• 1
  • 2
2009-05-19, 19:33
Medlem
Vad kan man jobba som med en filosofiutbildning?
Gr det lttare att hitta jobb om man kombinerar utbildningen med ngot annat, typ globala studier?
Citera
2009-05-19, 20:09
Medlem
csts avatar
Du kan bli filosof.
Fr att bli ngorlunda attraktiv p arbetsmarknaden s br du komplettera med andra mnen.

Annars r det vl bara olika lraryrken som egentligen vore ngot.
Citera
2009-05-19, 20:59
Medlem
Jag har hrt att filosofifretagen fortstter att skrika efter folk, trots finanskrisen. Det gller med all skerhet de tre stora.
Citera
2009-05-19, 21:29
Medlem
Hm, vad gr filosoferna vi har i Sverige idag?
Citera
2009-05-19, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cerna
Hm, vad gr filosoferna vi har i Sverige idag?

Filosoferar sklart.
Citera
2009-05-19, 21:55
Medlem
Jthunderas avatar
En global filosof d? Du fr nog bli politiker...
Citera
2009-05-19, 21:58
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d3nn1slol
Vad kan man jobba som med en filosofiutbildning?
Gr det lttare att hitta jobb om man kombinerar utbildningen med ngot annat, typ globala studier?
Det r, tvrtemot vad man kan tro, inte speciellt hg efterfrgan p folk som vill "filosofera", inte ens om man har kombinerat det med att sitta och prata om hur det kapitalistiska systemet utnyttjar fattigare lnder.
Citera
2009-05-19, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mitmarred
Jag har hrt att filosofifretagen fortstter att skrika efter folk, trots finanskrisen. Det gller med all skerhet de tre stora.

Och de tre stora r?
Citera
2009-05-19, 22:20
Medlem
utan.att.stannas avatar
Serist, det r skert skitkul att lsa det, vore s nice om det gick att f bra och relevanta jobb till vad man har lst p det. Men personligen har jag lagt ner ideerna om att det ska g.

Ingen som knner ngon som gtt den vgen och ftt attraktivt jobb?
Citera
2009-05-19, 22:25
Medlem
Jag kanner en del bekanta om last filosofi och sen gatt vidare till bank- och konsultvarden, faktiskt inte bara fran battre skolor i USA eller UK, utan aven en dansk filosofie doktor (i filosofie) som numera jobbar pa en battre konsultfirma i Kopenhamn.
Citera
2009-05-19, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Serist, det r skert skitkul att lsa det, vore s nice om det gick att f bra och relevanta jobb till vad man har lst p det. Men personligen har jag lagt ner ideerna om att det ska g.

Hller verkligen med! Filosofi ligger mig varmt om hjrtat! Det skulle vara en frjd att f lsa och utbilda sig till det och att f ett schysst jobb efter avslutad utbildning. Tyvrr r det ju inte s! Att jobba som lrare vill jag inte..
Citera
2009-05-19, 22:33
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungapa
Jag kanner en del bekanta om last filosofi och sen gatt vidare till bank- och konsultvarden, faktiskt inte bara fran battre skolor i USA eller UK, utan aven en dansk filosofie doktor (i filosofie) som numera jobbar pa en battre konsultfirma i Kopenhamn.
Vadd fr konsult?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in