2009-05-22, 15:09
Medlem
Rebelxs avatar
Ngon som vet ngot om piratkopierade cigaretter?

En del smuggel smakar faktiskt pyton, och man kan se p vissa askar att det ser ut som de r printade med laserskrivare i princip (sm prickar, lite svagare nyans osv).
ven att sjlva grejen p baksidan p ryska LM dr det str (poyyca eller ngot liknande, Ryssland versatt) saknar den hr trden med hologram.

Hur gr man dem? Vad r kostnaden att tillverka? Och hur vanligt r det?

En ask triple filter LM (rundade kanter p asken) kostar 6kr mitt i St. Petersburg i dagslget.

Var osker om jag skulle posta i Kriminalitet eller hr, flytta grna trden om det r fel sektion.

Hittade en sida dr det stod lite grann:
"Vrldstullorganisationen, WCO, uppskattar att ungefr 65 procent av beslagen inom EU r piratkopierade cigaretter ofta producerade i Kina eller steuropa. Paketen ser vanligen ut som originalen, men cigaretternas kvalitet har inget att gra med den kta produkten. - http://sydsvenskan.se/opinion/aktuel...attatquot.html "
Senast redigerad av Rebelx 2009-05-22 kl. 15:15.
Citera
2009-05-22, 17:39
Medlem
Shiiiits avatar
Kpte med mig 2limpor marlboro ifrn egypten. Fyfan smakade s jvla illa och fick ont i magen av dom, det var inte nns vrt 120dollares fr 200cigg. D r det illa
Citera
2009-05-22, 17:42
Medlem
BrainDisorders avatar
Finns risken att man rkat ut fr detta p vanliga affrer hr i Sverige?
Genom ren har man ju ftt en del paket som smakat annorlunda eller knappt ngonting alls, men det kanske kan bero p ens allmntillstnd just d, och inte p piratkopierade cigaretter.

Vore intressant att veta iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in