2009-09-29, 01:36
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy
det där håller jag inte med om, kanske i Sverige genom uno kryss duo och även Grenolin och lite andra svenska framgångar i stövellandet... Skulle dock säga att idag har Bundesliga ganska många lag som kan mäta sig med topp 3lagen i italien, inter och juve det är väll bayern och hamburg som skulle kunna slå dom.. Wolfsburg håller jag som lite bakom, men samtidigt wolfs har en oerhörd offensiv kapacitet med Dzeko, Graphite och Misimovic.. vilket man visade förra säsongen

Det var inte jag som skrev det....
Citera
2009-09-29, 01:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av abcdefghijklmno
Första tanken är att toppen är bättre i SA (se Inter, Juve och Milan) kontra Bundesliga (Hamburg, Bayern och Leverkusen ?). I varje fall sett till namnen. Men vid närmare eftertanke vette katten om inte det är jämnt mellan dessa. Om man ser till andra delar som publik, tempo och oförutsägbarheten är BL bättre. Roligare om inte annat. Personligen ser jag hellre Hoffenheim-Frankfurt än Siena-Lazio. Håller med i Nivas artikel till 110%.

Ja, jag har jävligt svårt för Serie A..

Att Inter, Juve och Milan låter större till namnen än de tyska motsvarigheterna går inte att diskutera. Traditionen har gjort sitt, att ha nr. 9 i Milan är nog forftarande mer prestige än nr. 9 i t.ex. Bayern men om vi ska jämföra kvaliteten blir det svårare.

Jag skulle ranka topplagen så här:
1. Bayern
2. Inter
3. Juve
sen kommer det en massa tyska lag. Jag tror ärligt talat inte att Milan skulle fått en CL-plats i Bundesliga.

Kul att jag börjar få stöd i tråden

Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Serie A är en mer klassisk liga med mer tradition än vad bundesliga är.

Tänk vilka gröna planer det finns i italien och det måste vara mer pengar där också. Hur många storlag från tyskland kan ni räkna upp förutom kanske bayern muchen och schalke 04?

AC Milan är ju ett av de största lagen genom tiderna, lag som inter, Juventus, lazio, Roma mf.l. går ju inte av för hackor heller.

är ingen stor klubbfotbolsfantast, men italienska lag är ändå något speciellt när det gäller fotboll.

Bundesliga är inte heller någon nystartad liga i Förenade Arabemiraten, brist på tradition finns nog inte i BL. Dock kan en genomsnittlig svensk väldigt lite om BL pga av medieskuggan av "de tre stora". För ett par år sedan kändes det som om holländska och franska ligan fick mer uppmärksamhet.

Citat:
Ah Italien, Balkanländernas idol-land nummer.1!

Ich bin från Balkan och jag är en av få personer i tråden som står på BL:s sida
Senast redigerad av Rebarovic 2009-09-29 kl. 01:41.
Citera
2009-09-29, 01:41
Medlem
abcdefghijklmnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebarovic
Att Inter, Juve och Milan låter större till namnen än de tyska motsvarigheterna går inte att diskutera. Traditionen har gjort sitt, att ha nr. 9 i Milan är nog forftarande mer prestige än nr. 9 i t.ex. Bayern men om vi ska jämföra kvaliteten blir det svårare.

Jag skulle ranka topplagen så här:
1. Bayern
2. Inter
3. Juve
sen kommer det en massa tyska lag. Jag tror ärligt talat inte att Milan skulle fått en CL-plats i Bundesliga.

Kul att jag börjar få stöd i tråden
Ja det köper jag absolut.. 4-20 domineras av tyska lag skulle jag hävda.

Just nu.

4.Hamburg
5.Leverkusen
...
Citera
2009-09-29, 09:40
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ja det köper jag absolut.. 4-20 domineras av tyska lag skulle jag hävda.

Just nu.

4.Hamburg
5.Leverkusen
...

4-20? Menar du placeringar då eller, hej hopp att dom domineras av tyska lag. Hamburg? Det är dom som spelar Berg och Petric på topp va? Jämför det med Cassano/Pazzini, Totti/Vucinic, Pato/Huntelaar, Gilardino/Mutu, Quagliarella/Lavezzi eller kanske Zarate/Cruz. För ni ville väl jämföra lagdelar ...
Senast redigerad av 4522 2009-09-29 kl. 09:43.
Citera
2009-09-29, 10:37
Medlem
abcdefghijklmnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
4-20? Menar du placeringar då eller, hej hopp att dom domineras av tyska lag. Hamburg? Det är dom som spelar Berg och Petric på topp va? Jämför det med Cassano/Pazzini, Totti/Vucinic, Pato/Huntelaar, Gilardino/Mutu, Quagliarella/Lavezzi eller kanske Zarate/Cruz. För ni ville väl jämföra lagdelar ...
Ja Hamburg, ett Hamburg som i förra omgången piskade Bayern.. Nja på senare tid har Hamburg bänkat Berg.
Citera
2009-09-29, 12:18
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ja Hamburg, ett Hamburg som i förra omgången piskade Bayern.. Nja på senare tid har Hamburg bänkat Berg.
Och förlorade med 3-0 för 12 dagar sedan mot Rapid Wien, Österrikes näst bästa lag förra säsongen.
Citera
2009-09-29, 12:37
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kupsan
Ah Italien, Balkanländernas idol-land nummer.1!

Kolla vad balkanskribenten "Rebarovic" tycker om Italien...
Citera
2009-09-29, 12:41
Bannlyst
Citat:

Berg är långt ifrån ordinarie, han har fått spela på att en av hans konkurrenter är långtidssadad. Sen ser jag inte vad det är för fel med Petric...
Citera
2009-09-29, 13:21
Medlem
abcdefghijklmnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebarovic
Berg är långt ifrån ordinarie, han har fått spela på att en av hans konkurrenter är långtidssadad. Sen ser jag inte vad det är för fel med Petric...
Nu skrev han iofs inte att det var något fel på Petric
Petric tycker jag är fruktansvärt underskattad..
Citera
2009-09-29, 16:49
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Nu skrev han iofs inte att det var något fel på Petric
Petric tycker jag är fruktansvärt underskattad..

Nja, han är ju ingen världsspelare direkt och knappast tror jag ngn underskattar han. Han är väl en hyfsad anfallare, inget speciellt ganska så allround.
Citera
2009-09-29, 17:18
Medlem
Niths avatar
Citat:
ja huntelaar är ju så jävla vass va!!
Citera
2009-09-29, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nith
ja huntelaar är ju så jävla vass va!!
Kolla hans målsnitt från Ajax, tycker det talar för sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in