2009-05-19, 19:14
Medlem
korps avatar
jag har ett problem. Jag gillar iTunes, men nr jag laddat ner typ 10-15 album, inte frn iTunes dock, jag r vl inte rik heller. Nr jag ppnar dessa s blir varje enskild lt registrerat som ett album! Det r ju otroligt jobbigt, hur kan man om-organisera eller ta bort det. Jag vill kunna ladda ner vad jag vill och hur jag vill utan att iTunes reggar varje enskild lt som ett album.
Citera
2009-05-19, 19:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av korp
jag har ett problem. Jag gillar iTunes, men nr jag laddat ner typ 10-15 album, inte frn iTunes dock, jag r vl inte rik heller. Nr jag ppnar dessa s blir varje enskild lt registrerat som ett album! Det r ju otroligt jobbigt, hur kan man om-organisera eller ta bort det. Jag vill kunna ladda ner vad jag vill och hur jag vill utan att iTunes reggar varje enskild lt som ett album.
Markera ltarna och kolla hur dom r taggade. Ngot som brukar stlla till problem r albumartist. Om du markerar alla och stller s allt r likadant, markerar allt som ska bli tomt och skriver in rtt albumnamn, tar bort albumartist s borde det fungera.
Hur har du sorterat?
Citera
2009-05-19, 19:52
Medlem
korps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emilsund
Markera ltarna och kolla hur dom r taggade. Ngot som brukar stlla till problem r albumartist. Om du markerar alla och stller s allt r likadant, markerar allt som ska bli tomt och skriver in rtt albumnamn, tar bort albumartist s borde det fungera.
Hur har du sorterat?

hm ok jag fattar noll, jag r helt grn p iTunes. Behver troligen steg fr steg instruktioner. Jag har vad jag vet inte sorterat ntt. Jag frsker bara ppa en vanlig mp3, men det ppnas som ett album ven om lten tillhr ett album s blir varje lt ett eget album i iTunes.
Citera
2009-05-19, 20:06
Medlem
_Fiskarns avatar
Citat:

har samma problem, men det ska bara att nda i taggarna s fixar det till sig.
men scene rellarna vill man ju inte fucka till direkt heller
Citera
2009-05-19, 20:13
Medlem
Citat:

Lter som om du tankat hem samlingsskivor/eurotecho/disco dr du har flera artister samlade. Markera alla som tillhr samma skiva, kolla ID3 taggarna samt stt dem som "part of compilation" (del av samling p svenska)
Citera
2009-05-20, 00:28
Medlem
Det r ofta samlings skivor som fuckar up allting, eftersom det r "Album artist" som den sorterar efter.
Jag brukar markera alla ltar frn ett album och vlja album artist till ; "Various Artist".
Om du vljer att gra som Ehnvis sa s kommer det s "Olika artister" under (om du har p svenska). Dock tycker jag att det r jobbigare att gra s.
Citera
2009-05-20, 13:15
Medlem
korps avatar
Hur kommer jag t instllningarna s jag kan andra tags och artist och liknande? Om jag markerar alla ltar i finder och hger klickar, s kan jag ndra p lite saker men inte det ni nmner. Mste jag ppna alla ltar i iTunes och sen ndra instllningarna via iTunes?
Citera
2009-05-20, 14:05
Medlem
Andreasvbs avatar
Du skall markera och hgerklicka p ltarna i iTunes, inte i Finder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in