2010-07-03, 17:04
Medlem
Chevrons avatar
Är det ett vanligt nummer svarar man givetvis. Stör mig ibland när det ringer i någon annans lur, varpå personen trycker bort det och säger "kände inte igen numret".

Citat:
Ursprungligen postat av Kraxz
Okänt nummer
Klockrent.
Senast redigerad av Chevron 2010-07-03 kl. 17:07.
Citera
2010-07-03, 17:07
Medlem
bernankes avatar
Skattverket ringer ju från dolt nummer. Även många andra myndigheter och institutioner. Så nog kan det vara värt att svara ändå..
Citera
2010-07-03, 17:15
Medlem
SwAxXs avatar
Svarar alltid om det ringer med ett okänt nr. Liksom, vad kan hända?
Citera
2010-07-03, 17:18
Medlem
ApolloC.Vermos avatar
Jag stör mig mer på folk som tar upp telefonen när det ringer och om det är ett nummer de inte har inlagt i telefonboken så står de och försöker komma på vem det kan vara i stället för att svara och få reda på det direkt.
Citera
2010-07-03, 17:23
Medlem
Mr Coffees avatar
Jag pratar ogärna i telefon, även med vänner och bekanta. Jag känner mig inte bekväm över telefon. Jag är inte blyg eller osäker men vill gärna se på den jag pratar med. Jag brukar dock svara på okänt bara för att mina föräldrar ringer från okänt av någon anledning. Helst inte dock.
Citera
2010-07-03, 17:34
Medlem
Lebreaus avatar
Det är lite olika, men rent generellt så väljer jag att inte svara om det är något okänt nr. Däremot så finns det ju vissa tillfällen då man vet att någon kan ringa en från något okänt nummer, t.ex. när man söker jobb och så svarar man såklart. Svarar även om det är ett 031-nummer eftersom detta kan vara någon som faktiskt söker mig och inte vill kränga något nytt telefonabonnemang. När det är ett 09-nummer svarar jag inte då det finns en viss myndighet där
Citera
2010-07-03, 17:35
Medlem
Jospans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Jag pratar ogärna i telefon, även med vänner och bekanta. Jag känner mig inte bekväm över telefon. Jag är inte blyg eller osäker men vill gärna se på den jag pratar med. Jag brukar dock svara på okänt bara för att mina föräldrar ringer från okänt av någon anledning. Helst inte dock.
Du menar väl att dina föräldrar ringer från dolt nummer? Eller byter dom nummer hela tiden?
Citera
2010-07-03, 17:41
Medlem
Johnieboys avatar
Bilden jag får är att 90% av dom som har svarat "vissa myndigheter som jag inte vill kontakt med ringer / jag har ju svarat förut och det har inte slutat bra" är småsura studenter som svarat när Radiotjänst ringer och inte vågat påstå att dom inte har en TV. Men man måste ju vara cool på Flashback.
Citera
2010-07-03, 17:41
Medlem
Svarar alltid i telefon, men öppnar aldrig dörren för någon jag inte känner

Någon som kommer till MIN dörr, som jag INTE känner, har ju knappast något JAG vill ha, utan det är något HAN vill tjäna!
Citera
2010-07-03, 17:49
Medlem
Kollar inte ens vad det är för nummer, ringer det så svarar jag.
Citera
2010-07-03, 17:52
Medlem
SkurtDenOndas avatar
Själv gör jag det men svarar alltid med förvrängd röst och ett namn som jag inte heter. Av någon jävla anledning brukar det någon gång per år ringa folk med skyddat nummer och fråga följande.
-Vem är det?

Då rabblar jag självfallet upp mitt namn, personnummer, adress, ja faktiskt hela baletten!
Citera
2010-07-03, 17:52
Medlem
Håller med att det är jäkla lamt att ringa med dolt nummer, då ska man fan inte svara. Nu har morsan dolt nummer, så blir att man får svara på det.

Dock svarar jag inte om folk ringer för många gånger på den fasta telefonen, högst 5signaler, annars blir man bara irriterad o skiter i vilket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in