2009-07-02, 00:44
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zimabardo
Jag vet inte exakt vad som hände. Men jag vet att den tjejen INTE är guds bästa barn. Vem lägger upp bilder på sig själv på facebook som ALLA kan se där man sitter utan trosor med stay-ups och bresar så man nästan ser underlivet 2 månader efter ett sånt övergrepp? Hon är inte helt stabil själv. De tre borde aldrig ha gått i sängs ihop från första början.

Det är kanske inte helt omöjligt att du själv svarar på frågan där. Kan man inte tänka sig att hennes sexualitet blev lite fucked up efter våldtäkten? Ungefär på samma sätt som det sägs att "alla" kvinnliga porrskådisar blivit sexuellt utnyttjade innan de gav sig in i den branschen så att säga? En uppfattning som är jag är övertygad om är kraftigt överdriven, men tror nog det kan se ut så i det enskilda fallet. Kanske var fotot på Facebook som du talar om ett resultat av hur hennes bild av sin kropp förändrades efter våldtäkten?
2009-07-02, 01:02
Medlem
Jag säger ingenting om den händelsen då jag inte vet huruvida dom var skyldiga eller ej.

Dock var/är hon ju känd för att fått en hel del "sammanbrott" tidigare, ska tydligen ha påstått både det ena och det andra.

Vissa som umgås i deras umgängeskrets hävdar att offret har givit indikationer på att saker och ting inte gått till som hon påstod i rätten.

Det var väl en av killarna som blev häktad för misstanke för en annan våldtäkt men som lades ner.

Dessutom är en av dom en liten jävla fjant som tror sig alldeles för mycket och trodde han är nån jävla fighter. Sen när det väl bråkades mot fel personer så springer han iväg som en jävla hund med svansen mellan benen. Pajjasen gick runt och tror att han var nån kung/k-1 mästare/maffiaboss/översittare/jag vet inte vad, sen så börjar han lipa som ett jävla barn för att inte få stryk. Jävla fåntratt!
2009-07-02, 09:44
Medlem
Zimabardos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det är kanske inte helt omöjligt att du själv svarar på frågan där. Kan man inte tänka sig att hennes sexualitet blev lite fucked up efter våldtäkten? Ungefär på samma sätt som det sägs att "alla" kvinnliga porrskådisar blivit sexuellt utnyttjade innan de gav sig in i den branschen så att säga? En uppfattning som är jag är övertygad om är kraftigt överdriven, men tror nog det kan se ut så i det enskilda fallet. Kanske var fotot på Facebook som du talar om ett resultat av hur hennes bild av sin kropp förändrades efter våldtäkten?

Nej.. hon hade exakt samma typer av bilder uppladdade innan och var MKT sexuellt provokativ. Tydligen känd som neurotisk. Det ursäktar inget men killarna säger ju inte nej om en snygg tjej initierar sex. Om deras sexuella preferenser råkar stämma (hårda tag, dirty talk, förnedringsinslag) så ökar risken ännu mer för att någon ska flippa ur.
2009-07-02, 11:38
Medlem
Archer-Rs avatar
Citat:
Nej.. hon hade exakt samma typer av bilder uppladdade innan och var MKT sexuellt provokativ. Tydligen känd som neurotisk. Det ursäktar inget men killarna säger ju inte nej om en snygg tjej initierar sex. Om deras sexuella preferenser råkar stämma (hårda tag, dirty talk, förnedringsinslag) så ökar risken ännu mer för att någon ska flippa ur.

Hrmm, alright. Well det är en svår grej och kunna komma fram till om dom var skyldiga eller inte.

Kontentan blir: Är du snubbe, se till och att inte ha sex med folk som tydligen är kända för att vara neurotiska/ostabila, för du kan få det i ryggen senare.
Är du tjej, gå inte iväg och ha sex med 2 killar

Eller så får man per automatik alltid börja filma akten, ifall man har sex tveksamma/okända kontakter, vid eventuell brottsutredning.

Läste den boken, "flickan och skulden", som handlar just om detta ämnet. Faktiskt jäkligt bra, och författaren har en massa klockrena punkter om varför det ser ut som det gör osv osv.
Men en sak fattar jag inte, resonemanget att "en tjej ska inte behöva vara rädd för att gå ensam på kvällen, eller åka i en bil med män hon inte känner så pass väl"

Vafan jag åker knappast i bilar med folk jag inte känner heller, och det e inte för att man e rädd för att bli påsatt, snarare att oddsen är ganska dåliga ifall dom börjar tjafsa med en eller liknande.

