2003-11-07, 02:00
Medlem
202walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thompa
Är det hot eller förtal så är det olagligt. Att kalla någon för "idiot" i en debatt är INTE olagligt.

Att säga till någon att han/hon är en "idiot" i en debatt faller inte under förtal eller hot. Möjligtvis förolämpning. Ta och kolla i din senaste upplaga av lagboken igen

För övrigt så förstår jag att man är tvungen att ha skärpta regler på forumet. Om flashback bytt kläder till ett mer "rent" forum så är det upp till dem. De som inte vill följa reglerna kan ju snacka på exet eller backflash.
Citera
2003-11-07, 08:38
Awaiting Email Confirmation
Krokodildons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerra
Han har fått flera trådar faktiskt. Tror du själv att chansen att få gehör är störst om du rapporterar regelbrotten på ett korrekt vis eller om du deltar i en regelvidrig hattråd där två tredjedelar av inläggen inte handlar om något konkret alls? Jag är övertygad om att seriösa klagomål försvinner bland allt infantilt trams i det senare fallet.

IDF har hållt rätt låga ställningar på sistone faktiskt. Han har bara varit inne och modererat det nödvändigaste. Om det beror på tidsbrist eller nåt annat vet jag inte, men han följer ju rådet han fick i tråden du syfter på, dvs att inte debattera och moderera i samma tråd.

Så antingen har han skärpt sig, eller så är det bara nån sorts slump. Kolla upp hans senaste inlägg, så får, ni se att jag talar sanning.
Citera
2003-11-07, 17:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 202walker
Att säga till någon att han/hon är en "idiot" i en debatt faller inte under förtal eller hot. Möjligtvis förolämpning. Ta och kolla i din senaste upplaga av lagboken igen

För övrigt så förstår jag att man är tvungen att ha skärpta regler på forumet. Om flashback bytt kläder till ett mer "rent" forum så är det upp till dem. De som inte vill följa reglerna kan ju snacka på exet eller backflash.

Var ju precis det jag skrev. Syftade på Rancors inlägg där han hävdade att det var olagligt att skriva så.
Aja, fortsätt med detbatten...
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in