2009-05-15, 23:16
Medlem
cobra33359s avatar
Är det nån som känner till när killarna släpps?

http://www.expressen.se/nyheter/2.540/stockholm/1.883978/stureplansprofilerna-falls-for-grov-valdtakt
Senast redigerad av cobra33359 2009-05-15 kl. 23:19.
2009-05-15, 23:21
Medlem
hämnd aktion i planerna :O ?
2009-05-15, 23:26
Medlem
cobra33359s avatar
Jag vet att den yngre är en söder kille, hela söder har pratat om det han lever med skyddade person uppgifter och fick 100.000 i skadestånd för all media uppståndelse helt sjukt.

Vill inte nämna namn här trots att alla vet räcker med att googla stureplans profilerna så finns det ett antal bloggar.
2009-05-15, 23:36
Medlem
Har för mig att någon eller kanske bägge två ska sitta på skogome anstalten. Har för mig även att Tito sitter där med?

Fick dom inte 4 år? Då borde dom sitta minst 2/3 innan dom blir VF.
2009-05-15, 23:45
Medlem
cobra33359s avatar
Det stämmer nog att nån av dom sitter på samma ställe som Tito enligt google, det som stör mig mest är att det sitter ett helt gäng med såna på det stället som kommer att knyta kontakten och hjälpa varandra i framtiden. Kan tänka mig att det finns en del välbärgade på såna anstalter.
2009-05-15, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cobra33359
Det stämmer nog att nån av dom sitter på samma ställe som Tito enligt google, det som stör mig mest är att det sitter ett helt gäng med såna på det stället som kommer att knyta kontakten och hjälpa varandra i framtiden. Kan tänka mig att det finns en del välbärgade på såna anstalter.

knyta kontakter med vadå, att våldta tjejer? Att personer som sitter inne kan "knyta kontakter" kommer man aldrig komma ifrån.

Har stormen lagt sig kring denna händelse nu? Samt påstår folk runt omkring att hon fortfarande ljög som en del påstod.
2009-06-30, 23:50
Medlem
Zimabardos avatar
Från oss som kände/känner killarna är det nog fortf ganska chockartat.
Ingen vet exakt vad som hände den natten men för dem som satt sig in i målet och lusläst varje dokument finns fortfarande många frågetecken om tjejens anmälan och hennes historia. Jag vet vad jag tror och jag vet att killarna aldrig ändrat sin historia. Jag vet också vad jag visste om de tre inblandades relation innan händelsen, den var inte direkt mjukporr.
När man börjar ha så grovt sex och tänja på gränser och ta in förnedringsinslag och hårda tag är det bara en tidsfråga innan någon ballar ur eller ångrar sig "mitt i". Motstånd kanske har varit en del av leken de 50 gångerna innan.. och hur ska då personen kunna göra sig förstådd?
Tragisk historia för alla inblandade. Killarna har också familjer.

Citat:
Ursprungligen postat av Voine
knyta kontakter med vadå, att våldta tjejer? Att personer som sitter inne kan "knyta kontakter" kommer man aldrig komma ifrån.

Har stormen lagt sig kring denna händelse nu? Samt påstår folk runt omkring att hon fortfarande ljög som en del påstod.
2009-07-01, 16:11
Medlem
Slackoffs avatar
Ja visst är det förjävligt att även killar med familjer åker i fängelse när de begår våldtäkter?
2009-07-01, 18:32
Medlem
Zimabardos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Ja visst är det förjävligt att även killar med familjer åker i fängelse när de begår våldtäkter?

Jag tror du förstår vad jag menar. Vi behöver inte sänka oss till den nivån att vi börjar leka med ord. Vad jag menar är att just våldtäktsmål är extremt känsliga och ingen vågar säga högt att allt som har sagts i just detta mål kanske inte är sant, även från "offrets" håll?
Vad skulle du göra om du hade rough sex med en tjej mer än 50, kanske rentav 100 gånger, och hon älskade det hårda och ville att du skulle smiska, hålla fast henne, trycka ner henne, dra henne i håret etc.. och sen under en av era "pass" ångrar hon sig och vill inte mer. Hur ska du fatta det? Hur ska du fatta skillnaden mellan den gången och alla andra gånger det ingått som en del av leken att kvida och protestera?
Jag säger inte att det är rätt med våldsamt sex, det är upp till var och en. Det jag vill öppna upp för är möjligheten att när man sätter sig i sådana här situationer (både som kille och tjej) finns alltid risken att gränser korsas eller kommunikationen inte funkar.

Tro inte att jag försvarar våldtäkt. Jag undrar om rättssystmet fick rulla sin rättvisa gilla gång just i det här fallet. Media existerar ju tyvärr inte längre för att upprätthålla demokratin, utan för att sprida skvaller och sälja, och det sättet som just detta fallet piskades upp i media... hade domstolen något val än att döma såhär? Trots att det framgick att tjejen faktiskt inte var helt sanningsenlig och de facto legat runt nåt helt enormt på alla möjliga och omöjliga sätt innan? Jag personligen skulle aldrig ha sånt sex överhuvudtaget med någon jag inte kände till 100 %. Och jag skulle förstå att det finns en riskfaktor inblandad, särskilt om man är full som ett jävla ägg och har knarkat.
2009-07-01, 18:33
Medlem
Zimabardos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff

,,och det jag syftade på var självklart inte att det är synd om KILLARNA ur den aspekten, utan att det är synd om deras familjer. De har varit under sån jävla häxjakt så det kan nog ingen föreställa sig.
2009-07-01, 21:52
Medlem
Archer-Rs avatar
Efter dom dömdes så beställde jag ut domen och läste genom den.

Måste nog påstå att jag också hade funnit dom skyldiga, något jag ansåg försvårande var bla sms dom 2 emellan "att detta säger vi inget till någon, bla bla om vår gänghora osv" Om nu deras gemensamma sexliv var så välkänt, varför skulle man hålla tyst om något som involverar sex, kom igen. Unga killar som satte en brud, vem berättar INTE det för sina polare.

Som sagt, bara de 3 kan helt o hållet veta sanningen, men domen var korrekt, det fanns definitivt stöd i lagen för att fälla dem.
2009-07-01, 23:48
Medlem
Zimabardos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Archer-R
Om nu deras gemensamma sexliv var så välkänt, varför skulle man hålla tyst om något som involverar sex, kom igen. Unga killar som satte en brud, vem berättar INTE det för sina polare.

Som sagt, bara de 3 kan helt o hållet veta sanningen, men domen var korrekt, det fanns definitivt stöd i lagen för att fälla dem.

Jag kan säga som såhär: det var aldrig en hemlighet vad som skedde dem emellan. I den gruppen är det mkt sex och mkt snack om sex. Det är extremt liberalt och de flesta har legat med långt över 50 pers. Däremot håller jag med dig om att det sms:et tydliggör att saker gick för långt eller gick längre än vanligt den natten. Däremot som jag sagt tidigare tror jag det är svårt att avgöra när man gått "för långt" i en sådan sitaution som redan från början är ganska urspårad och extrem. Särskilt om man har druckit och tagit andra droger, som alla tre hade.

Jag vet inte exakt vad som hände. Men jag vet att den tjejen INTE är guds bästa barn. Vem lägger upp bilder på sig själv på facebook som ALLA kan se där man sitter utan trosor med stay-ups och bresar så man nästan ser underlivet 2 månader efter ett sånt övergrepp? Hon är inte helt stabil själv. De tre borde aldrig ha gått i sängs ihop från första början.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in