Världen ser tyvärr ut som den gör, och saker tenderar att hända oftare i en mörk gränd än om du är nykter och tar bilen till och från stan liksom.
2009-07-02, 19:42
Medlem
Zimabardos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Archer-R
Hrmm, alright. Well det är en svår grej och kunna komma fram till om dom var skyldiga eller inte.

Kontentan blir: Är du snubbe, se till och att inte ha sex med folk som tydligen är kända för att vara neurotiska/ostabila, för du kan få det i ryggen senare.
Är du tjej, gå inte iväg och ha sex med 2 killar

Eller så får man per automatik alltid börja filma akten, ifall man har sex tveksamma/okända kontakter, vid eventuell brottsutredning.

Läste den boken, "flickan och skulden", som handlar just om detta ämnet. Faktiskt jäkligt bra, och författaren har en massa klockrena punkter om varför det ser ut som det gör osv osv.
Men en sak fattar jag inte, resonemanget att "en tjej ska inte behöva vara rädd för att gå ensam på kvällen, eller åka i en bil med män hon inte känner så pass väl"

Vafan jag åker knappast i bilar med folk jag inte känner heller, och det e inte för att man e rädd för att bli påsatt, snarare att oddsen är ganska dåliga ifall dom börjar tjafsa med en eller liknande.

Världen ser tyvärr ut som den gör, och saker tenderar att hända oftare i en mörk gränd än om du är nykter och tar bilen till och från stan liksom.

Japp, risker finns överallt i både social och fysisk mening. Casual sex är ju oftast just casual men kombinationen av droger, kåthet och främlingar som möts är inte riskfri. Desto mer risk blir det såklart om man tycker om våldsamt sex och gärna under drog och alkohol-påverkan. Om man dessutom initierat det många gånger under många månaders tid, då har man etablerat ett mönster. Som jag sagt förut tror jag det lätt blir "övertramp" eller missförstånd. Därav skall man väl ha ett "kodord" som man använder när man vill sluta... men det känns väl inte så ballt kanske

På samma sätt som att killarna fick enligt många en rättvis dom känner jag obehag för att jag anser att tjejens utsago och karaktär inte fick en rättvis bedömning. Men vem vågar kritisera offret i en sån här medial skräckhistoria...?
Det är väl lite "fult" att säga det men det finns tjejer som utnyttjar sitt påstådda "underläge" och offerrollen som media så gärna ger oss. Det finns tjejer som lever upp av uppmärksamhet som denna, precis som det finns män som är vidriga svin som våldtar och misshandlar.
Jag är vanligtvis mkt hårt inställd till våldtäkt. Skulle gärna se en våldtäktsman sitta inne 20 år eller få snorren avtjoppad. Men just i det här fallet råkar jag ha så pass mkt insyn att det är svårt att klappa händerna till att killarna sitter inne och hon lever livet.

Jag hoppas alla tre kommer komma någorlunda helskinnade ur det hela.
2009-07-02, 20:25
Medlem
Visade det inte sig att båda killarna (eller i alla fall en av dom) och tjejen hade effedrin i blodet när dom fick göra urinprov vid denna händelse?

Jag fick höra att dom hade köpt kokain (eller i alla fall trodde dom att dom gjorde det) och att det sedan visade sig vara effedrin vid urinprovet. Inte för det har något med gärningen i sig att göra men ändå.

En sak som förbryllade mig som tjejen aldrig kunde svara på, hon påstod att dom använde fjärrkontrollen och tryckte upp i henne och smekte i henne. Vid en teknisk undersökning av denna utpekade fjärrkontroll (eller någon annan fjärrkontroll) så visade det sig att det inte fanns några spår överhuvudtaget som styrkte att den använts på det sätt som hon påstod. Däremot hittade SKL gamla smutsfragment som styrkte att fjärrkontrollen inte blivit rengjord på en väsentlig tid.

Samt undersökte man någon gång den lösnageln som hittades i trapphuset?
Killarna påstod ju att dom inte ristat in ordet Sex på skinkan med nageln på tjejen och inga spår av lösnaglarna från lägenheten eller från killarnas naglar påvisade detta.
2009-07-02, 21:10
Medlem
Zimabardos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voine
Visade det inte sig att båda killarna (eller i alla fall en av dom) och tjejen hade effedrin i blodet när dom fick göra urinprov vid denna händelse?

