Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-05-22, 08:40
  #13
Medlem
dasRubens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brainspace
Någon som vet om hitler dödade någon personligen någongång, att han kanske lackade på nån soldat och bara sköt han?

Detta har länge varit diskuterat, om han till exempel sköt någon när han deltog i första världskriget, men det finns ingen som vet om han dödat någon personligen. Att han skulle "lacka" och skjuta en soldat känns inte så troligt. I så fall beordrade han bara dennes död.
__________________
Senast redigerad av dasRuben 2009-05-22 kl. 08:43.
Citera
2009-05-22, 09:17
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Jag skulle också vilja ha ett boktips om Hitlers väg till makten. Helst så skulle jag vilja ha en bok som tar upp den politiska maktkampen fram till Hitlers välde. Allstå inte en bok som stirrar sig blint på Hitler, utan som ger ett brett perspektiv på den inre maktkampen och konkurrensen med kommunisterna.

Då kan jag varmt rekommendera Richard J Evans "The Coming of the Third Reich" som följer Tysklands sociala och politiska utveckling och nazismen fram till 1933.

http://www.bokus.com/b/9780143034698...rd%20j%20evans

De andra två volymerna (det är en trilogi) "The Third Reich in Power" och "The Third Reich at War" beskriver tiden efter.

Gillar du ljudböcker kan du söka på "Thomas Childers" i en pirathamn nära dig.
Citera
2009-05-22, 16:19
  #15
Avstängd
Ohers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brainspace
Någon som vet om hitler dödade någon personligen någongång, att han kanske lackade på nån soldat och bara sköt han?


Vad jag vill minnas finns det inga direka uppgifter på att Hitler ska ha skjutit någon personligen. Under hans tid som soldat under första världskriget är det ju absolut ingen omöjlighet att han gjorde detta dock.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback