2009-05-22, 13:56
Medlem
Jag och en polare skulle dra en harpan-duell. Vi har datorerna bredvid varandra och jag hade spelat en stund innan han startade upp sitt men när han gjorde det och jag tryckte "f2" så upptäckte jag till min förvåning att vi hade samma kort ute och när vi kollade närmre så låg alla kort i leken i samma ordning =S

Sannolikheten för detta i ett verkligt scenario är ju i stort sett helt obefintlig men nu är det ju datorer och det finns väl ett visst antal förutbestämda spel, eller? Kan nån hjälpa mig att reda ut detta och hur stor chansen är på att detta händer?
Citera
2009-05-22, 14:02
Medlem
stilltons avatar
HAHA, förlåt, men en harpan-duell.. jag som trodde att JAG inte hade något liv..
på pokerforumet, eller matematikforumet kan du säkert få svar på vilken chans det finns att det ska hända om det verkligen är av ren slump. men som du säger låter det inte troligt.
Citera
2009-05-22, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
HAHA, förlåt, men en harpan-duell.. jag som trodde att JAG inte hade något liv..
på pokerforumet, eller matematikforumet kan du säkert få svar på vilken chans det finns att det ska hända om det verkligen är av ren slump. men som du säger låter det inte troligt.
Du ska bara veta vilken prestige det är att gå som segrare i dessa dueller =) Ahaa, tack.
Citera
2009-05-23, 23:45
Medlem
Integraluss avatar
Startade ni spelet ganska högprecist samtidigt så beror de samma korten på slumpgeneratorn "Rnd" som spelet förmodligen använder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in