2009-08-16, 00:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tONYbOOi
Diego har varit Bundesliga's största stjärna de senaste säsongerna, först när Ribery kom fick han en värdig konkurrent. Första säsongen var Ribery bättre men den senaste var Diego bättre igen. Ribery kämpar för övrigt precis som Diego gjorde för att komma ifrån Bundesliga.

Nej. Dessutom spelade han bara en säsong innan RIbery kom. Hm, att Diego ville till ett större lag än ett tyskt mittenlag är väl inget konstigt? Att Ribery kämpar för att byta liga (naturligtvis inte tilll Serie A) är väl inget unikt för Bundesliga heller, eller du kanske har glömt att Serie A:s två bästa spelare lämnade ligan i sommar?

Och Diego var inte alls bättre än Ribery förra säsongen. Diego är var den 31:a bästa spelaren i ligan enligt Kicker som betygsätter spelarna efter varje match, Ribery var trea.
Citat:
Vad Van Gaal har gjort med betydligt större spelare än Lucio behöver vi inte gå in på. Han är en clown och ingen i Tyskland förstår varför han gjorde sig av med Lucio. Få det inte att låta som om Lucio inte platsade i Bayern. Lucio spelade överlägset flest minuter av Bayerns mittbackar förra säsongen pch var den bästa.

Jag antar att du känner "alla i Tyskland". För din information så var bayernfansen inte nöjda med honom, tror att de vet mer än dig som ser honom vart fjärde år i VM. "Världsbacken" slutade på en smickrande 40:e plats i betygslistan.

Citat:
Vad har dom för supermittback istället för Lucio just nu? Just det. Samma skit som Lucio satte på bänken förra säsongen.

Suck, du kommer fortfarande inte undan det faktumet att Bayern tackade nej till Lucios tjänster.

Citat:
Var har Kaká och Zlatan med saken att göra? La Liga snodde Serie A's bästa spelare, inte Bundesliga. Serie A tar hand om Bundesligas bästa spelare när inte lag som Real, Chelsea eller Barcelona konkurrerar om samma spelare allt för hårt.

Tja, eftersom du ständigt snackar om att Bundesligas bästa vill lämna ligan ville jag bara påpeka att Italiens också vill det. Men du kanske är naiv och tror att Ribery vill till Serie A?

Och nej, Serie A tar inte hand om Bundesligas bästa spelare. Diego är undantaget som bekräftar regeln, men du kanske vill räkna upp ett par stjärnor som lämnat storklubbar i Bundesliga för Italien?

Salihamidzic och Lucio, överbetalda forna världsspelare som gick till Juventus respektive Inter där Bayern tackade nej till deras tjänster. Grattis.

Ps. Bara Milan konkurrerade om Dzeko, vad hände? I mitt tidigare inlägg skrev jag:
Citat:
Samma Ribery som tackade nej till Inter och gick till Bayern redan för ett par år sedan.
Citat:
Barzagli var förövrigt så dålig att han belönades med kaptensbindeln i Palermo, kallades till landslaget och var på väg till Fiorentina innan det tyska mittenlaget la ett bud.
Du svarade inte men fortsätter att vräka ur dig samma skitsnack.
Senast redigerad av Rebarovic 2009-08-16 kl. 00:36.
Citera
2009-08-16, 01:01
Medlem
Läst hela tråden nu. Är Svennebananer o Rebarovic samma person? Relaterade iallafall. Tycker deras inlägg ser exakt likadana ut.
Citera
2009-08-16, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebarovic
Att Ribery kämpar för att byta liga (naturligtvis inte tilll Serie A) är väl inget unikt för Bundesliga heller, eller du kanske har glömt att Serie A:s två bästa spelare lämnade ligan i sommar?
På vilket sätt hjälper det ditt argument att Bundesliga skulle vara bättre eller mer lockande än Serie A? Du argumenterar för Bundesliga, inte La Liga. Kaká och Zlatan hade givetvis hellre stannat i Serie A än att hoppa ner ett snäpp till Bundesliga. Det förstår nog t.o.m. du.

Citat:
Och Diego var inte alls bättre än Ribery förra säsongen. Diego är var den 31:a bästa spelaren i ligan enligt Kicker som betygsätter spelarna efter varje match, Ribery var trea.
Är det du som pratar eller är det Kicker? Har du egna åsikter?

