2009-08-16, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
Samma visa när man tittar på den andra stora individuella utmärkelsen, FIFA world player of the year från samma år.

Serie A: 355 poäng.

Bundesliga: 74 poäng.

Dock var det två spelare som fick poäng de två åren från Bundesliga.

Vet inte riktigt hur det där med poängen fungerar men hur många poäng hade Serie A fått utan Zlatan och Kaká i den omröstningen då?
Citera
2009-08-16, 10:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tONYbOOi
Dzeko dödar ditt påstående, Milan var alltid Dzekos största dröm och man måste säga att han var jävligt tydlig med det.
Kaká totalvägrade att gå till City, Berlusconi ville sälja honom minst lika mycket dit. Kaká hade ett kontrakt, han har rätt att säga ifrån när han försöks säljas till skitklubbar. Real Madrid kunde han acceptera. Han har, efter att han blev klar för Real, fortsatt att hävda att han helst stannat men att Real var en okej destination om han var tvungen att säljas.

Barzagli kände väl att erbjudandet som han fick av Wolfsburg var för bra att tacka nej till, även om dem bara slutade femma och "bara" skulle spela Uefacupen. Han hade förmodligen valt Fiorentina om det inte var så extremt stor skillnad på lönerna. Självklart var det bra för Wolfsburg. En back i den relativt låga klassen är uppenbarligen tillräckligt bra för att bli en backstjärna i ett ligavinnande lag.
Jag verkligen älskar hur du ständigt bortförklarar att italienska spelare som Luca Toni och Barzagli, plus några andra lämnar Serie A för Bundesliga. De gör det bara för ''pengar'' enligt dig fast när Serie A köper från Bundesliga så går spelarna för att Serie A är bättre.

Ja vi säger väl så......
Citera
2009-08-16, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonaldin
Jag verkligen älskar hur du ständigt bortförklarar att italienska spelare som Luca Toni och Barzagli, plus några andra lämnar Serie A för Bundesliga. De gör det bara för ''pengar'' enligt dig fast när Serie A köper från Bundesliga så går spelarna för att Serie A är bättre.

Ja vi säger väl så......

Barzagli gick för pengar. Han, eller hans agent, kommer inte ihåg, har själv sagt att Fiorentinas erbjudande var för dåligt. Toni hade aldrig några konkreta erbjudanden i Italien eftersom Fiorentina nobbade alla bud från Italienska klubbar.

Det är inga bortförklaringar, det är sanningen.

Jag verkligen älskar hur Bratwurstälskarna fortsätter att hävda att Bundesliga har mer dragkraft än Serie A.
Citera
2009-08-16, 12:09
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Vet inte riktigt hur det där med poängen fungerar men hur många poäng hade Serie A fått utan Zlatan och Kaká i den omröstningen då?
Jag skrev ju att jag inte räknade med Zlatan och Kaká.

Med dem hade Serie A fått 1601 poäng.
Citera
2009-08-16, 12:24
Medlem
Citat:
Jag skrev ju att jag inte räknade med Zlatan och Kaká.

Med dem hade Serie A fått 1601 poäng.

Sorry, såg bara ditt andra inlägg där du inte skrev att dem borträknade.
Citera
2009-08-16, 12:45
Medlem
zzwampens avatar
Om man tittar på vilka spelare som lämnat för Serie A/Bundesliga det här transferfönstret kan man få en uppfattning om vilken liga som är mest attraktiv för spelare.

De största köpen i Bundesliga det här fönstret:

Martins, Ziani, Pranjic, Tymoschuk, Pograbnyak, Hyypiä, Marcelo Moreno, Arango, Maniche.

I Serie A: Arnautovic, Eto'o, Lucio, Cannavaro, Diego, Palacio, Moretti, Zarate (han köptes det här fönstret), De Sanctis, Huntelaar.
Citera
2009-08-16, 12:59
Medlem
Ahruons avatar
Det är väl bara Birro som fortfarande hävdar att Serie A är den bästa ligan i världen? Jag tycker dock fortfarande topplagen - Inter, Milan, Roma och Juventus - är bättre en dito i Bundesliga. Men för varje säsong kommer de fyra bästa i Bundesliga närmare och närmare. Redan nu är mittenlagen mycket bättre än i Italien. Mycket pga. publiken i Tyskland är fantastiskt.
Citera
2009-08-16, 13:29
Bannlyst
Dom är exakt lika bra.
Citera
2009-08-16, 14:34
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahruon
Det är väl bara Birro som fortfarande hävdar att Serie A är den bästa ligan i världen? Jag tycker dock fortfarande topplagen - Inter, Milan, Roma och Juventus - är bättre en dito i Bundesliga. Men för varje säsong kommer de fyra bästa i Bundesliga närmare och närmare. Redan nu är mittenlagen mycket bättre än i Italien. Mycket pga. publiken i Tyskland är fantastiskt.

Kollade lite på UEFA's ranking över klubblag i Europa, ville gärna se om ditt påstående om att mittenlagen i Bundesliga är mycket bättre än i Italien stämde.
Av topp 100 lagen så hade Italien med 11 lag (lika många som England och Frankrike), Tyskland hade 9 lag. Mest lag hade Spanien (15 st.).
http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uefa/data/method4/trank2009.html

Sen så undrar jag över hur en fantastisk publik kan göra lagen bättre i en jämförelse?
Citera
2009-08-16, 14:44
Medlem
Ahruons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Kollade lite på UEFA's ranking över klubblag i Europa, ville gärna se om ditt påstående om att mittenlagen i Bundesliga är mycket bättre än i Italien stämde.
Av topp 100 lagen så hade Italien med 11 lag (lika många som England och Frankrike), Tyskland hade 9 lag. Mest lag hade Spanien (15 st.).
http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uefa/data/method4/trank2009.html

Sen så undrar jag över hur en fantastisk publik kan göra lagen bättre i en jämförelse?

Den där rakningen ger jag inte mycket för. Parma rankas tillexempel på 46 plats i Europa, långt före Wolfsburg.

Sen gör publiken inte lagen bättre i en jämförelse. Men publiken gör att tyska lag får resurser, i intäkter, att bli mycket bättra än lagen i Serie A. Vilket enligt mig mittenlagen i Bundesliga redan blivit.
Citera
2009-08-16, 15:02
Bannlyst
Citat:
Om man tittar på vilka spelare som lämnat för Serie A/Bundesliga det här transferfönstret kan man få en uppfattning om vilken liga som är mest attraktiv för spelare.

De största köpen i Bundesliga det här fönstret:

Martins, Ziani, Pranjic, Tymoschuk, Pograbnyak, Hyypiä, Marcelo Moreno, Arango, Maniche.

I Serie A: Arnautovic, Eto'o, Lucio, Cannavaro, Diego, Palacio, Moretti, Zarate (han köptes det här fönstret), De Sanctis, Huntelaar.

Arnautovic kom från Twente i Eredevise, inte från Bundesliga.
Citera
2009-08-16, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aventura
Arnautovic kom från Twente i Eredevise, inte från Bundesliga.

Du var snabb i huvudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in