2009-05-28, 18:30
Medlem
WERYs avatar
Spelar inte emulator längre utan bara original på konsol. Är ju samlare. Var flera år sen jag ens testade spel på emulator. Men jag har ingen brådska. Får jag aldrig tag på det så kan man alltid testa på emulator för det kommer ju finnas kvar som rom

Så 2000;- är jag beredd o betala. Fina grejer ju
Citera
2010-10-14, 20:48
Medlem
schmuckens avatar
Jag håller på att lira igenom Terranigma nu. Men ett problem är(inte hittat något på diverse forum/walkthroughs) att jag kan inte få hamburgaren av Mickey i Nirlake. Någon som vet får gärna skicka PM eller besvara mig här om det passar sig.
Citera
2010-10-14, 21:49
Medlem
Kautings avatar
Glöm inte spoiler då det fortfarande finns folk sin inte lirat igenom detta episka spel
Citera
2010-10-14, 22:02
Medlem
Illusion of time och Soulblazer är tveklöst bästa rpgs till snes enligt mig. Fastnade aldrig för terranigma dock, men kanske bara inte gav det en chans då det var på emulator och jag har dom andra två köpta. Tror fasen jag fortfarande mer eller mindre kan båda spelen utantill, fast jag inte spelat dom på säkert 10 år nu.
Citera
2010-10-27, 01:14
Medlem
åhh illusion of time är verkligen ett helt underbart spel!
kan inte komma ihåg hur många gånger ja har lirat igenom de.
samma gäller för soulblazer, secret of evermore, secret of mana och självklart zelda a link to the past.
SNES rpg när de är som bäst
Citera
2010-11-04, 13:08
Medlem
Har precis hämtat mitt gamla snes ifrån landet, och köpt en del gamla snes spel till!
Illusion of time är det första jag nu börjat lira! bara 4-5 timmar in i spelet, och är redan helt fast!
Citera
2010-11-04, 18:13
Medlem
gisss avatar
har haft denna kassett i ett halvår eller så, men har inte tagit mig för att spela det än. kanske får bli ett spel att ta tag i efter att jag är klar med mina påbörjade spel.

jag hade ingen aning om att Terranigma på något sätt hörde ihop med detta spel (genom utvecklaren), och Soul Blazer hade jag inte ens hört talas om!

tjau, man får ju vara glad för alla RPG som släpptes i PAL. tyvärr så släpptes mina tre favoriter aldrig här, Chrono Trigger, Final Fantasy VI samt Earthbound.
Citera
2010-11-17, 23:10
Medlem
panoramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giss
jag hade ingen aning om att Terranigma på något sätt hörde ihop med detta spel (genom utvecklaren), och Soul Blazer hade jag inte ens hört talas om!
Apropå Terranigma: Är det egentligen någon skillnad på etiketten på carten beroende på vilket språk som är i spelet? Det finns släppt på engelska, franska och tyska vad jag vet. (En skillnad vad jag lagt märke till är att etiketten ser annorlunda ut på australiensiska PAL-versionen mot europeiska.)

Citat:
Ursprungligen postat av giss
tjau, man får ju vara glad för alla RPG som släpptes i PAL. tyvärr så släpptes mina tre favoriter aldrig här, Chrono Trigger, Final Fantasy VI samt Earthbound.
Nu hamnar vi lite OT, men det finns ju alltid converter. Jag gillar verkligen Earthbound.
Senast redigerad av panorama 2010-11-17 kl. 23:12. Anledning: stavfel
Citera
2010-11-18, 18:37
Medlem
IoT är sämst i serien imho.

Terranigma>SB>IoT
Citera
2010-12-08, 13:20
Medlem
k00pas avatar
Har inte lirat det men ska banne mig göra det samma gäller chrono trigger
Citera
2010-12-08, 13:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Meei
Plockade fram mitt gamla super nintendo från garderoben för några dagar sen och bestämde mig direkt för att spela igenom illusion of time igen för första gången på vet inte hur många år.

Jag måste säga att jag vart riktigt förvånad hur bra det faktiskt är. Jag vet att jag tyckte riktigt mycket om det när jag var liten men det var mest för att det var bra spelsystem men nu läste jag dialogerna och försökte gå in lite mer i historian och det är ändå ganska djupt.

Sen är ju ändå musiken en höjdare med http://www.youtube.com/watch?v=KelnHjOateU

Även tänkt spela igenom några av de andra delarna i serien men jag har inte riktigt fastnat lika hårt i någon av dem.

Någon mer som spelat det här fantastiska spel?

klart ....mkt bra spel...
Citera
2010-12-08, 20:06
Medlem
panoramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k00pa
Har inte lirat det men ska banne mig göra det samma gäller chrono trigger
Jag sitter med Chrono Trigger nu, ska köra Terranigma sedan och ev Illusion of Time sen om jag hittar det billigt. Good times!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in