betalar för. Ansluter du trådlöst? Säker på att du är den ända som använder ditt nätverk? Ingen annan som tankar? Inte du som tankar?
sen kan du ringa internetleverantören å se om dom ser om det segar till dig om det inte gör kan du ju formatera
Citera
2009-05-23, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qetuR

har 10/10 lina och resultatet visade just 10/10 och när jag tankar så tankar jag lika snabbt som jag alltid har gjort (1.2mb/s) men det är just internet, firefox, IE osv som är så segt. Bara jag som använder nätverket och jag har inte trådlöst.
Citera
2009-05-23, 17:19
Medlem
men så dumt... NU poppar det upp ett meddelande från NOD32 "backdoor.bot" och nån worm. tog bort det och vipps mitt internet är lika snabbt som förr. men varför sade NOD32 till om detta nu och inte för 3 dagar sedan? och windows brandväggen = extremt kass?
Citera
2009-05-24, 11:05
Medlem
RollerBoySEs avatar
IT-säk -> Windows

/Mod
Citera
2009-05-24, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zillan
men så dumt... NU poppar det upp ett meddelande från NOD32 "backdoor.bot" och nån worm. tog bort det och vipps mitt internet är lika snabbt som förr. men varför sade NOD32 till om detta nu och inte för 3 dagar sedan? och windows brandväggen = extremt kass?
Ja undra... Antivirusdefinitionerna kanske har blivit uppdaterade. Å med uppdaterade antivirusdefinitioner så hittas nya virus. Det är iaf min gissning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in