2009-05-20, 20:39
Medlem
Meeis avatar
Plockade fram mitt gamla super nintendo från garderoben för några dagar sen och bestämde mig direkt för att spela igenom illusion of time igen för första gången på vet inte hur många år.

Jag måste säga att jag vart riktigt förvånad hur bra det faktiskt är. Jag vet att jag tyckte riktigt mycket om det när jag var liten men det var mest för att det var bra spelsystem men nu läste jag dialogerna och försökte gå in lite mer i historian och det är ändå ganska djupt.

Sen är ju ändå musiken en höjdare med http://www.youtube.com/watch?v=KelnHjOateU

Även tänkt spela igenom några av de andra delarna i serien men jag har inte riktigt fastnat lika hårt i någon av dem.

Någon mer som spelat det här fantastiska spel?
Citera
2009-05-22, 11:22
Medlem
Rifter666s avatar
Självklart. Lirat igenom det 2 gånger. Men det var så länge sen att man inte minns nåt. Nu blev man sugen på att ta sig igenom det igen
Citera
2009-05-22, 15:03
Medlem
Själv fastnade jag aldrig för Illusion of time/gaia men kanske borde ge det en chans till? (:
Citera
2009-05-22, 16:46
Medlem
saftad_burks avatar
Jag hade ganska svårt för just detta, men de två andra (Terranigma och Soulblazer) är underbara.

Det som förstörde spelet var de mer utdragna partierna. T. ex när man sprang runt i ett stort slott en lång stund, sen när man kommer ut är det första som händer att man börjar loda runt i en oändlig jungellabyrint

Men det hade sina stunder. Älskade slavhandlarstaden och negerbyn, där man fick lära sig att även grisar kan vara altruistiska! Flotten, jungeltemplet och den där långa tunneln var inte heller helt fel. Det var bland annat vid dessa tillfällen man gjorde såhär:

Men som sagt: jag tipsar verkligen om Terranigma. Bättre spel får man leta efter!
Citera
2009-05-22, 20:14
Medlem
zapatistas avatar
Ah, ett av mina favoritspel. Heh, riktigt jobbigt när grisen dog..

Hmh, hmh.
Citera
2009-05-24, 00:01
Medlem
Tord_Ywels avatar
Har också nyligen upptäckt denna pärla. Har spelat mycket Snes rpgspel både på konsol och emulatorer men hade helt missat den här.
Citera
2009-05-24, 17:23
Medlem
superKings avatar
Illusion of Time, Terranigma och Soulblazer är nog d ända SNES-RPG spelen jag inte spelat igen, fann dom extremt tråkiga och långsamma.
Citera
2009-05-25, 16:50
Medlem
Meeis avatar
tur det finns fler som som gillar det

Citat:
Ursprungligen postat av saftad_burk
Jag hade ganska svårt för just detta, men de två andra (Terranigma och Soulblazer) är underbara.

Det som förstörde spelet var de mer utdragna partierna. T. ex när man sprang runt i ett stort slott en lång stund, sen när man kommer ut är det första som händer att man börjar loda runt i en oändlig jungellabyrint

Men det hade sina stunder. Älskade slavhandlarstaden och negerbyn, där man fick lära sig att även grisar kan vara altruistiska! Flotten, jungeltemplet och den där långa tunneln var inte heller helt fel. Det var bland annat vid dessa tillfällen man gjorde såhär:

Men som sagt: jag tipsar verkligen om Terranigma. Bättre spel får man leta efter!

Så terranigma är bra? Får försöka ge det ett försök till snart då (körde en bit in i det förut), för tyckte storyn verkade rätt så bra i den. Fast gillar illusion of times grafik lite bättre, men har säkert med att man är mer van där.
Citera
2009-05-26, 13:48
Medlem
saftad_burks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meei
Så terranigma är bra? Får försöka ge det ett försök till snart då (körde en bit in i det förut), för tyckte storyn verkade rätt så bra i den. Fast gillar illusion of times grafik lite bättre, men har säkert med att man är mer van där.
Du kommer inte att ångra dig. Tror jag inte iallafall.

Hur långt spelade du förra gången?

Jag skulle ge en saftig slant för att glömma bort allt som har med terranigma att göra och sedan spela det för första gången igen. Hypnos någon?
Citera
2009-05-28, 17:49
Medlem
WERYs avatar
Måste skaffa Illusion of Time. Har sett på mkt när en kompis spelade spelet och varvade det. Det var intressant och hade den där klassiska musiken ur ett rpg spel på snes. Klart värt inköp.

Skulle gärna skaffa Terranigma men det dröjer då det kostar 2000;-.
Citera
2009-05-28, 17:58
Medlem
saftad_burks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WERY
Nu känner jag mig som någon jävla propagandeminister som fått i uppdrag att sprida ut Terranigma till det svenska folket, men varför inte ladda ner en emulator?

Visst är det lite tråkigt, men det kan du balansera upp genom att använda de där 2000 kronorna till en resa eller liknande rolig sak!
Citera
2009-05-28, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WERY
Måste skaffa Illusion of Time. Har sett på mkt när en kompis spelade spelet och varvade det. Det var intressant och hade den där klassiska musiken ur ett rpg spel på snes. Klart värt inköp.

Köp en dosa till datorn och spela via emulator. Koppla till tvn om du så vill det funkar utmärkt! Varför köpa de gamla spelen? Du får ju tillgång till alla rpgs gratis. Hellre "ha" spelat spelen gratis än att "inte" ha spelat dem för de kostar pengar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in