2009-05-16, 10:17
Medlem
BankRobbers avatar
Läser boken Shantaram, skriven av Gregory David Roberts. En av de bästa böckerna jag läst faktiskt, även om den är tjock som en tegelsten!

Nu till frågan och möjlig diskussion!!

Jag läste att Shantaram skulle bli film! Och med Johnny Depp i huvudrollen?
Någon som sitter inne på lite rolig information om detta?

Ni som läst Shantaram, tror ni filmen kommer hålla nivå med boken?

Edit: Trött som jag är la jag den i fel forum, antar att en snäll moderater vill flytta den till filmproduktion?
Citera
2009-05-16, 17:11
Medlem
lilonjoys avatar
Jag har ocksa last boken och jag tyckte den var valdigt bra. Jag vet inget om den kommande filmen... Men jag tycker Depp ar ett intressant val...inte den jag hade tankt mig i forsta hand direkt...
Jag har for mig att jag har sett boken i serieform nanstans...
Citera
2009-05-16, 22:10
Medlem
Diablonixs avatar
Klar 2011?
http://www.imdb.com/title/tt0429087/

Någon som har IMDbPro kanske kan berätta mer.
Citera
2009-05-17, 01:29
Medlem
Depp i all ära men till denna roll kan jag inte se honom. David (visst heter han så) beskriver sig själv i boken som ganska (underdrift) vältränad kille. Tränade boxning och karate och beskrev sig själv som ganska stor. Ser inte Depp där.

Förövrigt väldigt bra bok och hursomhelst lär filmen bli godkänd.
Citera
2009-05-17, 01:31
Medlem
Hört om den boken, ska bli intressant hur filmen blir då...

En britt i huvudrollen kanske?
Citera
2009-05-18, 11:56
Medlem
Färgienhinks avatar
Tycker verkligen inte att Johnny Depp ska få spela Linbaba, även om han är en bra skådis. Varför inte ta någon skådis från australien bara, behöver inte vara någon kännd, bara dom har någon som passar bra.
Citera
2009-06-09, 23:57
Medlem
BankRobbers avatar
Jag stör mig också på faktumet att Depp ska spela Lin, det går liksom inte hem.

Att någon Hollywood-hunk och alla milfs drömmar ska göra rollen till en sådan fantastisk karaktär och film, nej det blir svårt, men man vet aldrig.

Hoppas att filmen fångar alla specialla karaktärer! Jag kommer såga av mig benet om jag ser att Jennifer Aniston eller någon sleten kändis spelar Karla, eller om en mörksminkad Elijaah Wood spelar Prabaker... blää!

robert aka Linbaba:

http://www.usp.com.au/fpss/img-prisoners/greg-roberts-2-again.jpg

Inte riktigt Johhny Depp, eller hur?
Citera
2009-07-12, 19:42
Medlem
LikeAGloves avatar
Jag kan inte hjälpa det men jag ser Jennifer Connelly från bland annat Blood Diamond framför mig som Karla
Citera
2009-11-29, 21:17
Medlem
saftad_burks avatar
Någonting nytt på gång? Känns som det är dags att släppa lite info snart, om de inte redan gjort det.

Ska bli riktigt nice att se filmen sen. Hoppas de inte klipper bort för mycket bara. Den får gärna vara en fem, sex timmar lång. Hellre det än att den ska anpassas efter biobesökarna.

Det är lite skrämmande att de väljer just Depp. Han passar inte i rollen. Och om de väljer en huvudroll som inte passar, hur kommer det då gå med de mindre viktiga karaktärerna? Det känns lite som om man kommer prioritera namnen (som man självklart kommer skryta om i trailern - om det nu blir en sån film) över skådespelandet/skådespelaren. Men vem vet?

Har även hört att det är en fortsättning på Shantaram på gång. Dock var det ett tag sedan.
Citera
2010-01-01, 23:06
Medlem
BagarenBs avatar
Detta kommer bli ett klockrent exempel på när filmen är bättre än boken (originalet). Tror det kan bli riktigt bra när man slipper författarens ändlösa ordbajseri och istället i sann Hollywood-anda kortar ner skiten till en rimlig 120-minuters film
Citera
2010-01-02, 00:16
Medlem
Tyckte att boken var ganska kass. Lite väl överdriven med tanke på hur god huvudpersonen är.

Dessutom är det ett ganska simpelt språk som används i boken, och som om detta inte vore nog så tycker jag att man märker att författaren har gått in för att "skriva en spännande bok" vilket är dömt att misslyckas.

Så om Johnny Depp ska spela huvudrollen i filmen och de har en bra regissör så blir det nog kanon!
Citera
2010-07-25, 18:34
Medlem
DrGreenthumbs avatar
ny info?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto