2009-05-17, 16:51
Bannlyst
vilken av de 4stora ligorna tycker ni är bäst?
med de 4 stora menar jag bundesliga, la liga, serie A och Premier League

jag tycker att PL är bäst, bäst spelare enligt mig.. och dominans i CL i ett par år nu...

jag tycker inte att liga tvåan i spanien real madrid är i närheten av såbra som de 3 största i england...

Och inters dominans i serie a förstår jag inte anser inte alls att laget är såbra, om det varit i england hade de enligt mig kanske blivit 4a...

Därför håller jag PL som bäst
Citera
2009-05-17, 16:53
Medlem
billig22s avatar
Jag tycker PL är bäst.. riktigt ordentlig fysisk fotboll, jämfört med Serie A där varje spelare ramlar så fort nån närmar sig.
Citera
2009-05-17, 16:58
Medlem
Är det verkligen folk som kommer orka diskutera det här på Flashback igen? Är väl typ femte gången i år det kommer en sån här tråd..
Citera
2009-05-17, 17:00
Bannlyst
Rankingen, ganska lätt att ranka ligorna idag.

1. Premier League, ingen kommentar, den är [tyvärr] bäst.
2. La Liga, den enda ligan som för tillfället kan konkurrera med Englands liga.
3. Bundesliga. En liga på uppgång, bra ekonomi, bäst för fansen och nu även bra spelare på plan.
4. Serie A. Har dalat enormt den senaste tiden och det överlägset bästa laget i landet kan inte ens konkurrera om CL-bucklan.
Citera
2009-05-17, 17:01
Medlem
JonnyWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Är det verkligen folk som kommer orka diskutera det här på Flashback igen? Är väl typ femte gången i år det kommer en sån här tråd..
Precis, P.L är bäst, la liga roligast, seria a mest korrupta och bundesliga högst publiksnitt, det är väll fakta som inte går att diskutera
Citera
2009-05-17, 17:04
Medlem
Behöver faktiskt inte diskuteras igen tror nog den stora skaran är eniga om att den bästa ligan är premier league. Men såklart har alla olika åsikter vad som de tycker är roligast att titta på
Citera
2009-05-17, 17:07
Bannlyst
Engelska ligan
Spanska ligan
Tyska ligan
Italienska ligan
Citera
2009-05-17, 17:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hothotheat
Behöver faktiskt inte diskuteras igen tror nog den stora skaran är eniga om att den bästa ligan är premier league. Men såklart har alla olika åsikter vad som de tycker är roligast att titta på

En intressantare tråd hade varit om vilken som är den 3:e bästa ligan, Bundesliga eller Serie A.
Citera
2009-05-17, 17:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svennebananer
En intressantare tråd hade varit om vilken som är den 3:e bästa ligan, Bundesliga eller Serie A.

Behövs väl egentligen inte? Alla som kan något om fotboll vet att Bundesliga har gått om Serie A för tillfället. Sen kommer Serie A-sympatisörerna försvara Serie A även ifall de vet att de har fel.
Citera
Medlem
4522s avatar
Beror som vanligt på vilka kriterier som gäller när man ska lista något. Premier League är dock ohotad etta, sen blir det lite knivigare. Jag hade nog valt att plocka in Serie A på en andra plats, mycket tack vare dess goda bredd. Även om det varit något av en mellanperiod de senaste två säsongerna. Utvecklingen kommer vara positiv nästkommande år och La Liga känns verkligen inte hett. Men det är min högst personliga uppfattning.

1. Premier League
2. Serie A
3. La Liga
4. Bundesliga
Citera
Medlem
juxtapositions avatar
Helt klart PL. Intressant är ju att den "seglat upp" på senare år. Minns på 90-talet då Serie A var stort (möjligen pga de svenska bidragen till ligan). Nu har den ju dalat rejält.
Citera
2009-05-17, 17:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
text
Skärp dig. Ska vi räkna in norska och isländska ligan också? Jag menar, de har en stor bredd på ligan och bottenlagen kan slå topplagen när som helst. Att ens placera Serie A före La Liga är patetiskt. Ta av dig glajerna nu grabben.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in