2009-05-23, 02:15
Medlem
Min dator separ sig alltid efter en viss tid efter uppstart. Jag vet inte om det är regelbunden tid, men förr eller senare sker det, kanske 3 timmar efter att jag startat datorn. Först stängs MSN ned, och ibland beter sig startfältet på ett underligt vis , den liksom ändrar sig från att vara i "XP-läge" till "windows klassisktläge". Sen efter ett längre tag, nå timmar framåt så lägger internet av helt. Går inte att surfa eller nåt. Försöker jag logga in på msn, och väljer felsökning så står det att den säger emot då den kommer till Gateway (tror det heter så iaf), och jag får helt enkelt starta om datorn för att den ska fungera igen. Sen när jag väl starta om datorn så står det att det blev nå fel med generic host process for win 32 services. Ska även nämnas att ljudet lägger av under vissa tillfällen.

Jag har provat en gång med antivirus, som upptäckte nåt virus. Detta gick dock inte att ta bort, och jag orkade inte gå in djupare på det då min dator ändå skötte sig bättre under den tiden jag hade antivirus. Nu har dock virusskyddet gått out of date, så nu har problemet kommit tillbaks.

Jag har ingen aning om alla problem har ett samband, har ni nån aning? Använder windows XP.
Citera
2009-05-23, 08:04
Medlem
Installera en färsk virus-scanner och se om det kan lösa ditt problem. Det finns ett gäng som är gratis. Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med vilken du ska välja, men ta en titt på den här sidan:

http://blogg.tkj.se/gratis-antivirus-program/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in