Citat:
Jag antar att du känner "alla i Tyskland". För din information så var bayernfansen inte nöjda med honom, tror att de vet mer än dig som ser honom vart fjärde år i VM. "Världsbacken" slutade på en smickrande 40:e plats i betygslistan.
Nej. Men jag kan läsa Bayernfans åsikter och de flesta förstår inte hur man kunde släppa Lucio med skiten man har i laget just nu. Är det Kicker som pratar igen förresten?

Citat:
Suck, du kommer fortfarande inte undan det faktumet att Bayern tackade nej till Lucios tjänster.

Van Gaal tackade nej. Hade en frisk tränare gjort det med alternativen det laget har? Inte troligt.

Citat:
Tja, eftersom du ständigt snackar om att Bundesligas bästa vill lämna ligan ville jag bara påpeka att Italiens också vill det. Men du kanske är naiv och tror att Ribery vill till Serie A?
Nej. Ribery vill till Real. Han vill inte vara kvar i Bundesliga iallafall, det är en sak som är säker.

Citat:
Och nej, Serie A tar inte hand om Bundesligas bästa spelare. Diego är undantaget som bekräftar regeln, men du kanske vill räkna upp ett par stjärnor som lämnat storklubbar i Bundesliga för Italien?
Det har inte varit speciellt mycket rörelse mellan ligorna det senaste. Men det Brasilianska ordinarie mittbacksparet Juan och Lucio
har iallafall kommit till Serie A de senaste åren medans Bundesliga värvat storstjärnorna Rozenahl och Brazagli till sina toppklubbar från Serie A. En ung Diego eller en gammal Luca Toni? Jag vet vad du hade valt.

Citat:
Salihamidzic och Lucio, överbetalda forna världsspelare som gick till Juventus respektive Inter där Bayern tackade nej till deras tjänster. Grattis.

Salihamidzic som truppspelare gratis eller Rozenahl för 50 miljoner som stjärnvärvning till försvaret? Tough call. Jag hade valt Lucio i mitt försvar och hellre haft en gratis Salihamidzic som truppspelare än Rozenahl som stjärnback.

Det fanns det väl ingen tvekan om vart Dzeko helst hade spelat. Hellre i ett lag som kämpar om fjärdeplatsen i Serie A än i de tyska mästarna. Han var för dyr helt enkelt, andra lag i Bundesliga hade inte haft råd med han heller just nu.

Kan du komma med argument istället för att kopiera siffror från Kicker och ställa dumma frågor? Jag tänker inte svara på nästa inlägg från dig om jag är tvungen att svara på samma skit igen. Kom med ett jävla argument.

Van Bommel är kapten i Bayern. Per Nilsson är kapten i laget som var med i toppfighten av Bundesliga ett bra tag. Se! Kaptener i Bundesliga är också jättedåliga ibland.
Senast redigerad av tONYbOOi 2009-08-16 kl. 01:22.
Citera
2009-08-16, 01:45
Medlem
joper2s avatar
Förstår inte var diskussionen kommer ifrån. Bundesliga är på samma nivå som La Liga, d.v.s. efter Serie A och Premier League.
Citera
2009-08-16, 01:48
Bannlyst
Citat:
På vilket sätt hjälper det ditt argument att Bundesliga skulle vara bättre eller mer lockande än Serie A? Du argumenterar för Bundesliga, inte La Liga. Kaká och Zlatan hade givetvis hellre stannat i Serie A än att hoppa ner ett snäpp till Bundesliga. Det förstår nog t.o.m. du.

Du säger att Tysklands stjärnor vill lämna ligan.
Jag säger att de italienska också lämnar Serie A.

Förstår du nu?

Ribery stannar givetvis hellre i Tyskland än hoppar ner ett snäpp till Inter. Det förstår du nog inte men det är fakta.
Citat:
Är det du som pratar eller är det Kicker? Har du egna åsikter?

Har du sett alla 324 matcher i Bundesliga och betygsatt alla spelare? Jag kan tycka att Ervin Skela är världens bästa spelare, det betyder inte att han är det.

Citat:
Nej. Men jag kan läsa Bayernfans åsikter och de flesta förstår inte hur man kunde släppa Lucio med skiten man har i laget just nu. Är det Kicker som pratar igen förresten?

Skitsnack. Japp, kicker.

Citat:
Van Gaal tackade nej. Hade en frisk tränare gjort det med alternativen det laget har? Inte troligt.

van Gaal tar inte det slutgiltiga beslutet. van Gaals psykiska status kan vi diskutera i en annan tråt.
Citat:
Nej. Ribery vill till Real. Han vill inte vara kvar i Bundesliga iallafall, det är en sak som är säker.

