2010-07-08, 02:53
Medlem
Palpatines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringblomma
Jag tycker att det låter som en jättebra idé. Om någon av dina närstående blir akut sjuk eller är med om en olycka och sjukhuset försöker kontakta dig så slipper du helt enkelt det jobbiga samtalet. Skönt, eller hur?

Jag far minst ett samtal per vecka fran det lokala sjukhuset. Dom anvander inte dolt nummer. Har for ovrigt inte hort talas om att ett enda sjukhus som anvander dolda nummer (i mina trakter).

Citat:
(Du skall fan inte tro att en enskild doktor eller sköterska kan häva den sekretess som gör att ALLA sjukhus har dolt nummer).

Jag ar helt overtygad om att sjukvardspersonalen kommer att gora det som ar nodvandigt for att fa tag pa mig i en nodsituation.
Citera
2010-07-09, 17:57
Medlem
Jag kommer aldrig svara på okänt nummer om jag inte är 100 på att jag vet vem det är.
Citera
2010-07-09, 21:48
Medlem
Trinnits avatar
Jag hatar telefoner. Jag verkligen hatar dem och att prata i dem. Jag har dem bara för att inte helt förlora kontakt med familj och vänner, samt för när jag behöver ringa upp exempelvis myndigheter, men det är också allt.

Är numret okänt så kollar jag upp vem det är innan jag svarar. Känner jag då inte igen uppringaren så svarar jag inte. Detta efter att jag under en period fått löjligt många felringare.

Hade ett psykfall som ringde och grät i telefonen över att hon inte ville läggas in för vård, och en annan tant som ringde flera gånger om dagen för att hon inte ville fatta, trots att jag flera gånger informerade henne, att personen hon sökte inte hade det här numret längre.

En gång var det en snubbe som ringde och ville veta om jag var bruden han träffat på staden. När jag sade att jag inte var det så började han berätta om sig själv och ville veta om jag var singel. Sedan blev han förbannad och skrek på mig i luren när jag sade att jag inte visste vem han var och inte ville svara på frågan.

Ytterligare andra gånger förväxlas jag med en person som har samma namn som mig. Jag är less på klåpare som inte tar reda på vem fan de ringer till, därav svarar jag inte om jag inte känner igen numret.

Är numret dolt så är det oftast försäljare eller marknadsundersökare, så då svarar jag inte såvida jag inte förväntar mig ett samtal. De som känner mig har även mitt mobilnummer, och kan alltid ringa där eller skicka sms. Ett dolt nummer som ringer först på hemtelefonen och sedan på mobilen svarar jag på.

Har dock funderat på att skaffa en riktig telefonsvarare till min hemtelefon, så att man kan sitta och screena samtal lite bättre än vad man kan med vanliga telesvar-tjänster. Ja, jag är lite paranoid i överkant.
Senast redigerad av Trinnit 2010-07-09 kl. 22:05.
Citera
2010-07-10, 03:55
Medlem
BesserWissers avatar
Jag svarar alltidalla nummer som ringer, oavsett om det är hemligt eller inte. Jävla idioter som inte vågar. Ta på er foliehatt o lägg in er på mentalsjukhus
Citera
2010-07-10, 07:01
Medlem
linuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BesserWisser
Jag svarar alltidalla nummer som ringer, oavsett om det är hemligt eller inte. Jävla idioter som inte vågar. Ta på er foliehatt o lägg in er på mentalsjukhus

I mitt fall iaf så handlar det inte om att våga eller inte. Orka lägga sin tid på idioter (ja dom flesta telefonförsäljare är det) som får betalt för att bara övertala folk att köpa saker som dom egentligen kanske inte vill ha / behöver.
Citera
2010-07-10, 20:22
Medlem
Svarar aldrig på okänt sedan en fet bloggbög la ut mitt nummer och påstod att det va hans. Så nu svarar jag bara på nummer jag känner igen, har säker missat massa viktiga samtal pga. det.
Citera
2010-07-10, 20:32
Medlem
zBr9s avatar
Citat:

Skulle aldrig lägga in mig på mentalsjukhus. Du ska bara veta vad Staten blandar för skit i ens "mediciner" där.
Citera
2010-07-11, 00:23
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linux
I mitt fall iaf så handlar det inte om att våga eller inte. Orka lägga sin tid på idioter (ja dom flesta telefonförsäljare är det) som får betalt för att bara övertala folk att köpa saker som dom egentligen kanske inte vill ha / behöver.
Svårt att lägga på luren, stänga av luren eller installera en "call firewall"-programvara på luren???
Citera
2010-07-11, 09:04
Medlem
linuxs avatar
Citat:
Svårt att lägga på luren, stänga av luren eller installera en "call firewall"-programvara på luren???

Lägga på kan man ju alltid göra, men då är det lättare att bara låta bli att svara.

Stänga av luren? Missar man inte alla samtal då?

"Installera en "call firewall"-programvara", det låter ju jättesmidigt, då håller jag nog kvar vid att bara skita i och svara.
Citera
2010-07-11, 09:13
Medlem
screWeds avatar
Blir ofta jävligt nyfiken på vem det är så känner att jag måste svara :P Oftast är det dessutom jobbet som ringer skyddat så känns vettigt att göra det.
Citera
2010-07-11, 09:45
Medlem
Bajensvinets avatar
Tidigare har jag fått lite skumma samtal av folk som både vill ut och "göra saker" men också blivit hotad. Kanske var det ungdomens bus som slog till på den tiden. Numer svarar jag alltid, man var väl mer orolig förr..
Citera
2010-07-12, 17:12
Medlem
dumpads avatar
Jag svarar på alla nummer, dock svarar jag inte med mitt namn när det är ett okänt/dolt nummer, av den simpla anledningen att jag kan påstå mig för att vara någon annan om det är en person man inte vill tala med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in