Flashback bygger pepparkakshus!
2009-05-15, 21:25
Medlem
UNDERTECKNADs avatar
Jag drabbas av en så kallad "Black screen of death" aka "Out of range" efter några minuters spelande av Neverwinter nights 2. Varje gång. Om jag lyckas komma ur det - genom att vänta eller vad som ibland känns som ren tur - så får jag ett error där det står att "VPU Recover has reset your graphics..." osv.

Jag misstänkte att det var ett problem med antingen resolution eller frequency, så jag skaffade ett program som ändrar dessa med en enkel hotkey så fort problemet uppstår. Men det hjälpte inte.

Jag har självklart testat med en mängd olika inställningar i själva spelet, till ingen nytta. Och andra spel fungerar utmärkt. Senaste drivrutinerna.

E8400
Hd4850 - 512 versionen
Xp
2gb RAm
Biostar TP43D2-A7

HJälp
Citera
2009-05-15, 21:46
Medlem
Det finns ungefär en miljon olika lösningar på det där problemet kom jag fram till när jag hade det..
Det som fungerar för mig i nuläget är att köra drivrutinerna som släpptes i januari tillsammans med att jag msconfig har ställt in minnesmängd och antal kärnor i processorn.

Det är den lösningen som fungerar för mig, men det finns ett antal andra som kanske fungerar bättre för dig.

Googla "atikmdag.sys has stopped responding" så får du mängder av förslag.
Citera
2009-05-15, 22:04
Medlem
UNDERTECKNADs avatar
Tack för svar,
men vilket versionsnummer var det på drivrutinerna som släpptes i januari då? Knepigt att leta efter datum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in