Jag vet att han vill till Real.
Du: Alla bra spelare vill lämna BL
Jag: Alla bra spelare vill lämna Serie A
Du: Men bara till PL eller LL, inte BL. Det här är ingen jämförelse mellan PL, LL och Serie A.
Jag: Ja, men BL:s spelare vill också bara till PL eller LL, inte till Serie A. Ger Ribery som exempel.
Du. Nej, RIbery vill till real
Citat:
Det har inte varit speciellt mycket rörelse mellan ligorna det senaste. Men det Brasilianska ordinarie mittbacksparet Juan och Lucio
har iallafall kommit till Serie A de senaste åren medans Bundesliga värvat storstjärnorna Rozenahl och Brazagli till sina toppklubbar från Serie A.

Grattis till Lucio som inte kunde förlänga sitt kontrakt. Palermos kapten och landslagsmannen Barzagli snuvades framför näsan på Fiorentina av mittenlaget Wolfsburg. Bara för att de skämmer ut Milan på San Siro betyder det inte att det är ett topplag.

Läs vad jag skriver så slipper du skämma ut dig ännu mer. Hamburger är inget annat än ett mittenlag.

Citat:
En ung Diego eller en gammal Luca Toni? Jag vet vad du hade valt.
Toni var yngre än Lucio. Toni var dessutom en av de attraktivaste spelarna när han gick till Bayern. Du förväxlar nog Bayern med Milan som gärna köper spelare som inte gjort ett skit på ett par år.

Citat:
Salihamidzic som truppspelare gratis eller Rozenahl för 50 miljoner som stjärnvärvning till försvaret? Tough call. Jag hade valt Lucio i mitt försvar och hellre haft en gratis Salihamidzic som truppspelare än Rozenahl som stjärnback.

Citat:
Det fanns det väl ingen tvekan om vart Dzeko helst hade spelat. Hellre i ett lag som kämpar om fjärdeplatsen i Serie A än i de tyska mästarna. Han var för dyr helt enkelt, andra lag i Bundesliga hade inte haft råd med han heller just nu.

Ingen tvingade honom att förlänga sitt kontrakt. Han valde att spela kvar i Wolfsburg, ett lag som annars hör hemma i mitten av tabellen, före Milan. Bayern pungade ut över 300 miljoner för Gomez, pengar som hade räckt för Dzeko.
Citat:
Kan du komma med argument istället för att kopiera siffror från Kicker och ställa dumma frågor? Jag tänker inte svara på nästa inlägg från dig om jag är tvungen att svara på samma skit igen. Kom med ett jävla argument.
Istället för att ta siffor och fakta ur röven använder jag då och då en källa. Verkar störa dig.

Citat:
Van Bommel är kapten i Bayern. Per Nilsson är kapten i laget som var med i toppfighten av Bundesliga ett bra tag. Se! Kaptener i Bundesliga är också jättedåliga ibland.
Ok, men hur kommer det sig att fyran Fiorentina ville ha honom då? Är det en slump att du ignorerade detta?

Ett italienskt CL-lag förlorade kampen om en landsman mot det tyska mittenlaget Wolfsburg. Priceless
Citera
2009-08-16, 02:20
Medlem
Citat:
Du: Alla bra spelare vill lämna BL
Ribery, Diego och Dzeko vill till exempel högljutt lämna. Diego ville till Serie A mest av allt. Dzeko vill till Serie A mest av allt.
Citat:
Jag: Alla bra spelare vill lämna Serie A
Kaká ville stanna men blev i princip tvingad att lämna. Zlatan hade gjort klart för Moratti att endast världens bästa lag kunde värva honom. Inga direkta skrikprotester alá Diego, RIbery och Dzeko där inte.
Citat:
Du: Men bara till PL eller LL, inte BL. Det här är ingen jämförelse mellan PL, LL och Serie A.
De som vill lämna vill fan inte gå till Tyskland iallafall.
Citat:
Jag: Ja, men BL:s spelare vill också bara till PL eller LL, inte till Serie A. Ger Ribery som exempel.
Diego och Dzeko som nog får ses som top 5 i Bundesliga har skrikit om Serie A hela våren och sommaren. Diego lyckades, Dzeko var för dyr. Vilka unga storstjärnor likt Diego och Dzeko vill lämna Serie A för Bundesliga. Snälla! Ge mig exempel.
Citat:
Du. Nej, RIbery vill till real
Du: "Men du kanske är naiv och tror att Ribery vill till Serie A?"
Jag: "Nej. Ribery vill till Real."

