Flashback bygger pepparkakshus!
2009-05-21, 04:45
Medlem
Irules avatar
Som sagt ovanför jag har stora problem med Nero Premium v7.570.
Har inte den största datavanan men tycker iaf att det ska gå att bränna en film på en cd som sen ska funka i dvd-spelaren, låter som 1 2 3 men för mig funkar inte det bara. Jag är varken dum lr efter, så detta att det inte funkar att bränna är helt ABSURT....
Lyckas aldrig kunna bränna några filmer alls!!
Varje gång blir det nåt fel, försöker bränna en 700 mb avi film videoclip på
en vanlig 700mb/80min cd men det funkar inte av vilken anledning vet jag.
Varje gång säger nero att det blir error och en logfil ska sparas där det står vad som är fel. Jag fattar inte nåt av det som står där.
Därför ber jag er som vet hur man bär sig åt att hjälpa mig lösa detta bekymmer som har gjort mig helt TOKIG under en lång tid.
Har hur mycket film som MÅSTE brännas!!!
MvH
Citera
2009-05-21, 08:12
Medlem
macster-s avatar
Det kan ju underlätta om du faktiskt skickar med loggfilen så vi kan titta på den

Annars finns det ju en hel del andra program som dessutom som gör jobbet alldeles utmärkt och dessutom är gratis. Kan rekommendera bl.a. Deepburner och CDBurnerXP.
Citera
2009-05-21, 09:15
Medlem
Irules avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macster-
Det kan ju underlätta om du faktiskt skickar med loggfilen så vi kan titta på den

Annars finns det ju en hel del andra program som dessutom som gör jobbet alldeles utmärkt och dessutom är gratis. Kan rekommendera bl.a. Deepburner och CDBurnerXP.

ja men den inehåller för många tecken därför kan jag inte kopiera upp den.
har prövat dem båda oxå inget funkar. kan tillägga att jag har en gammal brännare. d e inte en dvd-brännare
Senast redigerad av Irule 2009-05-21 kl. 09:17.
Citera
2009-05-21, 09:39
Medlem
Mikkäjävvels avatar
Det behöver inte vara en dvd-brännare om du ska bränna på cd-r.

Vilka skivor använder du? Provat olika märken? Kan du bränna andra filer? Kan ju vara så att brännaren börjar bli kass.

Kan du inte ladda upp felmedelande filen?
Citera
2009-05-21, 11:02
Medlem
927s avatar
jag minns att fick ett felemddelande på ett eller två ord, det sa mig inget direkt men det försvann när jag lät nero fråga efter en tom cd
Citera
2009-05-22, 04:27
Medlem
Irules avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikkäjävvel
Det behöver inte vara en dvd-brännare om du ska bränna på cd-r.

Vilka skivor använder du? Provat olika märken? Kan du bränna andra filer? Kan ju vara så att brännaren börjar bli kass.

Kan du inte ladda upp felmedelande filen?

Skulle gärna göra d men filen är för stor
Citera
2009-05-22, 04:32
Medlem
Irules avatar
har en fråga?? varför blir filmerna större än vad dem egentligen e??
en 699 lr 702 mb film blir över 800 mb nåt osv... varför blir det så??
nån som vet???
Citera
2009-05-25, 06:51
Medlem
Irules avatar
Ingen som har en susning??
Citera
2009-05-25, 07:59
Medlem
SureBets avatar
försöker du bränna avi-filerna som data eller video-cd?

om du ska se avi-filer på en dvdspelare på tv'n så måste dvdspelaren kunna spela .avi filer,
och då ska du bränna som en vanlig datafil, inte videocd eller något annat, så ändras inte storleken på filerna,
väljer du videocd eller supervideocd så kodas filerna om till ett annat format och då blir de mycket större..

(bränn som vanlig data även om du bara ska spara dem och se på datorn..)
Citera
2009-05-26, 04:23
Medlem
Irules avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SureBet
försöker du bränna avi-filerna som data eller video-cd?

om du ska se avi-filer på en dvdspelare på tv'n så måste dvdspelaren kunna spela .avi filer,
och då ska du bränna som en vanlig datafil, inte videocd eller något annat, så ändras inte storleken på filerna,
väljer du videocd eller supervideocd så kodas filerna om till ett annat format och då blir de mycket större..

(bränn som vanlig data även om du bara ska spara dem och se på datorn..)

ok då vet man det. men det funkar att bränna serier med dem lr hur, vi säger 4 st 175 mb avi xvid filer ska kunna brännas på en vanlig cdr skiva lr hur?
Citera
2009-05-26, 06:59
Medlem
macster-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irule
ok då vet man det. men det funkar att bränna serier med dem lr hur, vi säger 4 st 175 mb avi xvid filer ska kunna brännas på en vanlig cdr skiva lr hur?

4 x 175MB = 700MB

Så i teorin borde det funka fint, bara du bränner som data.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in