Om jag skall sälja lite varor av samma sort på t ex blocket, tradera eller liknande. Bör man då ta egna snygga kort eller använda sig av bilder som finns på Internet.
Om jag skall sälja lite varor av samma sort på t ex blocket, tradera eller liknande. Bör man då ta egna snygga kort eller använda sig av bilder som finns på Internet.
Vilket är lockar köparen mest tro?
Tacksam för svar
1: Du får inte ta andras bilder utan lov.
2: Om du visar en annan bild än på det du själv säljer får ju köparen ingen uppfattning om hur din vara ser ut.
Du kan nog tjäna en del på att fotografera själv. Alla vågar inte bjuda på de som bara laddar hem en bild från google och lägger ut den, för de är inte säker på att personen verkligen har varan.
Bästa är att ta en bild med en lapp på ditt namn och dagens datum.
Det beror rätt mycket på vad du ska sälja för typ av produkt(er) och skicket på dessa. Är det oanvända/oöppnade produkter så skulle jag nog köra på snygga bilder från tillverkarens hemsida (eller återförsäljare). Gäller det begagnade så skulle jag rekommendera att du tar bilderna själv. Tror inte att du riskerar något om du använder dig utav bilder du inte tagit själv, det är rätt många som gör det och upphovsrättsägarna bryr nog sig inte om du gör detta som privatperson.
Sedan så står det under Blockets regler:
"Det är inte tillåtet att ta bilder och filmer från andra annonser utan annonsörens medgivande. Dessa är skyddade under upphovsrättslagen."
Ta åtminstone en egen bild på varan som visar att du faktiskt har den. Jag samlar på en del saker och köper aldrig från någon som inte har en egen bild.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!