Citat:
Ursprungligen postat av ABZeta99
Tyvärr så har det visat sig att ett helt öppet forum, utan regler och andra reglerande inslag inte har stora möjligheter att fungera.
Jag personligen tyckte att det fungerade alldeles utmärkt med de gamla konferenserna, helt laglöst och virrigt, men kul som fan. Som på den gamla BBS-tiden, innan InterNet slog igenom.
Det är min åsikt, och tydligen var det många som tyckte/tycker likadant iochmed att det var jävligt många som trots det använde konferenserna, trots att "det inte fungerade" enligt dig.
Folk verkar vara så jävla lättstötta nuförtiden. Minsta lilla som kan uppfattas negativt måste folk springa och skrika om, och hävda att det inte fungerar. Så, det blir skitklumpar i soppan, men den smakar likförbannat jävligt gott. (Nej, jag förstod inte heller den där metaforen, men den kändes rätt när jag skrev den =)
En till liten sidnotis som jag tänkte på, som ett litet sidospår, är apropå dessa varningar från moderatorer som det alltid blir bråk om.
Varför inte göra det simpelt och enkelt? Om någon kallar någon för idiot eller liknande, låt "offret" anmäla det till moderatorn om personen tar åt sig, och så är det inget mer med det. Tar ingen åt sig, låt det då vara. Så slipper vi alla dessa tolkningsfrågor och skit. Om ingen tar åt sig så var det aldrig ett riktigt påhopp. Sluta lek smakpoliser och skit, lyssna på användarna som det är riktat till istället.
Vetja.