Citat:
Ursprungligen postat av
brevpariktigt
Jag tycker personligen att väktarskolan är bra!
Men det finns nog en del punkter som kan vara bra att ta upp.
T. ex att de större bolagen inte anställer dig efter avklarad utbildning... Under min tid där så hade vi 2 elever som hade fått anställning hos Avarn och blev skickade dit av dem! Och 2 andra var anställda av andra bolag.
Det andra är att läraren '' gapar och skriker'', skulle mer hävda att han är rak och tydlig och inte håller på att dalta med en massa nonsens. För att vara helt ärlig, många utav dem som söker hit kan knappt svenska överhuvudtaget. Vilket leder till att de inte fattar ett skit. Bara något som att lära sig vad nödvärn innebär verkar vara raketforskning för dessa.
VS är nog inte problemet utan eleverna. För de flesta som genomför utbildningen är inte direkt raketforskare. En utav dem jag gick med frågade läraren varför man inte hänger kriminella...
Här hörs det ju direkt att det är en anställd som försvarar Väktarskolan här!
Patetiskt. Min fråga blir då så här till dig:
Kan man lära sig Svenska bättre om läraren gapar och skriker?
Måste man skrika för att vara "rak och tydlig"?
Måste lärare och ledningen vara elaka mot eleverna under lektionerna? Om en elev somnar när t.ex PN håller lektion så betyder det inte att eleven är kass utan att PN är dålig på att föreläsa och inte håller måttet så att lektionen blir intressant!
Du arbetar på VS och tycker att dina eleverna är problemet - jag tycker nog då att du skall sluta som lärare / instruktör och göra något annat! Kanske du skulle starta en karriär inom Samhall?!
För att ytterligare tydliggöra hur VS som företag och hur de bedriver sin verksamhet!
PN tror han är gud och att alla skall göra som han befaller.
När jag gick VU 1 och VU 2 så dök PN upp någon gång på lektionen i Handen och alla som var där (ca 20 stycken) ville bara avsluta denna utbildning och gå hem och inte behöva komma tillbaka - detta var typ dag 3? Alltså 6 studiedagar kvar på VU 1?
Nej, har ni möjlighet att utbilda er någon annanstans - Gör då hellre det!