Hur kan jag på ett lätt sätt ta reda på min fingerstorlek på ett finger?
Har tänkt köpa en ring på internet men vet inte vad jag ska köpa för storlek...
Finns det något smart sätt å mäta det på? Eller måste man gå till en ringbutik och be dom ta reda på det? (gör dom det ens gratis? )
Senast redigerad av Schaggy 2009-05-21 kl. 17:09.
Hmm... aja får väll bli så om det inte finns nått annat sätt då.
Tack för svar
Vissa sidor på Internet har så du kan beställa hem en ring med olika storlekar. Oftast kostar det runt en viss summa, men jag har för mig att du får tillbaka allt, eller en stor del av det du betalade när du har skickat tillbaka det.
Vissa sidor på Internet har så du kan beställa hem en ring med olika storlekar. Oftast kostar det runt en viss summa, men jag har för mig att du får tillbaka allt, eller en stor del av det du betalade när du har skickat tillbaka det.
Ingenstans, men förhoppningsvis så står det antingen millimeter eller tum, och får man bara reda på det är resten rätt lätt: http://en.wikipedia.org/wiki/Ring_size
Till TS: skulle föreslå att du mäter en ring som du redan har och som passar istället för fingret, blir mer rätt så.
Det finns ju standardmått för ringstorlekar så det är ju bara att hitta skalan och sedan mäta ditt fingersomkrets med en bit tråd och mäta tråden med en linjal eller motsvarande.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!