Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Ja visst är det förjävligt att även killar med familjer åker i fängelse när de begår våldtäkter?
Jag tror du förstår vad jag menar. Vi behöver inte sänka oss till den nivån att vi börjar leka med ord. Vad jag menar är att just våldtäktsmål är extremt känsliga och ingen vågar säga högt att allt som har sagts i just detta mål kanske inte är sant, även från "offrets" håll?
Vad skulle du göra om du hade rough sex med en tjej mer än 50, kanske rentav 100 gånger, och hon älskade det hårda och ville att du skulle smiska, hålla fast henne, trycka ner henne, dra henne i håret etc.. och sen under en av era "pass" ångrar hon sig och vill inte mer. Hur ska du fatta det? Hur ska du fatta skillnaden mellan den gången och alla andra gånger det ingått som en del av leken att kvida och protestera?
Jag säger inte att det är rätt med våldsamt sex, det är upp till var och en. Det jag vill öppna upp för är möjligheten att när man sätter sig i sådana här situationer (både som kille och tjej) finns alltid risken att gränser korsas eller kommunikationen inte funkar.
Tro inte att jag försvarar våldtäkt. Jag undrar om rättssystmet fick rulla sin rättvisa gilla gång just i det här fallet. Media existerar ju tyvärr inte längre för att upprätthålla demokratin, utan för att sprida skvaller och sälja, och det sättet som just detta fallet piskades upp i media... hade domstolen något val än att döma såhär? Trots att det framgick att tjejen faktiskt inte var helt sanningsenlig och de facto legat runt nåt helt enormt på alla möjliga och omöjliga sätt innan? Jag personligen skulle aldrig ha sånt sex överhuvudtaget med någon jag inte kände till 100 %. Och jag skulle förstå att det finns en riskfaktor inblandad, särskilt om man är full som ett jävla ägg och har knarkat.