Citat:
Ursprungligen postat av gläfs
Vad är det för sortering du saknar? Jag för också en del ark som jag sorterar mycket och en sak som förvånade mig i Numbers var hur jävla mycket enklare det var att sortera, och då är det ändå förra versionen av Numbers jag har (08).
Nu kan jag ha missat något. Men jag får rullmenyer i toppen av varje kategori i Excel, och därigenom kan jag sortera genom prissegment, produktnamn, produktkategori, produktserie och så vidare. De sorteringsmöjligheterna fann jag inte i Numbers.
Har man ark med tusentals produkter så ska det bara fungera, annars känns det rätt meningslöst. Å andra sidan fanns det inte tid att sitta och
testa Numbers, utan jag hade kataloger som skulle produceras på 4 språk och med en kund som så klart vill ha allt klart igår...

Så det fick bli en piratad Office (har ingen större lust att pröjsa för en programsvit som jag är utkastad till, som är ett rejält svullo i sammanhanget, nej, fy fan...) tills jag känner att iWork är helt mogen att ta över (som sagt, jag kan ha missat något

).