Jag fick höra att dom hade köpt kokain (eller i alla fall trodde dom att dom gjorde det) och att det sedan visade sig vara effedrin vid urinprovet. Inte för det har något med gärningen i sig att göra men ändå.

En sak som förbryllade mig som tjejen aldrig kunde svara på, hon påstod att dom använde fjärrkontrollen och tryckte upp i henne och smekte i henne. Vid en teknisk undersökning av denna utpekade fjärrkontroll (eller någon annan fjärrkontroll) så visade det sig att det inte fanns några spår överhuvudtaget som styrkte att den använts på det sätt som hon påstod. Däremot hittade SKL gamla smutsfragment som styrkte att fjärrkontrollen inte blivit rengjord på en väsentlig tid.

Samt undersökte man någon gång den lösnageln som hittades i trapphuset?
Killarna påstod ju att dom inte ristat in ordet Sex på skinkan med nageln på tjejen och inga spår av lösnaglarna från lägenheten eller från killarnas naglar påvisade detta.

Någon som vet var man kan läsa domen och alla dokument?
2009-07-02, 23:20
Medlem
Citat:

Tror den fanns uppladdad i någon tråd, men minns inte var. Ska leta åt dig.

Är den där bruden fortfarande ihopp med en av killarna, hon bloggade rätt friskt om det. Dom var väl ihopp t om när han "våldtog" denna tjej dessutom.
2009-07-02, 23:28
Medlem
Zimabardos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voine
Tror den fanns uppladdad i någon tråd, men minns inte var. Ska leta åt dig.

Är den där bruden fortfarande ihopp med en av killarna, hon bloggade rätt friskt om det. Dom var väl ihopp t om när han "våldtog" denna tjej dessutom.

Tack, uppskattas!

Vet ej om tjejen är tillsammans med ena killen fortfarande. Känner henne inte alls.
2009-07-02, 23:29
Medlem
Citat:

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/multimedia/archive/00432/Domen_432053a.pdf

Där har du hovrättsdomen, men den är censurerad på namn då det är Aftonbladet som lagt upp den.

I denna tråd hittar du disskusionera kring hela målet, tråden är stängd men där tas det upp en hel del kritiska vinklingar.

https://www.flashback.org/showthread.php?t=475738&page=433
2009-07-02, 23:33
Medlem
Silbersky uttalade sig om Hovrättens dom:

Silbersky: "Jag är ytterst förvånad"
Den kände försvarsadvokaten Leif Silbersky är förvånad efter att ha tagit del av hovrättens dom mot de så kallade Stureplansprofilerna.
- I ett rättssamhälle har vi råd att låta en skyldig gå fri - men vi har aldrig råd att låta en oskyldig dömas, säger Silbersky till Expressen.se.

Leif Silberskys första kommentar till de fyraåriga fängelsestraffen mot Stureplansprofilerna:
- Jag är ytterst förvånad.
Han anser att tingsrättsdomen var ”väldigt analytisk och välskriven”.
- Hovrätten verkar okritiskt ha tagit till sig av vad kvinnan har sagt. I vanliga fall ska det vara ställt utom allt rimligt tvivel att vederbörande har gjort sig skyldig till brott, men allt det verkar hovrätten ha lagt åt sidan, säger Silbersky.
"Jag blir förskräckt"

- I fortsättningen verkar det vara en typ av bevisvärdering i sexmål och en annan typ av bevisvärdering i övriga mål.
Leif Silbersky är noga med att påpeka att han inte påstår att kvinnan ljuger eller männen är oskyldiga.
- Det vet jag inget om, men jag blir förskräckt för att jobba som försvarare när det krävs så lite för att bli fälld för ett allvarligt brott.

EDIT: Ska väl betonas också att Silbersky inte var försvarare åt någon av dom åtalade och inte inblandad i målet överhuvudtaget, så ingen börjar ropa partisk eller liknande.
Senast redigerad av Voine 2009-07-03 kl. 00:23.
2009-07-07, 23:39
Medlem
dandylines avatar
Självklart oskyldiga, klart att tjejen var med på allting. De hade ju haft sex flera gånger tidigare på samma sätt, skrattretande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in