Har aldrig sagt att precis alla stjärnor i Bundesliga vill till Serie A. Men det är fan så många fler stjärnor i Bundesliga som vill till Serie A än tvärtom. Det vet nog t.o.m. du ponken. Hur går det i skolan egentligen?

Citat:
Palermos kapten och landslagsmannen Barzagli snuvades framför näsan på Fiorentina av mittenlaget Wolfsburg.
Tur var väl det både för Fiorentina, Wolfsburg och Barzagli. Med Barzagli hade Fiorentina inte nått Champions League. I Bundesliga förvandlas han till en stjärnback helt plötsligt. Barzagli var överskattad, det är ganska vanligt att spelare blir det. Någon i Fiorentina trodde av någon anledning på honom. Varför Barzagli inte gick till Fiorentina beror ändå mest på att lönen han erbjöds i Fiorentina nästan var hälften så låg som den som Wolf erbjöd. Han var överskattad av Fiorentina, men inte så överskattad att dem ville göra honom till en utav deras bäst betalda.

Det som är komiskt är att Palermo fick 15 miljoner för en spelare som ledde ett av tidernas sämsta försvar i Serie A och köpte två betydligt bättre backar i Kjaer och Bovo för mindre pengar än de fick för Barzagli.

Citat:
Bara för att de skämmer ut Milan på San Siro betyder det inte att det är ett topplag.
Så ett lag som vinner ligan i Tyskland är inte ett topplag? Hur var det med utbildningen?

Fiorentina begärde betydligt mer pengar för Toni från Italienska lag än dem gjorde från Bayern. De ville inte att han skulle gå till en konkurrent.

Dzeko valde inte Wolfsburg före Milan, han valde Wolfsburg efter att Milan lagt ner planerna att värva honom. Vem försöker du lura?
Senast redigerad av tONYbOOi 2009-08-16 kl. 02:25.
Citera
2009-08-16, 02:23
Medlem
zzwampens avatar
Ett sätt att se vilka som har bäst spelare är att kolla på Ballon d'or-omröstningen.

Siffrorna är från 07 och 08 och inkluderar de som spelar för tyska/italienska klubbar idag (t ex Kaká och Zlatan räknas inte).

Serie A: 137 poäng.

Bundesliga: 17 poäng.

Värt att notera är att Ribery har bidragit med alla poäng för Bundesliga.
Citera
2009-08-16, 02:33
Bannlyst
Citat:
Ribery, Diego och Dzeko vill till exempel högljutt lämna. Diego ville till Serie A mest av allt. Dzeko vill till Serie A mest av allt.

Nej. Dzeko skulle hellre välja Arsenal.

Citat:
Kaká ville stanna men blev i princip tvingad att lämna
.

Nej. Varför tvingades han inte när Milan fick ett mycket större bud?
Citat:
Zlatan hade gjort klart för Moratti att endast världens bästa lag kunde värva honom. Inga direkta skrikprotester alá Diego, RIbery och Dzeko där inte.

Ribery skulle också platsat i vilket lag som helst.

Citat:
Stämmer.
Diego och Dzeko som nog får ses som top 5 i Bundesliga har skrikit om Serie A hela våren och sommaren. Diego lyckades, Dzeko var för dyr. Vilka unga storstjärnor likt Diego och Dzeko vill lämna Serie A för Bundesliga. Snälla! Ge mig exempel.

Dzeko skrek inte efter Serie A. Milan skrek efter Dzeko. Diego ger jag dig. En världspelare som gick från BL till I.

Citat:
Du: "Men du kanske är naiv och tror att Ribery vill till Serie A?"
Jag: "Nej. Ribery vill till Real."

Har aldrig sagt att precis alla stjärnor i Bundesliga vill till Serie A. Men det är fan så många fler stjärnor i Bundesliga som vill till Serie A än tvärtom. Det vet nog t.o.m. du ponken. Hur går det i skolan egentligen?

Där är BL fortfarande sämre, men inte mycket. Som sagt, Ribery fick välja mellan Bayern och inter och valde de tyska.

Citat:
Tur var väl det både för Fiorentina, Wolfsburg och Barzagli. Med Barzagli hade Fiorentina inte nått Champions League.
Fiorentina var redan kvalificerat till CL när man var ute efter honom.

