Citat:
Tack återigen för ett mycket intressant inlägg.
Nej jag har faktiskt inte läst polisutredningen utan enbart en hel del tidningsartiklar. Blev som alla förstår otroligt omskrivet på sin tid. Fastän jag var barn när detta inträffade så kommer jag än ihåg hur folk pratade om det här fallet fastän jag bodde långt ifrån där det inträffade.
Det jag har fetstilsmarkerat tycker jag är av extra stort intresse. Tyvärr lär vi aldrig få reda på vad som hände med pojkarna och varför.
Nej jag har faktiskt inte läst polisutredningen utan enbart en hel del tidningsartiklar. Blev som alla förstår otroligt omskrivet på sin tid. Fastän jag var barn när detta inträffade så kommer jag än ihåg hur folk pratade om det här fallet fastän jag bodde långt ifrån där det inträffade.
Det jag har fetstilsmarkerat tycker jag är av extra stort intresse. Tyvärr lär vi aldrig få reda på vad som hände med pojkarna och varför.
Inte bara när det hände utan folk pratar fortfarande om det, särskilt de som bodde där och var i ålder med killarna. Det var en pytteliten by (alla visste vem alla var) och många hjälpte till på krono godset vid skördetider.
Som med så många andra äldre fall har polisutredningarna haft sina begränsningar av olika skäl. Inte minst i avsaknad av tekniska analyser och maskinskrivna kortarkiv som gjordes/analyserades för hand
då digitalisering av material som gjorde det sökbart på olika sätt kom först långt senare.
Moderna tekniker på sparade bevis kan många gånger fortfarande lösa gamla fall. Inte minst DNA spår.
Generellt kan man konstatera att inte sällan skär sig GM själv i samband med att den knivar ett BO. Det gör att blodavsättningar ofta finns på offer eller är mixade med BOs.
Tror inte heller att vi får se lösningen eller få de helt adekvata svaren på denna gåtan. Det är nog därför den inte heller får ro?
Tragisk historia det här. De var bara två unga barn med hela livet framför sig. Sorgligt om de fick ”betala” ålen med sina liv.