Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Eftersom det är du som kör på den smala vägen (på väg hem?) är det kanske din familj de ska undsätta, men visst är det häftigt att vara tuff och hävda att ACAB...
Det kanske är häftigt att vara tuff vad nu det har med detta att göra. Jag vet inte vad ACAB betyder.
För att klargöra vad jag menar, om det inte redan framgått, så tycker jag generellt sett inte speciellt bra om snutar och skulle därför inte obetänksamt kasta mig undan bara för att bana deras väg. Det finns så kallade dåliga snutar, eller poliser för att vara mer korrekt, och jag är inte den förste att stödja deras äventyr.
Familj har jag inte, om så vore kanske jag skulle tänka annorlunda. Säkerligen skulle jag tänka annorlunda om inte poliskåren var alltför korrupt också.
När jag tänker efter så har det aldrig hänt mig att jag åker på en såpass smal väg att det inte finns plats för 2 bilar i bredd och kan således heller inte säga med säkerhet hur jag skulle göra, däremot kan jag föreställa mig hur jag kan agera.
Men visst, det finns bra poliser som sagt, dock är det inget man idag kan ta för givet och heller inte att det är något "bra" de ska uträtta även om så vore önskvärt.