2011-03-06, 23:06
Medlem
Vanlig mörk av valfritt märke?
Citera
2011-03-24, 22:25
Medlem
Aerans avatar
Hej, om någon månad skall jag på bröllop och jag har världens idétorka.
Fluga skall jag garanterat använda.
Bröllopet skall hållas inomhus och den ända dresscoden är att det skall vara "bröllopsfint" om man kan kalla det så..

Jag har en idé som jag tycker verkar rolig, men jag vet inte riktigt om de passar på ett bröllop;

Jag tycker det är riktigt snyggt att ha samma färg på flugan som du har på skjortan. Är det lämpligt att ha det på bröllop?
Vilken färg på kavaj/kostymen tycker ni hade varit bäst? Marinblått är en favorit bland kostymfärger för mig, så jag hade tänkt mig: Vit fluga, vit skjorta och en marinblå kavaj med matchande byxor. Är det något som kan funka, och hur fungerar det med en svart kavaj med vit fluga + skjorta?

Förlåt om detta blev lite rörigt, men jag tror ni kommer förstå.
MVH
Citera
2011-03-24, 22:32
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aeran
Bröllopet skall hållas inomhus och den ända dresscoden är att det skall vara "bröllopsfint" om man kan kalla det så..

Jag har en idé som jag tycker verkar rolig, men jag vet inte riktigt om de passar på ett bröllop;

Jag tycker det är riktigt snyggt att ha samma färg på flugan som du har på skjortan. Är det lämpligt att ha det på bröllop?
Vilken färg på kavaj/kostymen tycker ni hade varit bäst? Marinblått är en favorit bland kostymfärger för mig, så jag hade tänkt mig: Vit fluga, vit skjorta och en marinblå kavaj med matchande byxor. Är det något som kan funka, och hur fungerar det med en svart kavaj med vit fluga + skjorta?

MVH

1. Strunta i flugan.
2. Om du absolut måste ha fluga, ha absolut inte vit.
3. Inte svart på bröllop, om det inte är frack eller smoking.
Citera
2011-03-24, 22:39
Medlem
Aerans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
1. Strunta i flugan.
2. Om du absolut måste ha fluga, ha absolut inte vit.
3. Inte svart på bröllop, om det inte är frack eller smoking.

Tack för snabba svar, som du märker är jag nybörjare!

Varför inte fluga?
Några andra färger som du kan rekommendera som passar bra in? Marinblått, grått (känns dock tråkigt)
Citera
2011-03-24, 22:46
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Tack för snabba svar, som du märker är jag nybörjare!

Varför inte fluga?
Några andra färger som du kan rekommendera som passar bra in? Marinblått, grått (känns dock tråkigt)

Är du inte 50+ ser det dumt ut. Visa upp "roliga" utstyrslar kan du göra på ditt eget bröllop.

Marinblå kostym passar väl alldeles utmärkt? Inga konstigheter alls, vit eller rosa skjorta, en snygg slips, bruna skor och sedan är du mest välklädd på bröllopet, utan att för den delen sticka ut för mycket.
Citera
2011-03-24, 22:58
Medlem
Aerans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Är du inte 50+ ser det dumt ut. Visa upp "roliga" utstyrslar kan du göra på ditt eget bröllop.

Marinblå kostym passar väl alldeles utmärkt? Inga konstigheter alls, vit eller rosa skjorta, en snygg slips, bruna skor och sedan är du mest välklädd på bröllopet, utan att för den delen sticka ut för mycket.

Jag förstår vad du menar angående flugan, dock vill jag inte riktigt hålla med.

http://closeupandprivate.com/site/files/gimgs/42_l1230153.jpg
Bilden kanske inte är något man kan ha på sig på bröllop och du kommer säkerligen inte hålla med mig, men jag tycker inte alls du behöver vara 50+.

Okej, skall se vad jag kan hitta när de gäller kostymen, får nog bli en vit skjorta då jag inte känner mig riktigt bekväm i rosa..

Tack för hjälpen!
Citera
2011-04-01, 01:54
Medlem
csts avatar
M&L > Klassisk stil

/mod
Citera
2011-04-01, 09:51
Medlem
tantaluss avatar
Citat:

MVH

Med risk for att lata som en papegoja tillhorande den lite latt dementa tanten pa DN: "brollopsfint" ar en idiotisk dress code. Ring upp paret ifraga och ta reda pa vad de kommer att ha pa sig och vad de vantar sig att ovriga gaster ska bara.

I ovrigt har Porr forhoppningsvis redan fatt dig pa battre tankar.
Citera
2011-04-20, 19:45
Medlem
Funkar:

Mörkblå kostym + en ljusblå oxford skjorta till bröllop?

Isåfall vilken färg på slips/näsduk?

Ifall det ej funkar kör jag på vit skjorta.

Isåfall vilken färg på slips/näsduk? Tänkte mig nån schysst röd färg men tips uppskattas som sagt

MVH
Citera
2011-04-21, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4x
Funkar:

Isåfall vilken färg på slips/näsduk? Tänkte mig nån schysst röd färg men tips uppskattas som sagt

MVH

Egentligen bör man väl ha lite "finare" tyg än oxfordtyg, men jag vet inte riktigt. Röd slips är helt ok, ljusblå skjorta bör också fungera. Tar du en däremot vit skjorta kan du göra en diskret James Bond-vikning med en vit näsduk. Detta skulle kunna fungera bra också till den ljusblå skjortan, om du tar en mörkblå eller röd slips med små vita prickar. Just en mörkblå med prickar är rätt poppis som lagom formell slips, har jag för mig (generellt kan man väl säga att ju mindre prickar, och ju mer strikt/symmetriskt mönster som dessa är ordnade i, desto formellare)
Citera
2011-04-21, 13:06
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4x
Funkar:

MVH

Är det någon klädkod till spektaklet?

Oavsett vilken bör du inte ha oxfordtyg till kostym, det skär sig rent materialmässigt.

Personligen gillar jag inte röda slipsar, men det passar säkert utmärkt.
Citera
2011-05-14, 09:49
Medlem
Vill du ha en riktigt fin kostym så hade jag valt antingen gucci eller prada, dock får du nog räkna med att de kostar mellan 15.000 och 20.000
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in