2009-05-16, 14:31
Medlem
Tjosan! Nu är det såhär att jag är lite missnöjd med mina smala höfter och skulle helst vilja få .. större/bredare. Då är frågan, går det att träna upp höften så att den blir bredare eller är det endast önsketänkande?
Hade jag varit tjej så hade jag ju automatiskt fått bredare höfter men nu har jag inte sådan tur att jag föddes till tjej.

Ska man satsa på något så enkelt som viktuppgång eller ska man endast utföra övningar som tex. knäböj eller dylikt? Eller går det inte överhuvudtaget?

Toodlioo.
Citera
2009-05-16, 14:37
Medlem
No_fears avatar
Måste bara fråga: Varför?????

Är det inte bättre att skaffa större kropp rent allmänt än bara skaffa en bred höft??? varför vill du ha en bred höft??
Citera
2009-05-16, 14:41
Medlem
soptippsbosses avatar
Aldrig har jag någonsin hört en kille som strävar efter bredare höfter! Du kan få mina, jag måste fan köpa för stora byxor och kapa dem på längden för att jag inte har "normala" proportioner.
Citera
2009-05-16, 14:44
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Winterfall

Nej, du kan inte få bredare höfter med träning. Däremot kan du ju äta upp dig under några år och få ordentliga lovehandles...
Citera
2009-05-16, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No_fear
Måste bara fråga: Varför?????

Är det inte bättre att skaffa större kropp rent allmänt än bara skaffa en bred höft??? varför vill du ha en bred höft??
oopsidoopsi!
Kom tänka på nu att det framgick som om.. jag endast ville träna höften (som den här tråden handlar om) men jag tränar ju självklart andra muskelgrupper och vill inte endast få bredare höft och sedan strunta i resten utav kroppen.
Varför? För att jag tycker att breda höfter är snyygt. Dock inte megafeta höfter som överviktiga personer har. Icke!

@soptippsbosse - Det är ju inte så att jag vill få en megabred höft, utan jag vill kunna ha byxor som sitter bra runt höfterna och röven, utan att behöva ha tighta byxor aka Cheap Monday (även om de också har baggy-stil på sina jeans) på mig för att känna att byxorna sitter bra.

Visserligen kan ett bälte hjälpa till med hållningen, men bälte är väldigt fult.

@pezrulezhaakon - Men vafan
Citera
2009-05-16, 15:05
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Winterfall

Det du kan påverka med träning är ju rumpans storlek (gluteus), men det finns inget sätt att göra ditt bäcken bredare. Tränar du upp överkroppen mycket så kommer höfterna se smalare ut.
Citera
2009-05-16, 15:14
Medlem
Daniel501s avatar
Pff Winter, hadde jag kunnat ge dig mina hofter hadde jag gjort det!

OnT: Vad ar en "average" omkrets pa en hoft idag? Eller ar det en for konstig fraga?

Mvh,
Citera
2009-05-16, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
Det du kan påverka med träning är ju rumpans storlek (gluteus), men det finns inget sätt att göra ditt bäcken bredare. Tränar du upp överkroppen mycket så kommer höfterna se smalare ut.
Tackar för infon, men jag vill inte få smalare. Vill ju få bredare
Nåja nu fick jag iaf reda på att det inte går att påverka sitt bäcken.
Tack!

@Daniel501 - Du är en riktig wingman! Dig kan man alltid lita på!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in