2003-11-04, 18:11
Medlem
Tänkte låta en polare som bor i usa för tillfället ta med en kamera med sig hem till mig, bra mycket billigare ju... Det jag undrar över är om det uppstår några tekniska hinder, dvs andra standarder, laddtyper m.m så mycket info som möjligt efterfrågas. Någon som importerat själv och kan hjälpa mig? vore väldigt tacksam
Citera
2003-11-05, 20:06
Medlem
Morticians avatar
Dom har väl 110 volt i USA eller? Så laddaren lär väl inte funka. Sedan vet jag att med min Olympus så fanns det 2 versioner en med NTSC för USA och en med PAL för Europa. Så hade jag köpt USA modellen hade jag inte kunnat koppla den direkt till TVn och kollat på bilderna.
Citera
2003-11-08, 14:50
Medlem
Nej Du behöver inte oroa Dig för det där med laddare osv, för dom mest kända märkena, Canon, Nikon, Fuji m.fl. har laddare som passar alla spänningar. Se bara till att Du har garantikvittot undertecknat av försäljaren. Jag har själv köpt kamera i USA (FUJI) och den var 2000 kr billigare än i Sverige. Den enda nackdelen var att namnet som den såldes under i USA inte stämde mot den svenska varianten, men tack vare Svenska Fuji så fick jag köpa en svensk bruksanvisning för ett par hundralappar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in