2009-07-08, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dandyline
Självklart oskyldiga, klart att tjejen var med på allting. De hade ju haft sex flera gånger tidigare på samma sätt, skrattretande.

Är nog ingen som vet om dom är skyldiga eller ej, allra minst vi andra inklusive du.
2009-07-08, 00:23
Medlem
dandylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voine
Är nog ingen som vet om dom är skyldiga eller ej, allra minst vi andra inklusive du.

Om du har sex med en tjej på ett speciellt sätt ca 10 gånger och den 11 gången så bestämmer hon sig för att anklaga dig för våldtäkt ? Jo det är väldigt uppenbart, logiskt att de är oskyldiga. Tjejer med hybris som gör vad som helst för lite uppmärksamhet.
2009-07-08, 10:00
Medlem
Citat:
Om du har sex med en tjej på ett speciellt sätt ca 10 gånger och den 11 gången så bestämmer hon sig för att anklaga dig för våldtäkt ? Jo det är väldigt uppenbart, logiskt att de är oskyldiga. Tjejer med hybris som gör vad som helst för lite uppmärksamhet.

Ingen aning om detta specifika ärenende, jag tänker inte ta ställning av den enkla anledningen att det inte är mitt ansvar och jag inte heller kan bedöma om dom var skyldiga eller ej. Men jag kan hålla med om att det finns aspeketer som gör att man blir föundrad över fallet i fråga.

Men en sak vet ja: Svenska rättsamhället dömer inte pga logiskt tänktande. I alla fall ska dom inte göra det även om det säkerligen kan disskuteras.
2009-08-01, 01:46
Bannlyst
Citat:
*suck*

Om du har sex med en tjej på ett speciellt sätt ca 10 gånger och den 11 gången så bestämmer du dig för att ge dig på henne utan hennes medgivande - ja då är det våldtäkt. Case closed.

IAF har idag (läs: igår) läst på riksgalningen Beckroths blogg att de ska till att släppas ut nu!
Är det nån som har en mer tillförlitlig källa?

Hur länge har de suttit, 1,5 år? De fick ju 4 år i hovrätten. Då borde de fasen sitta 4 år också. *uäck för våldsmän*

Tur att deras f d tjejer hittat nya, betydligt trevligare killar, tur att "Br*x" är bojkottad kring Stureplan och att ingen av deras gamla vänner vill ha med dem att göra...
2009-08-01, 13:47
Medlem
Cradleoffilths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zimabardo
Jag kan säga som såhär: det var aldrig en hemlighet vad som skedde dem emellan. I den gruppen är det mkt sex och mkt snack om sex. Det är extremt liberalt och de flesta har legat med långt över 50 pers. Däremot håller jag med dig om att det sms:et tydliggör att saker gick för långt eller gick längre än vanligt den natten. Däremot som jag sagt tidigare tror jag det är svårt att avgöra när man gått "för långt" i en sådan sitaution som redan från början är ganska urspårad och extrem. Särskilt om man har druckit och tagit andra droger, som alla tre hade.

Jag vet inte exakt vad som hände. Men jag vet att den tjejen INTE är guds bästa barn. Vem lägger upp bilder på sig själv på facebook som ALLA kan se där man sitter utan trosor med stay-ups och bresar så man nästan ser underlivet 2 månader efter ett sånt övergrepp? Hon är inte helt stabil själv. De tre borde aldrig ha gått i sängs ihop från första början.

Alltså, jag blir så jävla trött på sånt här snack. Det är allmänt känt att personer som sysslar med "hårda tag" använder sk safewords för att bryta om något går snett. Det är dessutom alltid de som står för de hårda tagen som har ansvaret för att situationen inte spårar ur...

Om man sysslar med denna typ av sex så använder man förslgasvis hjärnan för att se till att det inte spårar ur, det är inte direkt svårt...
2010-01-21, 20:10
Medlem
RngWitScisrss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HonheterNelly
*suck*

Om du har sex med en tjej på ett speciellt sätt ca 10 gånger och den 11 gången så bestämmer du dig för att ge dig på henne utan hennes medgivande - ja då är det våldtäkt. Case closed.

IAF har idag (läs: igår) läst på riksgalningen Beckroths blogg att de ska till att släppas ut nu!
Är det nån som har en mer tillförlitlig källa?

Hur länge har de suttit, 1,5 år? De fick ju 4 år i hovrätten. Då borde de fasen sitta 4 år också. *uäck för våldsmän*

Tur att deras f d tjejer hittat nya, betydligt trevligare killar, tur att "Br*x" är bojkottad kring Stureplan och att ingen av deras gamla vänner vill ha med dem att göra...

