2009-05-21, 16:01
Medlem
Råkade lägga över en mapp med bilder i till en mapp som heter d29397f197fa3ab163a21ebd528. Har flera sådana, skit jag inte förstår varför dom ska ligga där så synligt och förstöra.

Allt är skrivskyddat nu och jag kan varken öppna eller flytta den. Går att bocka av det där skrivskyddet men det kommer bara tillbaka. "Åtkomst nekad" hela tiden eller "Fel vid kopiering..."
Hur ska jag göra?

4 GB med bilder som jag inte riktigt vill bli av med... Tjejen sa precis också att jag är död ifall jag inte fixar det...

Tack på förhand!
Citera
2009-05-21, 16:08
Medlem
Shoffens avatar
Prova att starta datorn i felsäkert läge. Har för mig man trycker på F8 under uppstart så ska man kunna välja att starta windows normalt, felsäkert läge med och utan kommandotolk nätverk osv.
Citera
2009-05-22, 11:39
Medlem
Löste det sig?

Testa annars att boota upp med någon linux live-cd och skyffla över filerna den vägen.

Alternativt om du nu kopierat in filerna till den katalogen (och de blivit korrupta) så ligger de ju även kvar på filsystemet i den katalog där du kopierade bilderna ifrån. Använd något rescue-program och återskapa filerna därifrån.
Senast redigerad av pomp 2009-05-22 kl. 11:43.
Citera
2009-05-22, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shoffen
Prova att starta datorn i felsäkert läge. Har för mig man trycker på F8 under uppstart så ska man kunna välja att starta windows normalt, felsäkert läge med och utan kommandotolk nätverk osv.

Tackar, kom inte ihåg hur man fick upp det.

Citat:
Ursprungligen postat av pomp
Löste det sig?

Yes, drog upp felsäkert läge och pillade runt lite. Var något med ägarrättigheter eller något liknande som jag ändrade. Sen kunde jag göra vad jag ville.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in