2010-08-03, 19:23
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=8N2nA1nklig
Citera
2010-10-03, 22:34
Medlem
kalsongmodells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7oclock
http://www.youtube.com/watch?v=8N2nA1nklig
jag fattade verkligen inte mer än typ 3 ord... finns det ingen som har någon ny info ang. filmen??
Citera
2010-10-06, 13:57
Medlem
jag äskade boken så pass mkt att jag 3 månader efter att ha läst boken satt på leopald i bombay o drack öl ...var nog bombays dyraste ställe att dricka öl på..undrar om det är boken som har piskat upp priserna..
brad pitt är en av filmens producenter har även ryktas att guy richy ska vara med på en hörna
jag är dock övertygad att jonny depp kommer göra ett utmärkt jobb och jag skulle inte kunna tänka mig ngn annan till den rollen..
david gregory har tydligen jobbat med shantaram del 2 dom senaste 4 åren och det lär nog dröja 4 år till innan den boken släpps..

amitabh bachchan som är en av indiens största bollywoodstjärna har oxå en roll i filmen..
Citera
2011-03-19, 09:38
Medlem
Filmen är lagd på is.
Citera
2011-05-03, 16:25
Medlem
tankels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swingtrader
Filmen är lagd på is.
Snälla berätta vad som händer. Är skittaggad på den här filmen och boken var för övrigt en av de bästa böckerna jag läst!
Citera
2012-06-19, 21:38
Medlem
Tydligen är filmen på G igen, med Johnny Depp.

Skrevs november 2011.

As a final note, the movie version of Shantaram, purchased by Johnny Depp, Graham King and Warner Brothers, is still very much on track. As with several other production companies and partners, they are waiting for me to finish this new novel, TMS, so that I can concentrate on the film of Shantaram, and other projects.

http://www.shantaram.com/

Väntar med spänning. Så länge har jag beställt TMS!
Citera
2012-06-19, 22:20
Medlem
Amalgamates avatar
Trevligt! Sitter just nu med boken i handen faktiskt. Hujeda mig vilken bra bok
Citera
2012-06-20, 11:21
Medlem
Har lite hatkärlek till detta projekt, då jag älskar boken men inte på något sätt kan se hur de skulle få med om ens så en liten del av allt som händer i boken. De kunde gärna fått göra en triologi. Men det blir väl kul att se hur som, även fast Depp känns väldigt väldigt fel som Lin.
Citera
2012-06-20, 23:06
Medlem
Nemesis1s avatar
Hurra för att Shantaram blir filmat! Men visst håller jag med om att boken är lite väl stor, kanske en TV-serie hade varit bättre?? Nåväl, i vilket fall som helst blir detta något jag kommer att se fram emot!
Citera
2012-07-23, 02:49
Medlem
soda13s avatar
känner verkligen inte heller för att ha Johnny Depp spela Linbaba.... och jag tycker inte heller att det är nånting hollywood ska filmatisera. nästan allt dom gör blir så jävla förutsägbart och tråkigt, och även om jag har läst boken så blir det alltid så i en hollywood-rulle att man ständigt vet exakt vad som kommer hända efter varje scen med bland annat diverse uppbyggnad av musik etc.

meen jag kanske ska sluta vara så fördomsfull. hade jag hört att Elijah Wood skulle spela fotbollshuligan skulle jag också gnällt men även han gjorde bra ifrån sig i Green Street Hooligan. det här kan ju faktiskt bli bra. i vilket fall som helst ska det bli intressant och se! bra bok för övrigt. Yarrr!
Citera
2012-09-05, 14:21
Medlem
Amalgamates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Jag kan inte hjälpa det men jag ser Jennifer Connelly från bland annat Blood Diamond framför mig som Karla

Jennifer Connelly hade ju passat som handen i handsken. Det är precis den bild jag skapat av Karla i mitt huvud.
Har väldigt svårt att hitta någon som skulle passa in som Linbaba, min första tanke gick till Russell Crowe ( ) sen kom jag på att Mickey Rourke kanske skulle passa in. Lite gammal nu dock..Jävligt svårt att hitta någon som fungerar som Linbaba.

Edit: Glöm bägge jag nämnde. Vetifan vad jag tänkte med
Senast redigerad av Amalgamate 2012-09-05 kl. 14:45.
Citera
2013-03-18, 10:44
Medlem
Jag tänkte att det var dags att sätta lite liv i den här tråden igen och höra om någon fått reda på lite intressanta detaljer om filmskapandet av detta litterära mästerverk? Har knappa 100 sidor kvar av boken som tveklöst är det bästa och mest inspirerande jag läst. Mijöbeskrivningarna kan ibland kännas lite väl långdragna men det hör väl delvis ihop med att jag läser boken på engelska och GDR använder sig gärna av ord och fraser som sällan förekommer i vardagsengelskan. Ytterst tacksam för uppdateringar angående filmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in