2009-05-17, 17:14
  #13
Medlem
hoaxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennebananer
Rankingen, ganska lätt att ranka ligorna idag.

1. Premier League, ingen kommentar, den är [tyvärr] bäst.
2. La Liga, den enda ligan som för tillfället kan konkurrera med Englands liga.
3. Bundesliga. En liga på uppgång, bra ekonomi, bäst för fansen och nu även bra spelare på plan.
4. Serie A. Har dalat enormt den senaste tiden och det överlägset bästa laget i landet kan inte ens konkurrera om CL-bucklan.

Rättare sagt "Den bästa SPELAREN i ligan kan inte konkurrera om CL-bucklan" Inter är inte ett lag, Inter är Zlatan.

Citat:
Ursprungligen postat av billig22
Jag tycker PL är bäst.. riktigt ordentlig fysisk fotboll, jämfört med Serie A där varje spelare ramlar så fort nån närmar sig.

Ja för sådana spelare finns det ju absolut inte i PL
Citera
2009-05-17, 17:24
  #14
Bannlyst
Här har vi en intressant frågeställning:

https://www.flashback.org/showthread.php?t=917322

Intressant är kanske fel ord då de flesta skulle ranka Bundesliga högre men iaf känslig är den.
Citera
2009-05-17, 17:28
  #15
Medlem
zzwampens avatar
Kul att folk avfärdar Serie A för att de inte har ett lag som inte har varit uppe och konkurrerat om Champions Leaguetiteln de senaste två åren och sen säger att bundesliga är bättre, det var ju inte direkt igår ett tyskt lag vann Champions League.

Den här säsongen har de engelska topplagen presterat bättre än de spanska och italienska lagen, och bör kanske därför betraktas som bäst. Sen är det en annan sak att det är en otroligt ocharmig och tråkig liga.
Citera
2009-05-17, 17:29
  #16
Medlem
tvcasualtys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy
vilken av de 4stora ligorna tycker ni är bäst?
med de 4 stora menar jag bundesliga, la liga, serie A och Premier League

Var är diskussionsunderlaget? Tror inte ens den mest inbitna aftonbladet-läsaren (dvs dem med AB-mentaliteten, inter är bäst i världen - zatan spelar ju där) kan säga emot att PL är klart bäst.
Citera
2009-05-17, 17:58
  #17
Medlem
Simaõs avatar
Känns som man gått igenom det här femtioelva gånger i diverse trådar, men jag antar att jag kan upprepa mig en gång till.
Som nyligen nämnt i CL tråden är det ingen som tvivlar på att PL har de bästa topplagen i världen, utan diskussionen grundar sig snarare i kvalitén på de nedre regionerna av tabellen. Skulle man på nån vänster kunna krama fram ett medeltal för hur bra lagen i en liga är är jag inte säker på att PL skulle vara bättre än La Liga, som har en väldig massa bra lag som ligger strax under världstoppen. Vad man kan säga om mitten- och bottenlagen i de båda ligorna är att de spanska spelarna framstår som tekniskt skickligare medan PL klubbarnas slagkraftighet ligger i det högre tempot. I UEFA cupen har Spanien haft mer framgång på sistone men det är även svårt att avgöra hur mycket krut klubbarna bränner på den turneringen.
I snitt håller jag spanska och engelska ligan som hyfsat jämnbra, men den stora skillnaden i spelstilar gör dem väldigt svåra att jämföra. Just i år har dock PL varit bättre då massa lag i La Liga har haft en konstig säsong med riktiga kräftgångar.

Italienska håller jag med om har tappat men är knappast sämre än Bundesliga än. Serie A lagen måste dock verkligen jobba på tempot om de ska ha någon chans i Europa.
__________________
Senast redigerad av Simaõ 2009-05-17 kl. 18:04.
Citera
2009-05-17, 18:38
  #18
Medlem
csts avatar
Klart är ju iaf att PL är ohotad etta, hur det ser ut sen vet jag inte riktigt.
Tyska ligan är riktigt jämn med många lag som kan slå varandra, riktigt så ser det ju inte ut i spaninen och italien, skulle tippa på att topparna är bättre i la liga och serie a, men att bredden är bättre i bundesliga, så där blir det dött lopp.
Citera
2009-05-17, 18:43
  #19
Bannlyst
hha.. jag följer inte den ttyska ligan alls och tror alltid att bayern munchen vinner som de brukar.. men ser nu att det bara är 2a och att 4a lag kan vinna ligan...
Citera
2009-05-17, 18:46
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Klart är ju iaf att PL är ohotad etta, hur det ser ut sen vet jag inte riktigt.
Tyska ligan är riktigt jämn med många lag som kan slå varandra, riktigt så ser det ju inte ut i spaninen och italien, skulle tippa på att topparna är bättre i la liga och serie a, men att bredden är bättre i bundesliga, så där blir det dött lopp.
Så är det absolut i Spanien. Numancia (som ligger sist just nu) slog ju Barcelona i början av säsongen. Att säga något annat bevisar att du inte har så speciellt stor koll på ligan.

Mellan La liga och PL skulle jag vilja säga att det är dött lopp. La liga är en jämnare liga och spelar en betydligt roligare fotboll än PL. Men då har PL fler lag som håller världsklass, men de spelar även en väldigt tråkig fotboll. Då min personliga favorit är La liga så placerar jag de som etta.

Sedan så blir det Serie A, även fast det nu är ett sjunkande skepp så har de inte riktigt hunnit sjunkit lägre än Bundesliga. Men gör det inte något åt saken så är det inte långt kvar.

Så min lista blir så här:
1. La liga
2. PL
3. Serie A
4. Bundesliga
Citera
2009-05-17, 19:09
  #21
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nerooo
Så är det absolut i Spanien. Numancia (som ligger sist just nu) slog ju Barcelona i början av säsongen. Att säga något annat bevisar att du inte har så speciellt stor koll på ligan.

Mellan La liga och PL skulle jag vilja säga att det är dött lopp. La liga är en jämnare liga och spelar en betydligt roligare fotboll än PL. Men då har PL fler lag som håller världsklass, men de spelar även en väldigt tråkig fotboll. Då min personliga favorit är La liga så placerar jag de som etta.

Sedan så blir det Serie A, även fast det nu är ett sjunkande skepp så har de inte riktigt hunnit sjunkit lägre än Bundesliga. Men gör det inte något åt saken så är det inte långt kvar.

Så min lista blir så här:
1. La liga
2. PL
3. Serie A
4. Bundesliga
En match tycker inte jag tyder riktigt på en trend. Hur ser det ut mellan övriga bottenlag vs. topplag? Jag lovar dig att fler bottenlag har tagit poäng av topp lag i BL än i La Liga. Nu orkar inte jag sammanställa någon statistik, du får gärna göra det
Citera
2009-05-17, 19:17
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cst
En match tycker inte jag tyder riktigt på en trend. Hur ser det ut mellan övriga bottenlag vs. topplag? Jag lovar dig att fler bottenlag har tagit poäng av topp lag i BL än i La Liga. Nu orkar inte jag sammanställa någon statistik, du får gärna göra det
Nej visst en match är ingen trend, men jag vet att det är betydligt fler matcher. Men precis som du är jag inte speciellt sugen på att sammanställa någon statistik Så jag tog bara den matchen som bevisade det bäst.
Citera
2009-05-17, 19:29
  #23
Bannlyst
Tycker att La Liga är bättre än PM. De enda bra lagen i PM är just Man U och Liverpool.
Citera
2009-05-17, 19:33
  #24
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aventura
Tycker att La Liga är bättre än PM. De enda bra lagen i PM är just Man U och Liverpool.
Fast det där stämmer ju inte. Det finns en hel del bra lag i PL och jag anser att genomsnittsmatchen i PL är ljusår roligare än genomsnittsmatchen i La Liga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in