Citat:
I Bundesliga förvandlas han till en stjärnback helt plötsligt. Barzagli var överskattad, det är ganska vanligt att spelare blir det. Någon i Fiorentina trodde av någon anledning på honom. Varför Barzagli inte gick till Fiorentina beror ändå mest på att lönen han erbjöds i Fiorentina nästan var hälften så låg som den som Wolf erbjöd.
Jo, men förutom lönen valde han bort ett CL-lag i sin hemstad till förmån för ett tyskt mittenlag från en industristad a la Falun. Diego får nog ganska mycket mer i Juve än i Werder också, inte fan har jag tjatat om det. Stjärnback och stjärnback. Lucio var en sopa i Bayern men lyckas kanske i Inter, det är så det är..

Citat:
Det som är komiskt är att Palermo fick 15 miljoner för en spelare som ledde ett av tidernas sämsta försvar i Serie A och köpte två betydligt bättre backar i Kjaer och Bovo för mindre pengar än de fick för Barzagli.
Du kan inte säga att han inte lönat sig för Wolfsburg.
Citat:
Så ett lag som vinner ligan i Tyskland är inte ett topplag? Hur var det med utbildningen?
Du glömmer den fjärde dimensionen, tiden. När Barzagli skrev på för Wolfsburg hade laget just slutat 5:a, vilket var klubbens största framgång i historien

Citat:
Fiorentina begärde betydligt mer pengar för Toni från Italienska lag än dem gjorde från Bayern. De ville inte att han skulle gå till en konkurrent.
Ok, men Toni hade ju kunnat säga nej tack. Då hade Fiorentina varit tvungna att sänka priset till de italienska klubbarna. Milan fick ju ett dubbelt så stort bud från City från Kaka, men Kaka ville inte till City och det blev inget av det.

Citat:
Dzeko valde inte Wolfsburg före Milan, han valde Wolfsburg efter att Milan lagt ner planerna att värva honom. Vem försöker du lura?

Transferfönstret är inte stängt än och jag har för mig att han skrev på innan Milans värvning av Huntelaar. Hade han vägrat skriva på ett nytt kontrakt hade han dessutom kunnat gå vart han ville nästa sommar!
Citera
2009-08-16, 02:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
Ett sätt att se vilka som har bäst spelare är att kolla på Ballon d'or-omröstningen.

Siffrorna är från 07 och 08 och inkluderar de som spelar för tyska/italienska klubbar idag (t ex Kaká och Zlatan räknas inte).

Serie A: 137 poäng.

Bundesliga: 17 poäng.

Värt att notera är att Ribery har bidragit med alla poäng för Bundesliga.

Intressant. Har faktiskt tänkt på det tidigare, även om SA är bättre än BL så är den inte det 8ggr. Att serie A har fler stjärnor är dock ingen hemlighet.
Senast redigerad av Rebarovic 2009-08-16 kl. 02:42.
Citera
2009-08-16, 02:40
Bannlyst
När vann ett lag från Bundesliga Champions sist? När vann ett lag från serie A?
Citera
2009-08-16, 02:44
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Intressant. Har faktiskt tänkt på det tidigare, även om SA är bättre än BL så är den inte det 8ggr.
Samma visa när man tittar på den andra stora individuella utmärkelsen, FIFA world player of the year från samma år.

Serie A: 355 poäng.

Bundesliga: 74 poäng.

Dock var det två spelare som fick poäng de två åren från Bundesliga.
Citera
2009-08-16, 02:54
Medlem
Dzeko dödar ditt påstående, Milan var alltid Dzekos största dröm och man måste säga att han var jävligt tydlig med det.
Kaká totalvägrade att gå till City, Berlusconi ville sälja honom minst lika mycket dit. Kaká hade ett kontrakt, han har rätt att säga ifrån när han försöks säljas till skitklubbar. Real Madrid kunde han acceptera. Han har, efter att han blev klar för Real, fortsatt att hävda att han helst stannat men att Real var en okej destination om han var tvungen att säljas.

Barzagli kände väl att erbjudandet som han fick av Wolfsburg var för bra att tacka nej till, även om dem bara slutade femma och "bara" skulle spela Uefacupen. Han hade förmodligen valt Fiorentina om det inte var så extremt stor skillnad på lönerna. Självklart var det bra för Wolfsburg. En back i den relativt låga klassen är uppenbarligen tillräckligt bra för att bli en backstjärna i ett ligavinnande lag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in