Citat:
Ursprungligen postat av olajuwon
Stop talkin' out your ass, SON.
Vilket jävla skitsnack, i Hallonbergen bor det mest iranier och jag som endast varit där runt 20 ggr har sett många svenskar och då snackar jag inte om WT-svenskar... Du är uppenbarligen någon wannabe-"patriot" som fått i dig i rumpan din i förorten...
Jag har aldrig sagt att somalier är den största gruppen i Hallonbergen. Dock är dom den mest synliga och påtagliga gruppen (läs: driver runt i stora grupper, går runt i hucklen, ungar som får härja fritt etc). Iranier sköter sig i regel betydligt bättre än somalier, det går inte ens att jämföra. Alla svenskar i Hallonbergen är inte WT, det finns som jag skrev ovan även studenter och fattigpensionärer. Om antalet gånger man varit i ett område är ett mått på hur mycket man vet om området kan jag meddela att jag varit där över 100 gånger, regelbundet under flera års tid. Varje gång i regel 6-8 timmar, på plats mitt i centrum. Man får sig en rätt bra bild av området på det sättet, betydligt bättre än någon som varit på genomresa 20 gånger.
Angående "att få den i rumpan i förorten" så är det en inte helt korrekt beskrivning. Som spärrvakt har man som tur är ett tjockt glasfönster mellan sig och packet, annars är jag övertygad om att jag hade fått den i rumpan ett stort antal gånger genom åren. Men faktum kvarstår: som svensk är det ingen bra idé att bosätta sig i Hallonbergen, annat än att man har en fäbless för invandrartäta miljonprogram.
Citat:
Ursprungligen postat av MadamMim
Killen med koll

Jag tackar för förtroendet
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Haha-Hallonbergen låter inte LITE som "fint namn på skitig betongförort nerdränkt med blattar (OCH somalier)" va i mina öron?
Ja, detta är en mycket bra beskrivning. Om man inte tror på beskrivningen är man förstås välkommen att göra ett studiebesök. Passa även på att besöka angränsande områden. Bara ett stenkast från Hallonbergen finns det mycket bättre områden, t.ex. Duvbo eller Näckrosen. Skillnaden på bara en kilometer är som natt och dag.