2009-05-22, 23:02
Medlem
Sbnr1s avatar
Hej.
Sitter på Vista med senaste uppdateringarna ifrån Win Update.

Vet inte när det hände men en dag skulle jag flitigt defragga diskarna i tur och ordning. Navigerade in på Startmenyn för att sedan gå vidare i "Tillbehör" --> "Systemverktyg". Vart smått förbryllad när jag inte kunde hitta en "Tillbehör" mapp i menyn. Efter noga stirrande på skärmen såg jag till min fasa att den nu heter "Accessories" istället. Mycket irriterande då den i utforskaren kan konstateras heta "T I L L B E H Ö R" men som sagt inte i startmenyn.

En rolig detalj jag märkte nyss var att i mappen "Accessories" (som via utforskaren "c:/windows/startmeny/program osv osv heter "Tillbehör") så heter inte mappen "Systemverktyg" utan även denna har fått de engelska orden "System tools" MEN övriga mappar har svenska ord (ex "Hjälpmedel").

1: Hur kan jag få tillbaka dom svenska orden på mitt Svenska Windows Vista Home Premium (32bit) med dom senaste uppdateringarna????

2: Om någan kan förklara hur detta har hänt så är det en bonus!
Citera
2009-05-22, 23:03
Medlem
Systemåterställning skulle kunna lösa ditt problem.
Citera
2009-05-22, 23:10
Medlem
Sbnr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heenok
Systemåterställning skulle kunna lösa ditt problem.

Skall prova alternativet.
Efter mycket hjärngympa så kanske detta inträffade någonstans efter en installation av "nya" IE.... Undrar om det kan ha med saken att göra. Det är väl lögn i helvete att få bort IE smidigt. Är nämligen inte säker på att jag har en bra återställningspunkt... Skall kolla dock.
Citera
2009-05-22, 23:51
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sbnr1
Skall prova alternativet.
Efter mycket hjärngympa så kanske detta inträffade någonstans efter en installation av "nya" IE.... Undrar om det kan ha med saken att göra. Det är väl lögn i helvete att få bort IE smidigt. Är nämligen inte säker på att jag har en bra återställningspunkt... Skall kolla dock.
Verkar som att du har lite språkfel på din Windows installation. Är du säker på att du har svenskt vista? Så du inte har ett Ultimate med svenskt språkpaket bara? Anywho, du tar bort IE8 från Kontrollpanelen > Program. Klicka på "Visa installerade uppdateringar" eller "Visa uppdateringar" på vänster sida så får du upp Windows Internet Explorer 8.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in