2009-05-22, 01:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flipster
Det finns inget som är trevligt där numera tycker jag. Dock var det ett tag sen jag var där.

Vad är det för fel på Hallonbergen? Har varit där många gånger och har alltid fått intrycket av att det är ett lugnt och fint område. Även om vissa av er förknippar invandrare med strul och bråk så gäller detta knappast Hallonbergen. Det är ett lugnt område och de invandrare (mest iranier) som bor där är skötsamma och trevliga.

Btw, skulle inte säga att Hallonbergen är likt Husby, inte det minsta. Husby är ett jävla skitområde som är fult av trash, svenskar som invandrare. Tycker fan du borde satsa på Hallonbergen alltså, nära innerstan är det också, endast en 9 km till Kungsträdgården och T-centralen.
Senast redigerad av olajuwon 2009-05-22 kl. 01:59.
Citera
2009-05-22, 02:44
Medlem
Pangon90s avatar
Har en polare som bodde där ett tag, prövade också på rissne men hans morsa orkade inte pga. alla invandrarna så de flyttade "hem" igen.. Själv har jag aldrig varit där så det är väl mina enda erfarenheter därifrån.
Citera
2009-05-22, 09:39
Medlem
flipsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olajuwon
Vad är det för fel på Hallonbergen? Har varit där många gånger och har alltid fått intrycket av att det är ett lugnt och fint område. Även om vissa av er förknippar invandrare med strul och bråk så gäller detta knappast Hallonbergen. Det är ett lugnt område och de invandrare (mest iranier) som bor där är skötsamma och trevliga.

Det kanske har blivit bättre sen jag var där.

En kille jag dejtade bodde där och han var väldigt angelägen om att ta sig därifrån.
Citera
2009-05-22, 18:07
Bannlyst
[QUOTEf=olajuwon]Vad är det för fel på Hallonbergen? Har varit där många gånger och har alltid fått intrycket av att det är ett lugnt och fint område. Även om vissa av er förknippar invandrare med strul och bråk så gäller detta knappast Hallonbergen. Det är ett lugnt område och de invandrare (mest iranier) som bor där är skötsamma och trevliga.

Btw, skulle inte säga att Hallonbergen är likt Husby, inte det minsta. Husby är ett jävla skitområde som är fult av trash, svenskar som invandrare. Tycker fan du borde satsa på Hallonbergen alltså, nära innerstan är det också, endast en 9 km till Kungsträdgården och T-centralen.[/quote]

fel post
Citera
2009-05-22, 18:08
Bannlyst
Citat:

Btw, skulle inte säga att Hallonbergen är likt Husby, inte det minsta. Husby är ett jävla skitområde som är fult av trash, svenskar som invandrare. Tycker fan du borde satsa på Hallonbergen alltså, nära innerstan är det också, endast en 9 km till Kungsträdgården och T-centralen.

Jo jag kände också att det var lugnt och väldigt fint där! Hallonbergen är nog väldigt underskattat och har sämre rykte än vad det förtjänar.

Men jag har som sagt bara varit där en 3-4 ggr... men vissa härinne tycker det är ett kasst område. Får väl åka dit mer när vädret blir bättre och känna på klimatet när det är fler folk som rör sig i området.
Citera
2009-05-23, 02:49
Avslutad
Det är svårt säga någonting generellt om Hallonbergen som helhet. Det har säkert sina lugnare delar och stökigare delar. Jag bor i en söderort som har dåligt rykte, men i den delen jag bor är det fantastiskt lugnt. Jag har bara varit i Hallonbergen en gång. Från tuben (med prisextra nedåt till vänster) gick man över en vägbro och tog sedan vänster in i bostadsområdet, korsade en skolgård. Den delen av Hallonbergen verkade väldigt lugn.

Ta lägenheten. Bättre än att hoppa runt på andrahandsmarknaden i ett par år.

EDIT: dessutom kan du då ställa dig i sundbybergs egna bostadskö. Lägenheterna i själva sumpan är rätt fina.
Citera
2009-05-23, 03:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hofmann
Det är svårt säga någonting generellt om Hallonbergen som helhet. Det har säkert sina lugnare delar och stökigare delar. Jag bor i en söderort som har dåligt rykte, men i den delen jag bor är det fantastiskt lugnt. Jag har bara varit i Hallonbergen en gång. Från tuben (med prisextra nedåt till vänster) gick man över en vägbro och tog sedan vänster in i bostadsområdet, korsade en skolgård. Den delen av Hallonbergen verkade väldigt lugn.

Ta lägenheten. Bättre än att hoppa runt på andrahandsmarknaden i ett par år.

EDIT: dessutom kan du då ställa dig i sundbybergs egna bostadskö. Lägenheterna i själva sumpan är rätt fina.

Fan, skulle nog hellre bo i Hallonbergen än i Sumpan. Varit i Sumpan hur många gånger som helst då jag har släktingar som bor där och det är fan ett sjukt tråkigt ställe. Håller dock med dig, flytta till Hallonbergen och var inte så asocial och rädd för invandrare, Nicke.
Senast redigerad av olajuwon 2009-05-23 kl. 03:48.
Citera
2009-05-23, 10:16
Medlem
flipsters avatar
Citat:
Fan, skulle nog hellre bo i Hallonbergen än i Sumpan. Varit i Sumpan hur många gånger som helst då jag har släktingar som bor där och det är fan ett sjukt tråkigt ställe. Håller dock med dig, flytta till Hallonbergen och var inte så asocial och rädd för invandrare, Nicke.

Sumpan är hundra gånger bättre än Hallonbergen, tycker jag
Citera
2009-05-23, 21:52
Bannlyst
Citat:

hehe nä ska försöka va lite social

jo jag diggar också Hallonbergen mer än Sumpan utseendemässigt, tycker Sumpan ser gammalt och trist ut
Citera
2009-05-24, 14:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke1
hehe nä ska försöka va lite social

jo jag diggar också Hallonbergen mer än Sumpan utseendemässigt, tycker Sumpan ser gammalt och trist ut

Haha, ja. Sumpan är sjukt trist, kommer ihåg att jag inte klarade av att vara där i mer än 1 dygn i sträck när jag var yngre för att miljön var så jävla deppig och tråkig.
Citera
2009-05-24, 17:00
Medlem
Tyvärr bor det mycket invandrare i båda de områderna. Och där det bor invandrare vill inte vi svenskar bo...
Citera
2009-05-24, 17:07
Medlem
SafleBouges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calina85
OT men när sedan blev hallon "strawberry" på engelska??
Precis det jag reagerade på! Raspberry ska det vara.

Klart att det är mycket invandrare där. Men å andra sidan, det som lockar lär vara låg hyra, och du hittar inte många områden med låga hyror och lite pack. Hallonbergen är inte det värsta invandrarområdet och det är nära till solna, sjöarna och kista. Det finns en torghandel där du kan köpa fräsha och billiga grönsaker med.

Kör hårt, dessutom bor du nästan vid Ruskigbuss om han nu verkligen bor i Rissne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in