2010-07-03, 15:47
Medlem
DesktopZquaress avatar
har man haft otaliga duster med kronofogdar och andra myndigheter väljer man sina strider!

Bättre fly än illa fäkta.
Citera
2010-07-03, 15:53
Medlem
Strike-s avatar
Lustigt, jag tänkte göra en liknande tråd igår när en kompis tog upp det, att han inte svarar på okända nummer. Helt idiotiskt tycker jag, jag tar dagligen emot nummer jag inte har sparade i telefonen i samband med jobb och nya vänner. Att skylla på telefonförsäljare håller inte i längden. Jag har haft mobil sedan slutet av 90-talet och har aldrig haft en enda telefonförsäljare. Aldrig. Däremot hade jag ett missat samtal för ett par veckor sedan, som jag sedan sökte upp och såg att det kom från någon försäljning- eller undersökningsfirma.

Personligen tror jag att folk inte vill ha ansvaret att svara i telefon eller är telefonrädda. Finns ingen annan anledning. Jag tänker alltså främst på mobiltelefoner, finns det folk som fortfarande har hemtelefon kvar?
Senast redigerad av Strike- 2010-07-03 kl. 15:56.
Citera
2010-07-03, 16:06
Bannlyst
Oftast är det fan bara skit o elände när man svarar på dolt, sista gången höll jag på att åka fast för mina små hyss det hade blivit väldigt jobbigt... tur att man e silkeslen som en barn rumpa i munnen framför farbror blå
Citera
2010-07-03, 16:36
Medlem
T1G3Rs avatar
Svarar aldrig på okända nr för det är för det mesta antagligen nån dryg jävel som ringer eller någon telefonförsäljare.
Citera
2010-07-03, 16:51
Medlem
Marlboromans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DesktopZquares
har man haft otaliga duster med kronofogdar och andra myndigheter väljer man sina strider!

Bättre fly än illa fäkta.

Instämmer, samma problem här!
Citera
2010-07-03, 16:52
Bannlyst
Finns jobbiga typer jag ej orkar prata med som ringer skyddat för dom tror jag ska svara. Därför svarar jag ej på skyddat
Citera
2010-07-03, 16:53
Medlem
Farbror Fazers avatar
klart man svarar på okända, men ifall någon medvetet ringer dolt (vissa företag kommer upp som dolt eller något sånt) då har de redan visat att de inte vill mig något vettigt
Citera
2010-07-03, 16:54
Medlem
Drakula09s avatar
Vill någon verkligen ha kontakt så ringer de eller sms:ar igen. Finns inte numret på eniro eller andra sajter får de skylla sig själva.
Citera
2010-07-03, 17:00
Medlem
Okänt nummer

En kul låt, jag svarar dock (för det mesta) både okänt och dolt. Är det nån man inte vill prata med så är det ju bara att lägga på igen?
Citera
2010-07-03, 17:01
Medlem
Kristofferssons avatar
Svarar ibland, ibland låter jag det ringa och kollar upp numret sen ringer jag tillbaka eller väntar på att de ringer igen. Haft mitt telefonnummer i 6-7 år utan att en enda telefonförsäljare ringt så det problemet slipper jag.
Citera
2010-07-03, 17:01
Medlem
DonkeyKlonks avatar
Jag svarar aldrig på okända nummer, alternativt dolda nummer. Rör det sig om ett okänt nummer googlar jag det, och ser om det tillhör någon bekant. Oftast tillhör nummrerna företag och skit, som vill ha kontakt med mig. Dessa vill inte jag ha kontakt med.

Jag svarade på dolda samtal förr, men fick 2 sådana på raken av en myndighet, som jag helst undviker kontakt med, så numer får dem uppsöka mig personligen om de vill något, grisarna!
Citera
2010-07-03, 17:02
Bannlyst
Jag svarar inte på okända eller dolda nummer. Mestadels för att det oftast är "ensam hemma dags för prankcall" kids som roar sig men ibland kan det faktiskt kosta en jävla massa att svara. Plus att ingen jag känner är så pass speciell att den behöver okänt nummer utom en person som använder en telefon som bara har familjen inlagd och så, "semestertelefon" även kallad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in