Citat:
Ursprungligen postat av Zimabardo
Nej.. hon hade exakt samma typer av bilder uppladdade innan och var MKT sexuellt provokativ. Tydligen känd som neurotisk. Det ursäktar inget men killarna säger ju inte nej om en snygg tjej initierar sex. Om deras sexuella preferenser råkar stämma (hårda tag, dirty talk, förnedringsinslag) så ökar risken ännu mer för att någon ska flippa ur.
Hrmm, alright. Well det är en svår grej och kunna komma fram till om dom var skyldiga eller inte.
Kontentan blir: Är du snubbe, se till och att inte ha sex med folk som tydligen är kända för att vara neurotiska/ostabila, för du kan få det i ryggen senare.
Är du tjej, gå inte iväg och ha sex med 2 killar
Eller så får man per automatik alltid börja filma akten, ifall man har sex tveksamma/okända kontakter, vid eventuell brottsutredning.
Läste den boken, "flickan och skulden", som handlar just om detta ämnet. Faktiskt jäkligt bra, och författaren har en massa klockrena punkter om varför det ser ut som det gör osv osv.
Men en sak fattar jag inte, resonemanget att "en tjej ska inte behöva vara rädd för att gå ensam på kvällen, eller åka i en bil med män hon inte känner så pass väl"
Vafan jag åker knappast i bilar med folk jag inte känner heller, och det e inte för att man e rädd för att bli påsatt, snarare att oddsen är ganska dåliga ifall dom börjar tjafsa med en eller liknande.
Världen ser tyvärr ut som den gör, och saker tenderar att hända oftare i en mörk gränd än om du är nykter och tar bilen till och från stan liksom.