2009-05-15, 13:19
Medlem
I en vecka så har internet varit lite ostabilt på mitt trådlösa på min hp laptop. Går jag in på tex en hemsida så börjar den ladda men jag måste trycka en gång till för att få sidan att ladda klart. Med spotify får jag en del problem med synkroniseringen av spellistor och connection interruptions...

prövade det vanliga med starta om modem och router osv, blåsa sladdar etc.
Men det hjälper inte vilket det gjort förut när internet strulat lite.

Drog då en reset på både modem och router och nu är det värre och nu funkar internet knappt överhuvud taget. Dock funkar msn och utorrent!?!?!?

På de stationära datorerna i huset funkar det utmärkt.

hjälp uppskattas!
Citera
2009-05-15, 13:48
Medlem
Jag tror att jag kan ha lösningen!

Eftersom att alla trådlösa routrar har samma standard inställning, har det även samma kanal inställd som fabrik default, nämligen kanal (CH6). Om det finns många som använder samma kanal (CH6), så kan det bli "interferens", dvs två kanaler bildar en tredje, och då slutar kommunikationen att fungera som den ska.

För att lösa problemet byter du helt enkelt kanal! Logga in på din router och gå till "Wireless settings" eller liknande och byt till kanal en kanal långt ifrån CH6.

OBS, det finns även ett program som heter "Netstumbler" http://www.netstumbler.com/downloads/). Med det programmet kan du se vilka kanaler som används, och vilka som är lediga.

(Själv hade jag samma problem, och detta var lösningen.
Citera
2009-05-15, 14:40
Medlem
Prövade att ch ch6 till ch13 och vips så stog det att anslutningen var mycket stark och internet funkade perfa...i några sek...

precis som vanligt nu, man kommer typ in på en sida utan problem sen funkar det ostabilt...
Citera
2009-05-15, 16:47
Medlem
Provade att köra med nätverksladd och det är precis samma problem...vad kan det vara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in