Vet inte om jag är en "Tillförlitlig källa" enligt dig men jag såg en av dessa "profiler" vid namn A*d*e*s J*h*n*s*n idag på St Eriksplans T-Bana Station.
Är 100% säker på min sak. Han såg ut att ha hittat rätt i sitt nya yrke som Slamsugare
Han såg glad och lycklig ut tills vi fick ögonkontakt och han förstod att jag visste vem han var.
Stor kontrast detta. Från att steka på Stureplan i piké skjorta å kamma håret med fläskfilé till att stå i tunnelbanan å suga slam i blåställ och bajslukt.
Att killen ens e kvar i stan kan jag inte begripa. Han ställs nog inför liknande situationer flera ggr om dagen. Om jag var en av dessa killar skulle jag nog flytta till månen... Piiz
2010-01-21, 21:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RngWitScisrs
Vet inte om jag är en "Tillförlitlig källa" enligt dig men jag såg en av dessa "profiler" vid namn A*d*e*s J*h*n*s*n idag på St Eriksplans T-Bana Station.
Är 100% säker på min sak. Han såg ut att ha hittat rätt i sitt nya yrke som Slamsugare
Han såg glad och lycklig ut tills vi fick ögonkontakt och han förstod att jag visste vem han var.
Stor kontrast detta. Från att steka på Stureplan i piké skjorta å kamma håret med fläskfilé till att stå i tunnelbanan å suga slam i blåställ och bajslukt.
Att killen ens e kvar i stan kan jag inte begripa. Han ställs nog inför liknande situationer flera ggr om dagen. Om jag var en av dessa killar skulle jag nog flytta till månen... Piiz

Då var det nog inte han du såg
2010-01-21, 22:33
Medlem
RngWitScisrss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buzz-Aldrin
Då var det nog inte han du såg
Jasså?
och du är säker på det för att?
2010-01-21, 22:50
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Archer-R
Efter dom dömdes så beställde jag ut domen och läste genom den.

Måste nog påstå att jag också hade funnit dom skyldiga, något jag ansåg försvårande var bla sms dom 2 emellan "att detta säger vi inget till någon, bla bla om vår gänghora osv" Om nu deras gemensamma sexliv var så välkänt, varför skulle man hålla tyst om något som involverar sex, kom igen. Unga killar som satte en brud, vem berättar INTE det för sina polare.

Som sagt, bara de 3 kan helt o hållet veta sanningen, men domen var korrekt, det fanns definitivt stöd i lagen för att fälla dem.
Minst en av dem hade ju flickvän, är inte det rätt bra anledning att be sin polare att hålla käften?

Den fetmarkerade meningen är ingenting annat än skitlöjlig och får dig att framstå som fjorton.
2010-01-21, 22:52
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det är kanske inte helt omöjligt att du själv svarar på frågan där. Kan man inte tänka sig att hennes sexualitet blev lite fucked up efter våldtäkten? Ungefär på samma sätt som det sägs att "alla" kvinnliga porrskådisar blivit sexuellt utnyttjade innan de gav sig in i den branschen så att säga? En uppfattning som är jag är övertygad om är kraftigt överdriven, men tror nog det kan se ut så i det enskilda fallet. Kanske var fotot på Facebook som du talar om ett resultat av hur hennes bild av sin kropp förändrades efter våldtäkten?
Visst kan det vara så att det var sexuellt utnyttjande som orsakade hennes beteende, men i så fall skedde det långt innan den aktuella natten då beteendet fanns där redan innan.
2010-01-22, 15:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Voine

Ett rent rättsövergrepp är vad det. Två personer får 4 år vardera när det inte ens står utom rimligt tvivel att det är en våldtäkt. Om de hade haft sex flera gånger tidigare med varandra och som i det här fallet finns en hårfin gräns får man svälja det och gå vidare helt enkelt.

Visst möjligt att det gick överstyr vilket det kan göra när man kör bdsm/S&M sex det är vanligt. Kodord i all ära men det hjälper inte om personerna ifråga fortsätter. Det behövs i princip skrivna kontrakt för att reglera vad man går med på och inte, vilket flera porrstudios brukar köra med, allt för att gardera sig helt enkelt.

I fyllan och hög på koks blir det annorlunda, hellre fria än fälla när alla sitter i en situation som ovan, frikännande i det här fallet är det enda rätta, alla parter går vidare och försöker glömma.
2010-01-22, 16:24
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Där även misstänkta brottslingar åtnjuter rättsligt skydd menar du? Ja, usch och fy. Återinför laglösheten!
Men lite kul är det väl att inte ens 30 år gamla personer som leker delägare (mer som målvakter, hajarätt) får sig en släng av sleven?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in