Citat:
Volvon är blå, så det behöver ni inte kolla upp.
Dock så vill jag spåna lite runt fantombilden. Vad säger ni om den blå tröjjan? Eller är det en jacka.
Det var ju nästan juli. Jag börjar ana att fantombilden kommer från folk som mött den matta röda bilen (ev volvo) inga längduppgifter eller uppgifter i övrigt finns ju (tjock etc).
Känns det inte som en typ helly hansen eller nått? Känns som om gm också är en bondlurk.
Gammal volvo, helly hansen. Vore kul att se kusinen utan sin mössa för att se hårtyp.
Ingen som känner någon nära Öjjen som kan ringa och fråga om de minns nån gammal bondläpp som körde omkring i en skitmatt bil?
Dock så vill jag spåna lite runt fantombilden. Vad säger ni om den blå tröjjan? Eller är det en jacka.
Det var ju nästan juli. Jag börjar ana att fantombilden kommer från folk som mött den matta röda bilen (ev volvo) inga längduppgifter eller uppgifter i övrigt finns ju (tjock etc).
Känns det inte som en typ helly hansen eller nått? Känns som om gm också är en bondlurk.
Gammal volvo, helly hansen. Vore kul att se kusinen utan sin mössa för att se hårtyp.
Ingen som känner någon nära Öjjen som kan ringa och fråga om de minns nån gammal bondläpp som körde omkring i en skitmatt bil?
Undra vem som ägde den blå Volvon innan Jimmys pappa?
https://biluppgifter.se/brukare/person/M3DYe4nmrN/aV3EKpLEjy
2005-05-13
Datumet är väldigt intressant i sammanhanget.
Ägarbyte
Privatperson från Lugnvik
Visa uppgifter
Kanske var det JA som använde bilen men den fungerade inte som tänkt och krävde dyra reperationer.
Sedan 2006 har den blå Volvon stått stilla.
Om det var rent av Tors Volvo som pojken köpte för sina pengar han tjänade ihop på Pir och båthus bygget.
Det skulle ju även kunna ha varit MGL som ägde bilen innan förvisso.
Men om motivet var en icke fungerande vara så passar bilen bra in i sammanhanget och köpet.
2005-04-16
Ägarbyte
Ny brukare
2005-02-05
Ägarbyte
Privatperson som ny brukare
Tänk om det var Tor som ägde den först i Februari, sedan köper Max bilen och sedan Jimmys pappa.
Eller tvärtom
Tor sålde ju en vara som inte fungerade till pojken Jimmy A??
Bilen bytte ägare 3 gånger på kort tid, vilket skulle kunna indikera att något var fel på den.
Jimmy åker ut till Tor för att höra vad ursprungsfelet var och kräver det åtgärdat
Mycket möjligt att den blå Volvon kostade 10.000kr att få loss.
Den 31a Maj hade dock ångerrätten gått ut på bilköpet, 14 dagar hade passerat och Tor vägrade att ge med sig. Jimmys hade sina polare med sig, RN och MGLs son ?
Jag börjar tro att Pertinent hade rätt om den icke fungerande bilen.
Ångerrätten hade gått ut och Jimmy ville ha tillbaka sina pengar?
(FB) Dubbelmordet i Brattås, Härnösand 2005
__________________
Senast redigerad av BerraSWE 2023-06-21 kl. 21:57.
Senast redigerad av BerraSWE 2023-06-21 kl. 21:57.